• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlek (water) op stoffen stoel

JeffV

Detailing addict
29 jun 2016
8
60
Rotterdam
Hallo Carcleaners,
Ik had een rare vlek in mijn stoffen stoel van mijn auto. Ik heb het (heel dom en amateuristisch) schoongemaakt met lauw water, wat sop en een microvezeldoek. De vlek is weg, maar het water is opgedroogd en dat zie je nu als een hele grote vlek in mn bekleding (zie foto).

Hoe krijg ik deze water vlek weg? Ik heb nog ergens een flesje APC sample van poorboys world liggen. Zou dat helpen?

Alvast bedankt voor de reacties!
20160629_204308.jpg
 
Ik denk dat het wel moet lukken met APC een borstel en wat doeken. Er zijn hier op het forum al wel vaker zulk soort vlekken verwijderd met die methode.
 
eens met bovenstaande.
APC, doek en wat water moet werken.
Extractor zou nog beter zijn, maar als je die niet hebt, zou het ook zonder moeten kunnen.
 
Oké, bedankt voor de reacties!
Dus gewoon met apc poorboy sample (die hoef je niet te verdunnen, las ik) insprayen, 1 minuut laten intrekken en dan met warm water en microvezel doek schoon wrijven? Droogt vanzelf weer goed op?
 
Probeer ook het hele zitvlak schoon te maken met APC, om dan droogt het mooier op en krijg je (als het goed is) geen nieuwe vlek.
 
Jup, die zou met APC+D van Poorboys weg moeten gaan. Deze APC kan je verdunnen tot 1:10 of zelfs wat dunner en vervolgens de gehele zitting insprayen tot het op de tast vochtig is. Even in laten trekken en met de paardenhaardborstel even borstelen (cirkelende bewegingen bijv) Hierna met een droge doek de zitting afnemen om eventueel wat vuil af te nemen en daarna laten drogen of droge doeken erop leggen.

Ik heb nog geen extractor en tot op heden krijg ik dingen op bovenstaande manier schoon. Althans, op het oog. Echt schoon tot in de vezels kan alleen met een extractor want dan verwijder je daadwerkelijk het vuil.



Greetz
 
Gelukt! Poorboys APC 1:7 gebruikt > ingesprayd > 5 minuten laten intrekken > geborsteld met een zachte borstel > uitgewreven met microvezeldoek > 4 uur laten drogen (op een regenachtige dag, dus hoeft geen warme zomerdag te zijn) en klaar! Geen vlek meer te zien. :) Bedankt voor de reacties!
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
de kunst is om het volledige zitvlak te behandelen, anders ga je het verschil tussen opgekuist en niet opgekuist blijven zien
Blij dat het gelukt is.