• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekjes op ruiten rondom verwijderen; geen kalk!

Wittereus

Detailing addict
25 jan 2012
467
65
45
Melick
Hallo allemaal,

Ik heb dus last van vlekjes op de ruiten van mijn Citroën. Het is geen kalk omdat ik al met anti-kalk geprobeerd heb ze te verwijderen:
p4pb7983750.jpg

p4pb7983752.jpg


Gisteren mij nieuwe spulletjes binnen gekregen;
p4pb7983744.jpg

en meteen de glasscrub van provision geprobeerd.

De ruit goed schoongemaakt met een sopje en afgespoeld. Daarna een druppel galsscrub op een vochtige handschoen en ingewreven:
p4pb7983753.jpg


Daarna afgespoeld met water, maar zonder resultaat (of zeer weinig dan:confused: )
Daarna nog een keer met weer een druppel en nu langer ingewreven:
p4pb7983755.jpg



Met het volgende resultaat:
p4pb7983757.jpg

Let ff niet op de oude zeem; heb ik alleen voor het droogmaken van de ruit ff gebruikt:-"

De linker ruit is dus 1x behandeld en de rechter 2x en de 2e keer zeer goed ingewreven.
p4pb7983760.jpg

p4pb7983762.jpg

Je ziet duidelijk dat het water een egaal laagje over de hele ruit vormt op de rechter ruit en links niet. Dus schoon is de ruit, maar de vlekjes zijn er nog, al is het minder.

Ik denk nu dat het vlekjes van van de was van meerdere keren wasstraat?:confused:
Ik moet nog alcohol/wasbenzine proberen, maar mss dat iemand van jullie een tip heeft?
 
Geen idee wat het is, ik zou ook zeggen met Provision Glass scrub. Ben benieuwd wat de oplossing kan zijn.
 
Klei kan ik ook nog proberen; bedankt voor de tip!

Maar wat vinden jullie van mij theorie; dat dit vlekken zijn van de was in een wasstraat die door de vorige eigenaar niet netjes eraf is gewreven met zo'n doekje wat je altijd erbij krijgt?
Waastraat heeft deze auto sowieso veel te veel gezien:-&
 
Ik heb eens van die opgedroogde lijnen gehad door het ontvetten met apc
Wist ook niet wat het was dus had ik het gepost op het forum

Wel heb ik het eraf gekregen met Pb pro polish
 
Nogmaals;

Deze vlekken zijn niet van mijn wassen; ze zeten erop toen ik hem kocht.
Ze gaan niet eraf dmv shampo.
Ze gaan er niet af met glasscrub van provision.

Ik ga vanmiddag eens proberen met alcohol/wasbenzine en klei van monello :)^
 
Zeg niet dat het jou fout is natuurlijk :)
Hier de link dat zag er bij mij ook verschrikkelik uit ::sob: (staan fotos bij)
https://forum.Carclean.com/cc_postst13259/Strepen-nauwlijks-weg-te-krijgen-weet-iemand-de-oorzaak.aspx

Succes

Mvg steven
 
Gewoon finale of mezzo op (indien aanwezig) een DAP gebruiken.
Heb dit gisteren ook op het raam van mijn "nieuwe" Megane gedaan en was daarna in 1 klap van m'n vlekken af.
Raam is nog nooit zo helder geweest.

Na een polijst sessie raam wel even goed reinigen met een detailspray of glasreiniger.
 
Wittereus zei:
... Het is geen kalk omdat ik al met anti-kalk geprobeerd heb ze te verwijderen: ...

Jij durft :-&
het lijkt verdomd veel op glascorrosie, dus aantasting van de bestanddelen van het glas
Dat ga je niet makkelijk wegkrijgen omdat je dan moet slijpen

CarPro komt (naar ik mij herinner) met een polijstmiddel en een sealant, ik zou daar op wachten
 
ik weet niet wat voor wagen je hebt (hoe jong) en in welke mate je bent verzekerd.

Maar indien je glasbreukverzekering hebt en een garage om de wagen te stallen dan kun je toch gerust hier een beroep op doen?

Gewoon aankaarten als zijnde vandalisme en voila: Ineens alle ruiten vernieuwd :)
 
meguiars M4 (mirror glaze -lijn) werkt erg goed als glascleaner, zowel handmatig als machinaal.
is helaas niet (meer) bij carclean in de webshop te vinden
 
Zo, eindelijk resultaat; niks met ontvetter.
Toen met finale en een doek; niks:roll
Daarna inizio op een doek en wrijven en jawel hoor; groten deels eraf! Dus juffer heeft (deels) gelijk!:)^

Redcat; ik heb een polijst middel/reiniger en sealant; werkt niet:sob:

Hey Mito; dat doe je maar lekker met jouw wagens, maar ik hou het liever eerlijk:klap

Daar heb ik dus weinig aan Harold:D

Iedereen bedankt voor de input; ik ga de ruiten polijsten met inizio:party:
 
Mito zei:
ik weet niet wat voor wagen je hebt (hoe jong) en in welke mate je bent verzekerd.

Maar indien je glasbreukverzekering hebt en een garage om de wagen te stallen dan kun je toch gerust hier een beroep op doen?

Gewoon aankaarten als zijnde vandalisme en voila: Ineens alle ruiten vernieuwd :)

Zo stijgen de premies dus...
 
Precies Paulus:)^

grandscenicman: ik ga alle ramen met inizio behandelen en daarna met glascrub om dan ze water afstotend te maken met Rain Clear Gel van provision. Moet toch voldoende behandeling zijn om ze netjes te beschermen:party:
Ik heb gisteren goed naar de ruit gekeken, van alle hoeken, om enige verkleuring/strepen oid te kunnen ontdekken na de behandeling met inizio, maar helemaal niks. Blijkbaar haalt de inizio alleen de vlekken weg, maar tast het niet het glas aan.

Ik ga nog een project topic aanmaken en mijn bevindingen daar plaatsen:ja
 
grandscenicman zei:
Ik vraag me af of je ook op glas moet "nabewerken" zoals op lak :

inizo-mezzo-finale :weetniet
Niet direct nodig, glas is vele malen harder dan lak. Mezzo en finale zullen zo goed als geen effect hebben op het glas, zeker niet handmatig.
 
@Mito :no

@Wittereus Polijsten al dan niet met DAP werkt prima. Een kennis van me met een T5 bus had getinte ramen met daarop dezelfde vlekjes. DAP gepakt en witte pad + Inizo en weg waren de vlekjes. En geen enkel krasje te zien. Men zegt niet voor niets glas-hard....

Mijn ouders hadden eens een krasje op hun thermopane. Toen kwam de glasboer om dat krasje weg te polijsten. Nou, het spul wat daarvoor werd gebruikt was vele malen grover dan de Inizo die wij gebruiken. Maar het krasje was wel nagenoeg weg.
 
Ik heb het zelf nog nooit gedaan hoor, dont worry .
:D
Het was eerder als grapje bedoeld dan echt serieus ;)


Jullie eerlijkheid siert jullie, maar om toch nog even terug te komen op dat "eerlijk":

Een verzekeringsmaatschappij is alles behalve eerlijk, als je moet betalen zijn ze er als de kippen bij, als je iets moet krijgen doen ze vaak moeilijk.
Verder zullen premies altijd stijgen. Een verzekeringsmaatschappij is een bedrijf, en een bedrijf moet nu 1maal winst maken.
Als hun topmannen nu eens een paar miljoenenbonussen minder kregen, dan stonden we al een stap verder.

:eek:)

On topic: Ik ben blij dat je een oplossing gevonden hebt !