• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verpest door schuurspons

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
ik dacht.. dat komt nooit meer voor tegenwoordig.

maar niets bleek minder waar!

helemaal eruit krijgen deed ik het niet, krassen waren verschrikkelijk diep... er is dus waanzinnig geboend!

zelfs met een wolle pad, en monello inizio (cut 5/5 gloss 1.5/5) kreeg ik na 2 passes niet ALLES er uit..
wel liet dit enorme hollogrammen en narigheid achter

maar de vrouw in kwestie was tevree

hieronder een aantal foto's

niet echt de tijd genomen om ze te maken, maar dan hebben jullie iig een idee

voor:
4a8995378c8d6-P1000573.JPG

4a8995378c8d6-P1000573.JPG


50/50 hier begint er schot in te komen, hierna is de woolpad gepakt
4a8995b96b2cb-P1000571.JPG


bijna,
4a8995fa5461f-P1000572.JPG


mooie hologrammen e.d. maakt een woolpad op een rotary he:D
4a8996470e747-P1000578.JPG


voor nabewerking, grootste gedeelte zijn trails van de zware combi
4a89967b7df4f-P1000580.JPG


en daarna mezzo op wit, en finale op zwart.. onder de brinkmann. tadaaa!!
4a8996d7725bb-P1000575.JPG



eigenaresse dolblij..
ik ook wel een beetje, toch wel de eerste ECHTE klus
in de volle zon geen hologrammen of wat dan ook te zien..

dus finishen op de rotary kan heel goed!
ook op zwarte lakken, en op hele harde (deze was ook niet zacht o i d)
 
Nice man! Krassen zitten vaak dieper dan je denkt helaas maar een prachtig resultaat man!
 
inderdaad, tijdens de clinic hebben we ook een schuurspons erbij gepakt... maar dat was absoluut niets vergeleken met dit

ik snap ook werkelijkwaar niet waarom mensen dan nog ZZOOOO!! boenen

mevrouw heeft nog even met de brinkmann erop gestaan, en heeft de foto's ook gezien..

zij was tevree, dus ik ook..

verder dan 2 passes wool en inizio durfde ik niet aan.. mischien als ik een lakdikte meter had, dat ik dat wel durfde, maar ook een meter is en blijft gokken..

de tussenstap witte kompressor met mezzo was echt nodig, want direct op zwart en finale wou niet lekker..

toch eens investeren in een ECHTE heavy cut pad (paarse kompressor, of heavy wool)

in ieder geval ben ik ZEEEER happy met de ENORME schapenwol en het monello kwartet!

ik weet wel zeker dat ik bijvoorbeeld met een excenter NOOOOIT zo ver was gekomen..

eigenaresse zei: ze zijn weg..... maar dat kan haast niet... en heeft haar man helemaal opgebeld om te laten komen kijken!!
maar net als ik.. zagen ze in de volle zon, en met de brinkmann erop TOG nog wel wat..

maar in totaal beeld (auto is een swirlhalla) is het dak er niet echt erger aan toe dan de rest... het dak en de motorkap is in mijn ogen het mooiste deel van de auto nu
 
Mooi resultaat, mensen verwachten meestal niet dat je het nog zo goed kan krijgen vermoed ik :)^
Ik vraag me af hoever ik zou komen met een Dap en enkele passes SSR3 op geel + nabewerkingen met 2,5 en 1 (ik heb geen ervaring met rotary)? Het zal in ieder geval veel langer duren dan met de rotary en niet zo'n resultaat geven ;)
 
ik denk dat je met een dap niet zo ver komt..

ik had wol, met monello inizio (cut 5/5 gloss 1.5/5)

op standje 5 met een hele hoop druk (en dan liep hij terug tot zown 1600/1700)

denk dat bijvoorbeeld patrick's festool het nog scherper had kunnen trekken, omdat daar simpelweg veel meer power in zit en niet terug loopt

maar met een dap kan je veel veiliger werken.. geloof me.. heel even je koppie er niet bij en je zit er doorheen..
daarom durfde ik ook niet meer lak weg te halen
 
je verwijdert nou ook weer niet zoveel lak met polijsten met de schaap :grinning:

Een extra pass kan prima denk ik, maar al prima resultaat :)^
 
Ziet er top uit toch Aron. het belangrijkste is dat je "klant" tevreden is. En leuk dat je het geleerde meteen in de praktijk kon brengen.

Ik heb gisteren op een los sloopspatbord geoefend nadat ik met een schuurspons daar een mooi patroon in had gemaakt.
 
inderdaad, zo veel haal je niet weg.. maar ik heb geen idee hoeveel er op zat:weetniet

maar in ieder geval lijkt het net nu als of er nog een paar swirls in het dak zitten... verder is hij shiny:-b

eigenlijk het beste stuk van de auto..

oooo, en de man van haar kwam langs of ik zijn auto niet een keer helemaal kan doen...
 
ik wil het als hobby houden, maar af en toe een klusje tussendoor om de spullen te bekostigen is wel leuk.:-"