• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken matte spiegelkappen Volvo S90 R-design

erwin.top.1992

Detailing rookie
24 apr 2023
2
2
Goedenavond mede hobbyisten

Sinds vandaag zitten er op beide spiegelkappen van mijn Volvo S90 gekke vlekken. Hoe het erop komt is voor mij een raadsel, maar hoe ik het eraf krijg nog meer!

Het zijn mat silver metallic spiegelkappen welke je op R-design uitgeruste Volvo's vindt.

Heb het volgende al geprobeerd:
Normaal wassen,
Warmte vochtige doek overheen hangen en even laten weken,
"Wassen" met verdunde Iron out en
Ontvetten met Gyon prep,

Niets van bovenstaande helpt helaas.
Wellicht weet iemand op dit forum nog raad.

Groet,
Erwin
IMG-20230424-WA0003.jpg
IMG-20230424-WA0004.jpg
 
Ik zou je poorboys professional polish willen adviseren op een zachte handpad. Zo'n pad zonder slijpgraad aangezien het een mat oppervlak is en je wilt niet dat je het glad en glimmend slijpt.

Ik heb mij altijd verbaasd over de reinigingskracht van dit middel en gok dat dit de klus klaart.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Thomaso
Dank voor je reactie.

Toen ik vanmiddag, na een ietswat regenachtige ochtend, weer bij de auto kwam waren de vlekken verdwenen!! Het waren dan denk ik toch op een soort van kalkachtige vlekken welke door regenwater weer opgelost zijn...
Gekke was dat er ook echt een soort van bruine gloed op zat. Iets wat je niet bij kalkvlekken verwacht.

Desalniettemin kon ik wel een gat in de lucht springen bij het niet meer zien van de vlekken
 
Top! Kunnen watervlekken zijn ja en dan kan het ook zijn dat ze toch weer terugkomen als de boel weer opdroogt. Dan kun je bovenstaande alsnog proberen of een dedicated 'Waterspot remover'.