• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken bekleding licht gijze BMW 1 serie, hoe op te lossen?

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Beste Carcleaners :p

Ik heb een klein vraagje. kennissen hebben gevraagd of ik hun BMW 1 serie een keer van binnen helemaal wil bahandelen. Nu wil ik dit graag doen. Maar hoe kan ik dit t beste doen?

in de stoelen zitten allemaal vlekken en plekken (vooral vochtkringen als ik het zo zie)
Ik heb geen extractor of stoom apparaat. Maar wil het wel weg krijgen. Kan dit ook met meguiars APC??? En in welke verhouding kan ik het beste doen. Ik weet dat je er bekleding mee kan doen, maar ook vlekvrij?

Deze mensen hadden ook het verzoek of ik iets had om de stoelen te beschermen? Is dit er, wat is het resultaat en is dit moeilijk in gebruik?

ik weet het, het zijn veel vragen.. Maar ik ben niet zo heel bekend met een licht interieur. heb altijd of leer gehad of stoffen die niet zo snel vies worden. Dus mijn ervaring hiermee is nihil.

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Mvg dennis
 
APC is in ieder geval erg geschikt om te reinigen.

Ergens rond de 1 op 8 zou ik zeggen, als het er dan nog niet af gaat kun je een hogere concentratie gebruiken.

Gewoon op een microvezeldoekje (eventueel met een borstel er in) en poetsen. Vlekken verwijnen als sneeuw voor de zon.
laat trouwens geen vlekken achter, maar als de stoelen erg vies zijn moet je wel alles zo grondig doen :D
 
Hey,

ik denk dat je het best een extractor kan toepassen in deze situatie. Met de hand en een borsteltje zul je alleen oppervlakkig schoon kunnen maken en met de extractor pak je de vervuiling van binnen uit. Mijn advies is echt een extractor, ik heb al de vreemdste plekken uit een bekleding gehaald.

Je mengverhouding van je apc die je wilt toepassen hangt af van de vervuiling. Met een extractor doe ik altijd een paar druppeltjes in het waterreservoir. Afhankelijk van de vervuiling spray ik de apc op de bekleding en borstel het vervolgens in. Dan komt de extractor aan te pas.

Als bescherming kan je de 303 Fabric Guard nemen, ik heb deze vandaag voor het eerst gebruikt, maar men is toch wel positief gestemd over dit product. Wel opspuiten als de bekleding droog is. Het zal moeten zorgen voor waterafstotendheid en vlekken zullen in de toekomst sneller verwijderd kunnen worden.

Hoop dat je er wat aan hebt;)
 
Ik kan geen extractor vinden op CC, weet iemand waar ik deze kan krijgen? Of krijgt CC deze weer op voorraad?

En een andere vraag, wat kost een extractor ong?

iig bedankt voor de reacties. Ik zou dus een heel eind kunnen komen met alleen APC en een protector. Maar met een extractor zou ik een veel beter resultaat moeten boeken (en de auto is toch sneller droog? Of vergis ik me hierin??)

Groeten dennis
 
Klopt, volgens mij is deze bij CC tijdelijk niet leverbaar. De extractor kost rond de 190 euro volgens mij. Je kan er ook gewoon 1 huren bij een bouwmarkt voor die ene keer;)

Met alleen apc met de hand reinig je alleen het oppervlak. Wat als blijkt dat je de vlekken er niet met de hand uit krijgt:weetniet , dan krijg je misschien wel spijt dat je geen extractor hebt bij de hand.

Of de bekleding dat blijft hangt af van het weer, maar ook voornamelijk hoe jij met eventueel de extractor om zal gaan, als je het met de hand doet zal het snel droog zijn. Bij verkeerd gebruik van de extractor kan je bekleding lang nat blijven.
 
Hmmm,

denk dat ik mijn staande bestelling wat in ga korten, en maar een extractor ga bestellen (ne geinformeerd te hebben wanneer deze komt) Denk dat ik daar wel goed aan doe. Dan wacht de dodo collectie maar ff!

Mzzl dennis