• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillende producten op dezelfde pad?

bram

Detailing rookie
31 mrt 2009
33
0
Ik heb hier wat op het forum zitten lezen maar heb het antwoord niet gevonden of erover gelezen dus bij deze de vraag.

Stel : Ik ga met de polishing pad en met ssr2 over mijn wagen, hierna ga ik er nog is over eveneens met de polishing pad maar met ssr1.

Maak het niet uit dat je dan zowel met ssr2 , als daarna met ssr1 op dezelfde pad zit. Of gebruiken de meeste hier dan 2 dezelfde pads voor? ( 1 polishing pad voor ssr2 aan te brengen, en daarna een andere polishing pad voor ssr1 aan te brengen)
 
Het is het beste om een pad per product te gebruiken. Logisch als je er over nadenkt, in jouw voorbeeld gebruik je eerst SSR2, en daarna SSR1, je doet dus een minder grof polijstmiddel op een pad waarop je eerst een grof polijstmiddel gebruikt hebt. Er zitten dus nog grove polijstkorrels in die pad... dat is niet handig.
 
Gewoon zorgen dat je genoeg padjes (in geval van handwerk) in huis hebt.
Niet alleen voor de verschillende produkten, maar stel dat je er eentje laat vallen... 8o

Er is geen betere... lees mn 2de onderschrift maar ;)
 
Dat kun je beter niet aan mij, Dibbuz of andere meer ervaren detailers vragen! :D We hebben er.... veel, vaak 2 van iedere soort.
Ik heb een zogenaamde padwasher, dus voordat ik een ander product gebruik, gaat de pad eerst in de padwasher. Dat is voor jou ook een optie, eerst de pad reinigen onder de kraan en goed "uitslingeren" en dan gebruiken voor een ander product. Maar het vertraagt je wel in het werken, het is gewoon makkelijker om per product een pad te hebben. Er is geen betere raad dan voorraad zegt een bekende forummer hier :D