• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil tussen compound en polish

leander

Detailing addict
2 mei 2012
45
65
41
Amersfoort
Als ik kijk bij Monello naar de compound en de polish dan is het qua werking bijna hetzelfde, of zie ik dat verkeerd?
Nou is het voor ieder merk verschillend uiteraard maar wat er is er nou anders aan compound in vergelijking met polish?
 
compound "doet" meer, als je niet tot het resultaat komt met je polish kun je overgaan tot compound mits dit verantwoord is op de lak. lak zal in ieder geval flink verweerd zijn en krasjes hebben en waarschijnlijk ook wel wat harder. Maak je pad op tijd schoon als je voor geel met veloce gaat, komt meer van je lak in de pad te zitten.
 
Een compound is een polish. Maar dan een krachtigere polish. Je kan ook zeggen: Heavy Polish of Polish-With-More-Cut of Polish-that-is-more-abbrassive-than-standard-medium-polishes-developed-for-more-effective-correction. Maar dat zijn meer woorden.
Compound is één woord. Makkelijk, zo weet iedereen snel wat je bedoelt.

Als ik kijk bij Monello naar de compound en de polish dan is het qua werking bijna hetzelfde, of zie ik dat verkeerd?
De verschillen staan toch vrij duidelijk in de beschrijving:
Monello Veloce: Slijpgraad 100
Monello Mezzo: Slijpgraad 70
Monello Finale: Slijpgraad 40
 
  • Leuk
Reactions: MCMan