• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op de deur interieur en stoffen stoelen

Arjan21

Detailing trainee
28 mei 2019
47
40
Ik heb 2 vlekken in het interieur zitten die ik er niet keer uit krijg. Dit is van een tas afgekomen die ik voor mijn werk daar mee had.
Heeft er iemand misschien tips voor mij om dit er toch uit te halen. Ik ben helaas niet in het bezit van een extractor


Vlek 1 (deur interieur / hard plastic)
Dit is een verfvlek (denk ik). Alleen wat betere verf dan de huis-tuin en keuken verf. Wordt gebruikt om de spanten van de arena te verven.
Ik heb het proberen weg te halen met “nanolex interior” en daarna “chemical Guys nonsens”. Dit heb ik met een kwast proberen weg te poetsen en daarna afgeveegd met een microvezel doekje. Na een aantal keren proberen ging er een groot gedeelte vanaf, maar helaas niet alles.
9777F63F-EFE2-4292-B032-EE3AD9736481.jpeg



Vlek 2 (stoffen stoel / vet vlek)
Dit is ook afkomstig van de Arena. Dit is het vet dat ze gebruiken om het dak goed te laten lopen, zal dus ook wel heftig spul zijn.

Ik heb dit ook met een kwast en “poorboys carpet & Upholstory cleaner” (verdund 1:32) daarna afgenomen met een microvezel doek. Er is een klein gedeelte weggegaan. Alleen krijg ik dit niet meer weg.
73EE5F00-9A1C-450E-8C48-6F098A0A7ECC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ah top. Dan ga ik dit zeker nog een paar keer proberen. Ik dacht toen ik geen effect meer zag dat dit het wel was.

Bedankt voor je reactie
 
Schoon speeksel voor het vetvlekje
Dus vooraf tandenpoetsen incl tong ;)
Opbrengen (wattenstaafje), kwartiertje wachten, schoon water afdeppen
Drogen (fohn) ... herhalen tot weg

Verfvlekje een dotje pindakaas op doen en nacht laten zitten. laat het wel los
 
  • Leuk
Reactions: Arjan21
Ik heb het nu langer geprobeerd. De deur is inmiddels schoon. Ik heb dit met een hardere borstel geprobeerd (nieuwe afwas borstel) en toen ging het weg.
Helaas werkt dit niet op de stoelen. Na een uur proberen zonder resultaat ben ik gestopt.
Zou ik op de stoelen ook een APC kunnen gebruiken of krijg ik hierdoor meer beschadigingen dan er nu is?
 
Laatst bewerkt:
Ah, mooi dat de deur schoon is. :D

APC sprayen, in laten werken en/of borstelen met een zachte borstel, afnemen met een schone en vochtige doek. Ik gebruik zelf graag de APC+D omdat deze ook een ontvettende werking heeft.