• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen (dealer) sticker van lak

Gijs V5

Detailing rookie
17 jan 2009
9
0
Mensen,

Recent een andere auto aangeschaft, maar de dealer waar deze in onderhoud is geweest heeft een dealer sticker/belettering op de achterklep geplakt. Hoe krijg ik dit eraf zonder m'n lak te beschadigen?

Ik zal kijken of ik een fotootje kan maken.
 
Met een föhn warm maken en de sticker is dan vrij makkelijk te verwijderen. :)^

Ook welkom trouwens, misschien dat je je even kunt voorstellen in het daarvoor bestemde topic? ;)
 
Ik zal komende week even wat pica's maken van m'n nieuwe toettoet en me voorstellen.

Wat betreft het fohnen, hier lees ik een hoop verschillende berichten over. De een zegt dat de temperatuurverschillen ook niet best zijn voor je lak en anderen zeggen dat het geen probleem is. Het zijn in mijn geval ook nog eens losse letters }:)w en het gebruik van chemische middelen zal al helemaal uit den bozen zijn.
 
langzaam opwarmen met de fohn en blijven pulken,indien nodig de fohn iets warmer zetten.
reclame,dat was wat ik als eerste van de antara haalde,word niet betaald om reclame te rijden voor de dealer.
 
Gijs V5 zei:
Ik zal komende week even wat pica's maken van m'n nieuwe toettoet en me voorstellen.

Wat betreft het fohnen, hier lees ik een hoop verschillende berichten over. De een zegt dat de temperatuurverschillen ook niet best zijn voor je lak en anderen zeggen dat het geen probleem is. Het zijn in mijn geval ook nog eens losse letters }:)w en het gebruik van chemische middelen zal al helemaal uit den bozen zijn.

Ik heb dat een jaartje geleden ook nog gedaan. Nieuwe wagen van men vader had een sticker op de koffer en links en rechts aan de voorpinkers stickerlettertjes...
Maar ik zou zeggen, geen schrik hebben, als die stickers er nog maar net ophangen gaan die er zo vanaf! Beetje voorzichtig zijn, haardroger kan echt geen kwaad en die ondingen gaan er zo van af!
 
heb een hekel aan die dealers die er van alles opplakken zonder het te vragen.
Haal ook altijd direct andere kentekenplaathouders omdat daar altijd reclame opstaat "henkie's qualitycars" of "www.stommeleasemaatschappij.nl"

Kom haast nooit bij een pretpark, maar vaak plakken ze dan ook van die stickers achterop met "koningin julianatoren in Apeldoorn" of wat dat ook. Zou zo'n studentje dan helemaal volplakken met z'n eigen stickers :grinning: :klap

Rot op met die meuk :|~* ]d~^
 
Idd gewoon met een föhn rustig opwarmen. Hoe denk je trouwens dat de lak van je auto uitgehard is? Gewoon door deze bij een hoge temperatuur uit te laten harden.
 
Xizer zei:
Idd gewoon met een föhn rustig opwarmen. Hoe denk je trouwens dat de lak van je auto uitgehard is? Gewoon door deze bij een hoge temperatuur uit te laten harden.

Precies. Kan wel tot 70°C oplopen.

Eventuele lijmresten met een heel klein beetje wasbenzine verwijderen. Vervolgens de lak wel weer beschermen.
 
Dat begrijp ik, maar het geheel wordt dan op die temperatuur gebracht dit is natuurlijk vrij lokaal en met de de huidige temperaturen worden de verschillen nogal groot d8 ik zo.........

........we gaan het maar voorzichtig proberen komend weekeinde.

Dank voor de input.
 
Gelijkmatig verwarmen, tijdens polijsten met een rotary wordt de lak ook lokaal erg warm, dat is ook niet echt een probleem. Temperaturen tot 70 graden zijn geen probleem voor moderne lakken, daarboven wel.