• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in prijs MF merkdoeken?

Mito

Detailing addict
18 mrt 2012
109
65
Vraagje: Waarom zijn die Supreme shine MF doeken van Meguiars zoveel duurder dan bv Dodo Fantastic fur of iets van Poorboy's World.
Per stuk zijn die van Meguiars +/- 2x zo duur.

Ik kan moeilijk geloven dat ze zoveel beter zijn dat zo een prijsverschil gerechtvaardigd wordt. En daar ik eraan denk om toch een 8-tal doekjes totaal in huis te halen is de rekening snel gemaakt.

Zijn er mensen die hun ervaringen misschien willen delen?
 
Je betaalt ook voor de naam Meguiars. Verder hebben ze ook prima spullen natuurlijk.

Onderstaande doeken zijn ook erg goed.

Poorboys https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Deluxe_Mega_Towel_Geel_39x39cm_PB-DMT-Y_101030

Monello https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Verde_Trio_MPV0103_102088
 
De discussie over de prijzen van Meguiars hebben veelvuldig de revue gepasseerd. Meguiars houdt het zelf op verzendkosten, opslagkosten enz....

Koop gewoon andere doeken, waar je bij Meguiars 2 of 3 doeken hebt, heb je van Poorboys en/of Monello een veelvoud aan doeken.
 
Niet over twijfelen en de Monello Peluche Verde's/Bianco's nemen.
Kwaliteit is beter en een stuk goedkoper.
 
+1 beter doeken van Monello of Poorboy's aanschaffen.
Ik heb indertijd ook de veel te dure Meguiar's doeken gekocht en zou het nooit meer doen, ik heb ook Poorboy's doeken en vind deze veel beter.
Ik gebruik de Meguiar's doeken nog af en toe (met lichte tegenzin) omdat ik ze nu eenmaal liggen heb..
 
Dodo Juice Basics of Bling Buffing and Polishing Cloth - 3pack

Momenteel voor 10 euro 3 doeken. Geen idee of ze net zo goed zijn als de Peluche Verde.
 
Zijn kleiner en minder zacht. Ik zou voor die 3 euro meer Peluche Verde's nemen.

no-brainer.gif
 
Heb nu alle Monello doeken in meervoud en zijn heerlijke doeken!!!
Ook in vergelijking met die van andere merken kies ik voor de Monello reeks zowel droog doek als MF doeken!
 
Misschien niet volledig on topic maar ik ga hier toch nog een paar vraagjes stellen:

Ik heb nu in totaal 8 doeken, 6x peluche verde(op aanraden van jullie natuurlijk :p), 2x meg's doeken + megs zeem voor onderkant + Senza Acqua Drying Towel voor rest van de wagen

Kom ik hier mee toe?? Ik wil het 6 stappen plan doen ipv 5 (sealant en daarna wax)

1 doek voor tijdens kleien
1 doek voor ultra compound
1 doek voor afnemen sealant
1 doek voor buffen sealant
1 doek voor afnemen wax
1 doek voor buffen wax

Ik tel hier goedkopere doekjes voor interieur/velgen en binnenkanten van koffer niet mee.

Op deze manier zou ik nog 2 doeken op overschot hebben die kunnen gebruikt worden indien ik voor het 1 of ander werkje een extra doek nodig heb.

Is dit haalbaar? wagen is een ford focus mk2 (dus niet supergroot, maar ook niet superklein)

Verder ga ik de mf doeken een nachtje laten weken en dan wassen voor gebruik, ook tegen de afgave van kleur natuurlijk.
Moet dit best ook gebeuren met droogdoeken/wash mitt/mf spons ?

Nog een laatste vraag: Kan het kwaad om goedkopere doek(en) te gebruik voor het kleien? Bedoeling is toch dat eventuele krasjes die hiermee zouden gemaakt worden verwijdert worden bij de polish/compound stap.
In hoeverre ik als beginner en met de hand effectief krassen kan verwijderen is weer een heel andere discussie maar goed.

Ik hoop op veel reacties ! :)

Mvg
 
Je kan niet genoeg doeken hebben.

Stel dat je er eentje per ongeluk laat vallen.... Soms kan de wax afnemen met meerdere doeken goed zijn aangezien de doek na een paar vegen al verzadigd is met wax residu.

Enne, er is geen betere raad, dan voorraad ;)
 
Dat ik niet genoeg doeken kan hebben ben ik me van bewust. Maar ik popel gewoon om de wagen een beurt te geven en zou het erg vinden als ik in het midden van men 1e detailsessie ineens constateer dat ik niet genoeg doeken heb.

De voorraad zal op termijn nog aangevuld worden tot ik er zeker een 15 à 20 tal heb.


Misschien is het een goed idee om de 1e maal de sealant te laten voor wat het is?
Spaart weer zeker 2 doeken uit, en die kan ik dan gebruiken voor de wax af te nemen met meerdere doeken.
 
1 doek per stap is echt wel krap. Enkel bij het kleien gebruik ik al meer dan 1 doek. Je wil echt niet met een doorweekte doek verder moeten werken. Van waar ben je ergens? Je mag altijd wel een doek lenen als je echt niet kan wachten ;)
 
BC911 zei:
1 doek per stap is echt wel krap. Enkel bij het kleien gebruik ik al meer dan 1 doek. Je wil echt niet met een doorweekte doek verder moeten werken. Van waar ben je ergens? Je mag altijd wel een doek lenen als je echt niet kan wachten ;)

Ik gebruik geen doek voor het kleien , als de auto helemaal gekleid is , spoel ik deze af en neem een droogdoek met s&w en droog deze gewoon af...= 1 (droog)doek.

Als je toch gaat polijsten zie ik het nut niet in van meerdere doeken te gebruiken tijdens het kleien.

Spaar zeker je zachtste doeken tot de afwerking (laatste stap polijsten en verder...)
 
grandscenicman zei:
Ik gebruik geen doek voor het kleien , als de auto helemaal gekleid is , spoel ik deze af en neem een droogdoek met s&w en droog deze gewoon af...= 1 (droog)doek.

Als je toch gaat polijsten zie ik het nut niet in van meerdere doeken te gebruiken tijdens het kleien.

Spaar zeker je zachtste doeken tot de afwerking (laatste stap polijsten en verder...)

Krijg je het er dan nog goed afgespoeld?
 
Droog jij je auto dan niet na het wassen en voor het kleien? of droog je hem 2x?

Ik denk dat ik ga beginnen met de sealant stap weg te laten. Dan kom ik op

2 doeken voor tijdens kleien
2 doeken voor ultra compound
2 doeken voor afnemen wax
1 doeken voor buffen wax

Dan heb ik nog steeds 1 doek over als extra voor tijdens kleien OF voor afnemen wax.
Minder bescherming dus maar dan kan ik wel met een velig gevoel aan de slag dit weekend.

BTW @ BC911 ik ben afkomstig van diep in de Limburg dus een uitstapje naar Antwerpen voor een paar doeken is me net te veel van het goede ! Maar toch bedankt voor het aanbod natuurlijk :)
 
Ik droog hem gewoon af na het kleien om een beter idee te hebben of de lak schoon is. Bovendien laat ik het liever niet opdrogen, zeker niet als je in de zon of bij warm weer moet werken. Je kan hem natuurlijk telkens afspoelen als je een stukje gedaan hebt, maar dan loop je heel de tijd met een tuinslang achter je aan ...
 
Gisteren nog 6 peluche verde doekjes bijbesteld, dan kom ik op een totaal van 14 doeken !!
Alsook nog wat kleinigheden zoals een wheel woolie, iron-x, Monello oranje en witte handpads voor wat meer "cut" en rolletje 3m tape !
Kopen bij carclean is gewoon verslavend :p


Het enige wat tegenslaat is het regenachtige weer van vandaag ]-0