• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil Meguiar's Ultimate Compound en Meguiar's M105?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Ik vind de UC zo'n fijn product dat ik er graag wat meer van wil aanschaffen op meguiar's maandag. Kan ik dan net zo goed de M105 nemen? Die is nog een tikkie goedkoper zelfs maar is deze hetzelfde of zelfs beter?
 
Naar mijn weten is de #105 een poijstmiddel en ik ga er vanuit dat je met UC de Ultimate Quick Detailer (UQD) bedoeld?

De #135 is de professionele versie van UQD inderdaad...

De #105
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De UQD
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De #135 (prof versie van UQD)
M13501.jpg
 
Review Meguiars Ultimate Compund

agressiveness.jpg



De M105 is 1 stap grover dan de UC. De UC heeft polijstkorrels die niet afbreken, het produkt blijft maar doorwerken...
 
Zowel UC als M105 maken gebruik van dezelfde korreltechnologie (Zie de Meguiar's reclame "Meguiars 105 Ultra Cut Compund New polish with non-diminishing abrasives")
 
M105 ook(zelfde micro abrasives), alleen is die echt geoptimaliseerd voor machinaal gebruik (rotary). De UC is meer voor hand en D/A.
Veel verschil is er geloof ik niet maar je kan je voorstellen dat niet iedere shop de PRO lijn heeft en daarom is er een consumenten versie en een Pro versie.
Zelfde geldt voor Ultimate Quik Detailer en M135. Het zijn 2 aparte lijnen voor 2 totaal verschillende doelgroepen.

De Mirror Glaze lijn (Pro-lijn) is bedoeld voor bodyshops en spuiterijen, de consumenten lijn is... uiteraard voor de consument en de Detailerlijn is voor de grootverbruikers zoals garages e.d.
 
Ik werk met name met de DAP en vind dit product juist zo fijn door de goede correctie maar ook mooie finish. Welke is aan te raden om er bij aan te schaffen?
 
Dan zou ik de M105 nemen, misschien de M205 erbij nemen? Ook een geweldig product!
 
M205 is ook erg mooi maar heb nog best wel veel Finale, Menzerna final finish en SSR1 liggen...

Waarom zou je M105 prefereren Dennis?
 
Als er al verschil in zit dan zit dan is deze meer gericht is op machinale verwerking. En aangezien je veel met de DAP werkt.
 
Maar je geeft zelf in een eerdere post aan dat de M105 meer geschikt is voor Rotary en UC meer voor D/A?

M105 is wel fijn met iets meer power, dus denk dat het die wordt.
 
Ik kan me voorstellen dat M105 meer gericht is op machinaal gebruik (excentrisch en roterend). De UC is voor consumenten.
Maar voor hetzelfde geld is er totaal geen verschil en is zoals ik eerder ook al zei:
Veel verschil is er geloof ik niet maar je kan je voorstellen dat niet iedere shop de PRO lijn heeft en daarom is er een consumenten versie en een Pro versie.
 
Geen ervaring zelf, maar weet van een artikel op MOL (Meguairsonline) dat de M105/205 bedoeld zijn voor roterend gebruik, een MOL lid heeft ze beide gebruikt op de G220, en dat werkte perfect begreep ik. Volgens mij is inmiddels de tekst op de flessen ook aangepast, dat deze ook op D/A zou werken, maar zeker weten doe ik dat niet.
 
De huidige 105 en 205 werken prima de op DA. Als je een purple foamed wool pad op de da gebruikt met M105 krijg je behoorlijke diepe krassen weg, en zelfs wetsanding marks.
 
Tuurlijk zal je met een D/A wetsandingkrassen weg kunnen krijgen je haalt immers lak weg, hetzelfde als met een rotary.
Alleen kan het zijn dat je met een D/A wel erg lang door moet gaan voordat je het gewenste resultaat hebt. Ik ben van mening dat je wetsandkrassen gewoon met een rotary moet doen anders ben je erg lang bezig om de krasjes 100% weg te krijgen. Je wilt niet later in de zon alsnog minischule groefjes zien. Zelfs met een roterende is dat soms een flinke dobber. Op 100% Tuning stond vorig jaar een groene Challenger die dat had, doodzonde gewoon.