• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verkleurde pads

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.372
193
43
Utrecht
Hoi, mijn vrouw heeft ondanks mijn wijze woorden besloten om de koraal kleurige doek van poorboys met de pads te wassen in de wasmachine, zowel machine als handpads. ]-0

Ze zijn nu dus lekker koraalkleurig. :confused:

Kan ik de originele kleur nog terug krijgen of moet ik alles weggooien.
 
De kleur er uit krijgen wordt lastig, maar weggooien is helemaal nergens voor nodig joh :auw

Kun je nog herkennen welke pad wat was? Dan gewoon met een marker op het klittenband schrijven wat de "kleur" is.
Ik heb ook 3 kleuren handpads, rood, donkeroranje en oranje (was: rood, oranje, wit) ;)
 
Kleur doet niets aan de werking van de pads, dus waarom weggooien?

Ik heb ook een paar pads die licht groen of oranje zijn geworden door een wasje waar ik alles
in had gegooid...pech, maar de werking blijft hetzelfde :ja
 
Mwah, weggooien is door mij verkeerd laten overkomen naar jullie toe. Ik kan wel aan de structuur voelen wat het is.

Het ging mij meer of ik de originele kleur terug kon krijgen.

Ik kan ze wel nog gebruiken, maar ik heb een tik dat ik alles netjes wil hebben, qua kleur, volgorde, aantal.......;)

Je hebt het of niet he die tik.
 
kleur komt inderdaad niet meer terug.
Ik heb op de zijkant een W voor wit gezet en die blijft er redelijk op.
Beter de fel gekleurde doeken eerst apart op redelijk hoge temperatuur wassen.
 
Ach, ik ben zelf een enorme zeikerd voor wat betreft de kleur van mijn mooie Kompressortjes.
Heb ze de eerste keer bijna drie kwartier proberen schoon te maken, nadat ik meegeholpen had om een rode polo te polijsten. :-"
Laatst heb ik ze voor het eerst bij elkaar in de wasmachine gekieperd en sindsdien lijken ze iets meer op elkaar + een beetje grauwer.:grinning:
Maakt geen *** uit voor de werking. Misschien maar goed ook dat ze nu niet meer 'nieuw' lijken; het is per slot van rekening
gereedschap waar mee gewerkt moet worden. Ze hoeven niet in een vitrinekast.
 
Je kunt natuurlijk van die "standaard trucs" die voor verkleurde was gelden gaan uitproberen (wassen met gloor, Biotex e.d.), maar of dat nou zo goed is voor de pads (?).

Ik heb ook een pad die wit zou moeten zijn, maar inmiddels meer grijs is, niet van het wassen maar door het gebruiken. Wat dat betreft geef ik Soepergrover gelijk: zie het als gereedschap. Zolang je nog maar weet welke pad welke kleur hoort te hebben, valt ermee te werken.
 
Ik heb hier ook 2 stuks Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch MellowYellow Polishing Pad liggen.. nixmismee.
 
Misschien dat sommige denken daar heb je weer zo'n zeikstengel met z'n Dasty maar ik vind het geweldig.
De pads insprayen met Dasty, 5 minuutjes laten intrekken je spoelt ze zo onder de kraan uit en ze worden weer net zo schoon als ze nieuw uit het zakje kwamen.
Even naspoelen met water en zeep en ze zijn weer helemaal klaar voor de volgende klus.
Ook vlekken in je microfiber- en droogdoeken kun je er prima mee bestrijden, wel grondig naspoelen uiteraard.
Zo'n fles kost een drol bij de Wibra en is prima geschikt.
 
hier ook hetzelfde probleem gehad, swambo d8 mij te kunnen helpen door mijn witte pads en mijn nieuwe dikkie dik doeken in de wasmachien te gooien, resultaat mooie lichtoranje pads, maar ze doen het er niet minder om, maar heb er wel op gezet welke pad het is, want ze hebben nu dezelfde kleur als de light cutting pad.