• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verwijderen hars autolak

veldboer

Detailing rookie
13 aug 2010
1
0
Gisteren kwamen wij terug uit Istrie. De auto zat vol met hars van de bomen.
Hoe te verwijderen? Goede raad was dit keer niet duur!
Mijn echtgenote stelde voor gebruik te maken van nagellakremover. Dit werkte perfect.
Daarna heb ik de lak nog met was behandeld. Hij staat nu weer te glimmen.

Vr.gr.
Eric, Oldenzaal
 
Valma hars verwijderaar,werkt als een tierelier.
Harsverwijderaar
Zelf gebruikt op een Corsa die enkele maanden onder coniferen had gestaan.
 
en wat is de werkwijze met dit product? Lijkt me namelijk wel een makkelijk goedje voor de hele hardnekkige harsplekken!
 
@ Ron, opbrengen op de lak met een padje even in laten werken en afnemen met een doek.
@ Mark1986, de grotere harsvlekken krijg je niet weg met klei,die loopt er muurvast op.
 
Nadeel van spiritus is dat het een blauwe waas op de lak achterlaat (en de auto is nog brandgevaarlijk ook dus volledig veilig absoluut niet :no ).
Ook stript het meteen alle wax/sealant er vanaf en net zoals je handen droogt het ook de lak uit.
 
Als je zomaar een paar plekken hebt van een vakantie onder de bomen (had ik vorig jaar).... kokend heet water! Erover heen gieten en je haalt het er vrij simpel af met je nagels. Moet wel paar keer herhaald worden indien nodig. Daarna effe kleien (evt. wax/sealant) en klaar!
 
Mijn auto staat weleens onder kastanjebomen. Daar komen nogal eens plakkerige dingetjes uitgevallen. Na enige tijd kreeg ik deze bijna niet van mijn lak af. Aan het beunen geweest met klei maar ik kreeg ze er met geen mogelijkheid vanaf. Het leek wel kit ofzo! Maar een dotje SRP erop, en met een MF doek erover draaien en ze verdwenen als sneeuw voor de zon!
 
Tip van Flip,

insmeren met bakboter, kwartiertje laten doen, afnemen. :ja

Nog niet volledig weg, herhalen.
 
Nagellak remover lijkt me niet verstandig om mee over de lak te gaan, zoals de naam het al zegt verwijderd het ook daadwerkelijk lak!!
Enkel handig spul voor op de ramen eventueel, net zoals thinner.

Valma hardverwijderaar werkt inderdaad uitstekend, of het net zo goed werkt als PB bugs squash weet ik niet. Ik had 1 grote plek (leek net kauwgom, was in het begin wit en later doorzichtiger, wist begot niet wat het was) en met valma harsverwijderaar ging het in no-time weg:)^

Echt wereldspul voor die prijs, een blijvertje:ja
 
dat van die bakboter ga ik morgen proberen, ga er pics van maken als bewijs, kan mss voor velen onder ons(en nieuwelingen die nog geen extreem grote collectie spullen hebben) een zeer welkome en goedkope oplossing zijn!

edit: heb ik nergens eens niet liquid butter wax ofzo gezien? :D mss gewoon heele de auto insmeren met bakboter..... soit ik dwaal af :D
 
klopt ook ;)

harsverwijderaar van valma inderdaad top, net zoals (pure/verdunde) bug sguash van poorboys
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe jullie het allemaal zo snel terugvinden :-b

helaas kan ik die butter wet wax niet in huis halen.....zou de vrouw des huizes mss men steak nog durven in bakken :grinning:
maar ik dwaal af