• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vervangend product gezocht voor dodo juice fantastic plastic.

audi80

Detailing rookie
13 jan 2014
52
0
hallo,

ik zoek een ander product dan fantastic plastic van dodo, voor de raam rubber geeft het voor mij te weinig resultaat, voor kunststof bumpers vind ik het goed.
wat is een goed product om een raam rubbers weer mooi zwart te krijgen?
 
Een goed product is van Poorboy's Trim Restorer. Het is bruikbaar voor vele zaken, is zuinig in gebruik en geeft een prima resultaat.
Deze maand is de kleine verpakking ook nog in de aanbieding. Doe je voordeel ermee.
 
Trim Restorer doet het bij mij ook prima op kunststof, maar op de rubbers rond het raam bleef ik strepen en vlekjes zien (niet noodzakelijkerwijs van de TR zelf).
Met Auto Finesse Revive is dat al een stuk beter.
 
Vorige week heb ik Gyeon Trim en AF Revive op mijn trims aangbracht (ook een teaser van op FB gepost). Ik kan je nu al zeggen; koop in godsnaam Gyeon. Na een week heeft Revive al verloren.
 
Ben het niet helemaal eens met dat Revive een slechte levensduur heeft. Ik vind wel dat het erg nauw luistert hoe je het aanbrengt (schoonmaken, hoeveelheid, wanneer uitpoetsen), maar het is zeker goed spul. Ik zou in ieder geval geen nano/glascoating op je rubbers smeren, dit wordt vrijwel overal afgeraden. Wil je wel iets van Gyeon gebruiken, gebruik dan Tire. Voor banden werkelijk fantastisch spul en ik koop het zonder twijfel weer als het op is en de bonus is dat het het ook goed doet op je raamrubbers.

Waarom gebruik ik dan toch Revive, mijn rubbers waren al erg oud en redelijk hard geworden. Met Gyeon Tire had ik meer het gevoel dat de dressing meer op het rubber lag, dan dat het erin trok (beetje lastig in woorden uit te leggen), terwijl ik het idee heb dat Revive wel meer voor het rubber doet. En als laatste optie heeft de DoDo in de supernatural reeks net een nieuwe plastic dressing uitgebracht, misschien is dat wat voor je?

Succes!
Tonie
 
Hier ook Revive +1

Ben het ook oneens met dat revive het niet goed zou houden. Had op mijn oude ford fiesta hele lelijke rubbers en bumpers. Goed schoongemaakt. Revive erop. Nu bij half jaar later zit het er nog steeds op. Je ziet de druppels regen gewoon erop liggen als je in de regen gereden hebt.
Maar inderdaad goed schoonmaken, laten drogen, aanbrengen, laten inwerken en dan afpoetsen.
 
Ik heb revive op m'n bumpers gedaan maar na een week zie ik al regenstrepen. Wat doe ik fout? Voor de rest is het resultaat wel goed alleen baal ik van die strepen!
 
Het kan zijn dat de ondergrond niet helemaal schoon was. Ook zijn sommige kunststoffen zeer gesloten en kan een dressing minder goed hechten.
In dat geval biedt een coating uitkomst en zal een veel betere keuze zijn. Sowieso geef ik voor hardere kunststoffen de voorkeur aan een coating t.o.v. een dressing.

Deurrubbers dan wel weer met Revive doen.
 
Zou kunnen als het wat sterker verweerd is, er zijn veel factoren die het kunnen veroorzaken en het is lastig om de exacte "dader" van achter je toetsenbord aan te wijzen.
 
Om nog maar eens dit ietwat oudere topic omhoog te halen, zojuist mn auto gewassen en even snel een fotootje gemaakt van een stukje kunststof wat anderhalve maand geleden is voorzien van een laagje Revive:
j8LW4o2.jpg


Auto staat altijd buiten, nooit overdekt en er wordt ongeveer 500 km per week mee gereden. Gezien de prijs van een flesje, hoeveel er nog inzit en het relatieve gemak van het aanbrengen (ik vind het alsnog sneller dan bijvoorbeeld nanolex trim rejuvenator en ik moet gewoon buiten op straat detailen, dus niet alles is altijd mogelijk), ben ik een zeer tevreden gebruiker van Revive.
 
Ik heb de rubbers en bumpers voor de 2e keer gedaan met Revive en nu wel een mooi resultaat!
 
heb zojuist ook een 2e laag op me raamrubber aangebracht zeer zekers een mooi resultaat, heb ook op mijn banden aangebracht en geeft daar op een zeer zekers mooi resultaat op!
 
Voor alle fans (in wording) van revive:

zV81jWV.jpg

Ruim 4 maanden oud nu en wat mij betreft nog geen noodzaak om opnieuw aan te brengen.

EDIT: Hmmm, de foto is er in ieder geval al ondersteboven van.