• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vinyl cabrio dak, Poorboy´s Natural Look, kan ik dit gebruiken

Martin S2000

Detailing rookie
13 mei 2009
22
0
Allereerst....ik heb de zoekfunctie gebruikt :-b ....maar kan de volgende vraag niet vinden.

Ik wil mijn Vinyl cabrio dak schoonmaken en onderhouden. Voordat ik Raggtopp producten moet gaan aanschaffen kan ik het volgende ook gebruiken?

Om schoon te maken een PB APC en om te beschermen de Natural Look van PB.
Dat APC werkt heb ik al in meerdere posts gezien alleen de NL ...daar heb ik nog niets van gezien.
De beschrijving op de website:rules zegt wel dat het kan worden gebruikt op cabriodaken....maar voordat ik de mijne verpruts....

Iemand een idee?
 
PB Natural Look is veilig voor vinyl daken, maar of het net zo waterafstotend is als Raggtop betwijfel ik. Daar moet ik wel bij vertellen dat ik Natural Look (nog) nooit gebruikt heb.
 
Ik zou het product er ook niet gelijk voor hebben gekozen, alleen staat het wel uitdrukkelijk vermeld....
Iemand ervaring? :-"
 
Het dakje kun je schoonmaken met APC of de RaggTopp cleaner, dat is geschikt voor stoffen en vinyl daken (heb het hier staan). De protectant is alleen geschikt voor stoffen cabriodaken. Er staat niets op de spuitbus over vinyl, alleen dat het speciaal ontwikkeld is voor stoffen cabriodaken.

Deze is geschikt voor stof en vinyl.
 
Ja heb inderdaad ook even op de website van Raggtopp gekeken:cool: . Heb dan ook de Raggtopp weatherproofer maar besteld.
Zou je uberhaupt nog met de PB natural look in de buurt van het vinyl cabriodak komen? Of alleen maar de APC en dan de weatherproofer.
Kan me voorstellen dat de PB NL als een soort dressing kan fungeren om de zwartheid weer terug te brengen in het dak.
 
Dat is vaak met dressings, het is ook meer voor de binnenzijde (dashboard e.d.) het bied tegen regen geen bescherming.
 
Hoi, ik ben ook op zoek naar een goeie reiniger voor de blauwe stoffen dak van m`n vrouw haar golf cabrio, heb al de meguiars convertible cleaner, deze om precies te zijn gebruikt:

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Convertible_Cabriolet_Cleaner_473ml_G2016EU_101142

de stoffen top is er niet echt schoner door geworden dus vrolijk verder zoeken naar iets beters....