• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verdichte velgen schoonmaken met Smartwax Blue-B-Gone

Dan_The_Desmo

Detailing rookie
9 apr 2012
35
0
Vandaag mijn hoogglans verdichte velgen opgehaald die ik aankomende weekend wil monteren.
Maar toch moeten ze nog even schoongemaakt worden.

Had het bedrijf gevraagd hoe ze deze velgen schoonmaken en gaf mij Smartwax Blue-B-Gone en dan in de Rimwax.


Alleen heb toch mijn twijfels ,heb zonet een testspotje gedaan op de binnenzijde van de velg en ziet er opzich wel goed uit.
Maar het product is volgens mij meer een polijstmiddel dus durf ik het niet aan om de buitenzijde te doen.

Iemand ervaringen of andere suggesties?

En Rimwax kan die ook op verdichte velgen?

Gaat om deze velgen:
Afbeelding001.jpg
 
@Blackpassat: In plaats van de Rimwax als eindlaag of als schoonmaakmiddel?

Heb nog wel PB Wheelsealant liggen maar dit is toch meer voor gepolijste velgen?
 
Ik gebruik voor mijn verdichte velgen de Meg's All Metal Polish. Is wel een polish, maar zeer mild.

Maar eigenlijk moet je met verdichte velgen zo min mogelijk poetsen. Met regelmaat wassen, en alleen als het echt nodig is (met bijv all metal polish) poetsen. Verder heb ik ze in de PB wheel sealant staan. Gaat al 3 jaar goed....

En alleen wassen / poetsen / schoonmaken van verdichte velgen als ze koud / afgekoeld zijn. Niet met warme velgen, dan gaat de glans er echt aan.
 
Ik zou niet met de Blue B-Gone metal polish aan de slag gaan, zover ik weet heeft deze een redelijk standaard korrel en dat lijkt me niet optimaal voor de huidige prima staat van deze velgen.

Ik raad je eerder aan om Poorboy's World Professional Polish te gebruiken om de velgen goed te reinigen, maar zonder schuurkorrel. Professional Polish is hier echt de beste keus.

Ook zou ik de Rim Wax er niet op zetten, ook deze heeft een korrel aan boord, beter is de Wheel Sealant van Poorboy's, deze is korrelvrij en kan perfect na de professional polish worden aangebracht.
 
Voor zover ik weet is Blue B-Gone een chemische cleaner.
Dus normaal moet dat perfect lukken daarmee :cool:
 
Zover ik weet zit er geen grove korrel in, maar wel een normale / kleine korrel, maar ik kan het mis hebben.

Als dat niet zo zou zijn, dan is het prima geschikt natuurlijk.
 
Bedankt allemaal voor de reacties.

Toch nog effe gegoogle'd op de eigenschappen van de Blue-B-gone en er staat [ Blue-B-Gone bevat geen ammoniak. Het werkt veilig en reinigt, polijst en beschermt in een handeling. ]
Het polijst gedeelte bevalt me eigenlijk niet zo. :(

Heb zonet de uitlaten van mijn motor gedaan daar werkte het super op,als je het product aanbrengt en je krijgt een zwarte substantie dan betekent het toch dat je het polijst?
Tenminste met de All Metal Polish heb ik dit namelijk ook.


Dus toch maar de PB professional even bestellen.
 
Volgens mij heeft de smartrimwax van zichzelf ook al een hele lichtende polijstende korrel. Heb ook wel eens begrepen dat het niet veel nut heeft om meerdere lagen van dit product aan te brengen omdat het zichzelf er weer afhaalt door de polijstende korrel.
Wat ik hiermee wil zeggen: is het niet genoeg om alleen de smart rimwax erop te doen? :) Ik breng het zelf ook altijd aan op mijn work velgen en vind het prima werken!
 
Vanmorgen pakketje ontvangen met daarin ook de Wheel Sealant.
Dus gelijk aan de gang gegaan,want kon niet wachten.

Eerst de velg ruim afgespoeld en droog gemaakt.
Dan met de PB microfiber applicator de velgen in professional polish gezet en als finishing touch de Wheel sealant . ( wel eerst een testspot gedaan)

Zover het nu lijkt is dit het product wat ik zocht.
Makkelijk te verwerken en niet schurend zoals de blue-b-gone waar je gelijk de complete pad zwart hebt (polijst)

bedankt voor de tip.

Als alle velgen gedaan zijn en eronder zitten zal ik wel een foto plaatsen.
 
Ik zou nog een foto plaatsen ze zitten er al een tijdje op.
DSC03605.jpg


Alleen vandaag vol goede moed de auto wassen,even bij de plaatselijke wasbox.
Eerst de auto goed ingespoten met schuim bij het naspuiten de grote schrik :sob:
20120805_114413.jpg


Blijkt er zuren in te zitten ]-0 dus gelijk de velgen wit uitgeslaan
 
Dat is hier op het forum al veel vaker voorbij gekomen...: gebruik niet de shampoo/schuimlans van de wasbox.... dit is agressief.:p
 
Staan je Clio goed die velgen, echt vet! ,^^ De shampoo in de wasboxen is toch te sterk voor dit soort klussen. Jammer van je velgen, hopelijk kun je ze weer strak krijgen?!
 
Met Meguiars ook niet ]-0 ,waarschijnlijk moeten de velgen opnieuw hoogglans verdicht worden :(

Zoja dan laat ik ze wel spuiten/poedercoaten om dit te voorkomen want voordat ze in deze staat waren heeft het totaal 7 maanden gekost. [vanwege problemen met verdichten van dichte velgen]