• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillen APC, Safe D-greaser en Super D-greaser ??

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Hi guys,

Ik vraag me af wat nou de daadwerkelijke verschillen zijn in werking tussen bovenstaande 3 producten. Momenteel gebruik ik alleen APC voor zo'n beetje alles dat weer schoon moet worden. Verschillen tussen de APC en de D-greaser zullen er zeker zijn maar wie kan me vertellen welke dit zijn? Ook ben ik wel benieuwd waar producten als de Super en Safe D-greaser voor worden gebruikt. Kun je de Safe D-greaser bijvoorbeeld gebruiken om een sterk verontreinigde lak mee te reinigen alvorens het kleien?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!
 
Safe D-Greaser van Meguiar's is volgens mij uit het assortiment en is vervangen door Super Degreaser, verschil tuusen beide is dat de Safe 1:10 verdund moest worden en de Super 1:20, Sterker concentraat dus. APC is zoals de naam al aangeeft, een All Purpose Cleaner, een allesreiniger terwijl de Degreaser echt gemaakt is om te ontvetten. Als je een auto wast met degreaser, dan ben je in ieder geval alle wax kwijt ;)
 
stimpy68 zei:
Als je een auto wast met degreaser, dan ben je in ieder geval alle wax kwijt ;)

Als ik me niet vergis geldt dit ook voor APC toch? Enig idee welke van deze 2 veiliger is om op een autolak te gebruiken? Of bijvoorbeeld voor de motorruimte?!

Trouwens, ik heb nog een 'probleempje'. Mijn moeder heeft sinds een tijdje een nieuw autotje, een twingo. De bumper hiervan zit onder met vieze witte lopers die ik er met geen mogelijkheid vanaf krijg. Heb geprobeerd te reinigen met APC 1:4 i.c.m. triple detail brush, vervolgens meerdere malen met TR van PB's behandeld en zelfs met BW maar na een paar dagen zijn die lopers er weer. Enig idee of Super Degreaser in dit geval een oplossing zou zijn?!

IMG_0256.jpg
 
Super Degreaser (of gewone Safe D-Greaser) zou een oplossing kunnen zijn hiervoor. APC zal best ontvetten tot op zekere hoogte, maar nooit zo veel als een "dedicated" degreaser.
 
Moet kunnen, ik heb het zelf nog nooit gedaan. Zou de concentratie alleen niet te hoog doen. Maar dan moet de auto wel héél vies zijn! Met normale shampoo en wat "elbowgrease" moet het ook lukken.
Dit is natuurlijk alleen als je de auto daarna helemaal onder handen gaat nemen, want echt goed voor de lak kan het nooit zijn natuurlijk ;)
 
Ik ga hier heel even op in pikken..

Op dit moment is de wagen echt niet om aan te zien..:no

Ik ga voorlopig nog even niets er aan doen zolang het 's nachts echt hard vriest ,maar alle vuil en zout ,los zand zit echt aangekleeft en het wordt alleen maar erger.
Uiteraard zal ik voor de eerste keer dat ik ga wassen een pre-wash doen ,2 x foamen ,en dan gewoon wassen.
Maar die pre-wash ,doe ik gewoonlijk met Bug-Squash(die nu op is) of APC. Maar ik krijg het idé dat zelfs nu die APC het niet gaat redden.
Uiteraard wordt er opnieuw gewaxt hierna ,maar zou mijn pre-wash makkelijker gaan met de Safe-Degreaser ipv de APC..?

Ook werkt de Safe-Degreaser mooier met een Foaming sprayer?
 
De grijze bumpers van de Fiesta heb ik schoon gekregen met verdunning van 'Industriereiniger' (ook de grijze 'zakkers' zijn weg). Gewoon een sterk basisch sopje...