• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen schoonmaken

R0NNi3

Detailing rookie
10 jun 2010
5
0
Goeieavond allemaal

Heb sinds kort velgies de Dotz brands hatch black vroeg me af hoe deze mooi te houden.
De 1 zegt je heb dit nodig de ander dat zodoende een nieuw topic aangemaakt.
De harten zijn zwart en de rand is allu kleur lees veel autoshampoo wassen en daarna in de wax zetten maar welke heb ik hierbij nodig.
Liggen nu van de auto dus kan ze makkelijker onder handen nemen.
Is het trouwens nodig me auto uit te lijnen als ik de velgen monteer?

Mvg Ronnie
 
Als je vanaf het begin goed wilt doen zou ik ze even wassen, vervolgens kleien en daarna in de wax zetten.

In het vervolg gewoon met shampoo doen ipv velgenreinger.

Als je het goedkoop wil houden kan je als wax bijv. col 845 kiezen. Deze kan je gebruiken voor de lak en de velgen.
Je zou ook een aparte velgenwax kunnen kopen.

De klei die je voor de velgen gebruikt niet gebruiken voor je lak.

Of je ze moet uitlijnen moet je zelf bepalen. Ik weet niet hoe jouw auto rijdt.:weetniet
 
als je niets heb veranderd aan je wagen verder (verlagen, andere veren/veerpoten) hoef je NIET uit te lijnen in principe, maar het kan nooit kwaad natuurlijk! :cool:
 
Bedankt voor de snelle reactie zijn al gewassen met auto shampoo zijn nu droog ga eens verdiepen in de verschillende wax soorten
Op de rand zitten hele kleine plekkies hoe kan ik die het beste verzorgen.
Auto rijdt perfect rechtdoor is vorig jaar uitgelijnt dus dat is dan niet nodig.
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Foto's zijn slecht word al donker hoop dat je er wat aan heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij een deel van de blanke lak weg, zo lijkt het toch. Dan kan je er weinig aan doen, tenzij heel de rand opschuren en werkelijk polijsten.
 
Zijn geen zwarte spikkeltjes maar hele kleine putjes door steentjes denk ik en de andere foto is idd deel van de blanke lak losgelaten.
 
Bedankt weet ff genoeg denk na dit seizoen ik ze wel laat polijsten of is dit makkelijk zelf te doen?
Gaat er om dat ik ze dit seizoen goed schoon hou en straks de hele winter de tijd heb voor polijsten.
 
Zelf polijsten is te doen als je de spullen hebt en de tijd, is wel een pokkeklus;)

Je velgranden los halen van de harten, en dan de randen kaalschuren of afbijt gebruiken, iig alle blanke lak eraf halen en dan polijsten en als laatst beschermen( blanke lak of goed bijhouden met polish)