Zoals ik al in het topic van laatste aanwinsten gepost had heb ik vandaag een nieuwe snow foam binnengekregen: Autobrite Citrus Snow Foam.
In deze test vergelijk ik de Citrus Snow Foam met de Super Snow Foam, allebei de producten zijn van Autobrite.
Volgens het label kan de CSF verdunt worden tot 1:50 en de SSF 1:200.
In de praktijk gebruik ik altijd ongeveer 40 ml SSF in de 1 Liter fles, dat heb ik deze keer dus ook weer gedaan en dezelfde hoeveelheid CSF in een andere 1 Liter fles gedaan.
Dit komt neer op een verhouding van ongeveer 1:25.
De instellingen van de foamlans heb ik niet aangepast en hetzelfde gehouden bij beide foams.
Links de CSF en rechts de SSF.
Het “slachtoffer”: de auto van mijn moeder, een Ford Escort Clipper uit 1996 met de nodige schades, de afgelopen 4 weken 3x aangereden op een parkeerplaats, slechts 1 persoon was zo netjes om een briefje achter te laten.
Voor mijn moeder is een auto een gebruiksobject, het maakt er niks uit hoe de wagen uitziet als de hond er maar in mee kan. Ze gaat iedere dag 2x naar de Sint Pietersberg en dat is meestal 1 grote modderpoel, verder neemt mijn zusje 1x per week de auto en de hond mee naar de manege waar het nog een grotere modderpoel is met dit als resultaat, ik was de wagen elke week:
Op het label van de CSF staat dat voor het beste resultaat de wagen eerst nat moet worden gemaakt en daarna de CSF aanbrengen en na 4-5 minuten afspoelen met hoge druk.
Ik wilde eerst de CSF aanbrengen, daarna de SSF en daarna foto’s maken maar de CSF was erg dun en liep vrij snel van de wagen af dus ik heb na het aanbrengen meteen foto’s gemaakt en toen de SSF aangebracht en toen weer foto’s gemaakt.
De CSF zit op de bestuurderskant en de SSF op de bijrijderskant.
Op de foto’s is ook vrij duidelijk te zien dat de SSF iets dikker is, deze bleef ook veel langer op de wagen plakken, ik was op dit moment dus lichtelijk teleurgesteld in de CSF.
Na 2 minuten was het meeste van de CSF al verdwenen:
De SSF na een minuut of 5:
Na 5 minuten heb ik de wagen afgespoeld met de tuinslang zonder koppelstuk erop dus een vaste straal water. Na het afspoelen was er redelijk wat modder verdwenen maar nog lang niet alles, zowel bij de CSF als bij de SSF.
Toen heb ik een ‘swipe-test’ gedaan:
CSF:
SSF:
Bij de CSF zat alle modder goed los en wreef ik het zo weg zonder kracht uit te oefenen, bij de SSF was dit niet het geval.
hierna heb ik de wagen afgespten met de hd reiniger.
Het is moeilijk te zien op de foto’s maar de CSF is de wagen bijna helemaal schoon terwijl bij de SSF nog een flinke waas achterblijft en ook restjes modder.
SSF:
Hierna heb ik de wagen met de hand gewassen en het verschil was ook duidelijk zichtbaar aan de washmitt, bij de bestuurderskant was deze veel schoner vergelijken met de bijrijderskant, hier heb ik geen foto's van gemaakt want het begon te regenen en daar is mijn gsm niet zo blij mee :-"
Ook waren de wieldoppen waar de CSF op gezeten heeft veel schoner dan de wieldoppen waar de SSF op gezeten heeft, ik denk dat bij de weekelijkse wasbeurt het foamen met CSF voldoende is om de meeste velgen weer schoon te krijgen.
De + punten:
- Ruikt lekker naar citroen.
- Reinigt erg goed, al lijkt het er in eerste instantie niet op.
- Even duur als de SSF in dezelfde mengverhouding maar wel betere reiniging.
De - punten:
- Loopt erg snel van de wagen af.
- Geen mooie dikke foamlaag.
- (Nog) niet in het assortiment van Carclean.
Voor mij zijn de minpunten m.b.t de foamlaag en de standtijd op de wagen geen probleem omdat de reiniging gewoon erg goed is, dit toont ook maar weer eens aan dat een dikkere foamlaag niet altijd beter is.
De winnaar van deze test is in mijn ogen dus de Citrus Snow Foam door de betere reiniging in dezelfde verhouding/kostprijs als de SSF.
Tot zover mijn allereerste review
Vragen/Opmerkingen, stel ze gerust en ik probeer ze te beantwoorden.
Kritiek is ook welkom, ik kan er tenslotte alleen maar van leren.
In deze test vergelijk ik de Citrus Snow Foam met de Super Snow Foam, allebei de producten zijn van Autobrite.
Volgens het label kan de CSF verdunt worden tot 1:50 en de SSF 1:200.
In de praktijk gebruik ik altijd ongeveer 40 ml SSF in de 1 Liter fles, dat heb ik deze keer dus ook weer gedaan en dezelfde hoeveelheid CSF in een andere 1 Liter fles gedaan.
Dit komt neer op een verhouding van ongeveer 1:25.
De instellingen van de foamlans heb ik niet aangepast en hetzelfde gehouden bij beide foams.
Links de CSF en rechts de SSF.
Het “slachtoffer”: de auto van mijn moeder, een Ford Escort Clipper uit 1996 met de nodige schades, de afgelopen 4 weken 3x aangereden op een parkeerplaats, slechts 1 persoon was zo netjes om een briefje achter te laten.
Voor mijn moeder is een auto een gebruiksobject, het maakt er niks uit hoe de wagen uitziet als de hond er maar in mee kan. Ze gaat iedere dag 2x naar de Sint Pietersberg en dat is meestal 1 grote modderpoel, verder neemt mijn zusje 1x per week de auto en de hond mee naar de manege waar het nog een grotere modderpoel is met dit als resultaat, ik was de wagen elke week:
Op het label van de CSF staat dat voor het beste resultaat de wagen eerst nat moet worden gemaakt en daarna de CSF aanbrengen en na 4-5 minuten afspoelen met hoge druk.
Ik wilde eerst de CSF aanbrengen, daarna de SSF en daarna foto’s maken maar de CSF was erg dun en liep vrij snel van de wagen af dus ik heb na het aanbrengen meteen foto’s gemaakt en toen de SSF aangebracht en toen weer foto’s gemaakt.
De CSF zit op de bestuurderskant en de SSF op de bijrijderskant.
Op de foto’s is ook vrij duidelijk te zien dat de SSF iets dikker is, deze bleef ook veel langer op de wagen plakken, ik was op dit moment dus lichtelijk teleurgesteld in de CSF.
Na 2 minuten was het meeste van de CSF al verdwenen:
De SSF na een minuut of 5:
Na 5 minuten heb ik de wagen afgespoeld met de tuinslang zonder koppelstuk erop dus een vaste straal water. Na het afspoelen was er redelijk wat modder verdwenen maar nog lang niet alles, zowel bij de CSF als bij de SSF.
Toen heb ik een ‘swipe-test’ gedaan:
CSF:
SSF:
Bij de CSF zat alle modder goed los en wreef ik het zo weg zonder kracht uit te oefenen, bij de SSF was dit niet het geval.
hierna heb ik de wagen afgespten met de hd reiniger.
Het is moeilijk te zien op de foto’s maar de CSF is de wagen bijna helemaal schoon terwijl bij de SSF nog een flinke waas achterblijft en ook restjes modder.
SSF:
Hierna heb ik de wagen met de hand gewassen en het verschil was ook duidelijk zichtbaar aan de washmitt, bij de bestuurderskant was deze veel schoner vergelijken met de bijrijderskant, hier heb ik geen foto's van gemaakt want het begon te regenen en daar is mijn gsm niet zo blij mee :-"
Ook waren de wieldoppen waar de CSF op gezeten heeft veel schoner dan de wieldoppen waar de SSF op gezeten heeft, ik denk dat bij de weekelijkse wasbeurt het foamen met CSF voldoende is om de meeste velgen weer schoon te krijgen.
De + punten:
- Ruikt lekker naar citroen.
- Reinigt erg goed, al lijkt het er in eerste instantie niet op.
- Even duur als de SSF in dezelfde mengverhouding maar wel betere reiniging.
De - punten:
- Loopt erg snel van de wagen af.
- Geen mooie dikke foamlaag.
- (Nog) niet in het assortiment van Carclean.
Voor mij zijn de minpunten m.b.t de foamlaag en de standtijd op de wagen geen probleem omdat de reiniging gewoon erg goed is, dit toont ook maar weer eens aan dat een dikkere foamlaag niet altijd beter is.
De winnaar van deze test is in mijn ogen dus de Citrus Snow Foam door de betere reiniging in dezelfde verhouding/kostprijs als de SSF.
Tot zover mijn allereerste review
Vragen/Opmerkingen, stel ze gerust en ik probeer ze te beantwoorden.
Kritiek is ook welkom, ik kan er tenslotte alleen maar van leren.