• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vlekken van BlackWow op lak

The Gent

Detailing addict
14 okt 2012
196
62
34
Goedemorgen! Allereerst een zalig kerstfeest gewenst:cool: daar het vandaag zonnig is, kan er weer wat aan de auto gedaan worden. Ik zit nu met vlekken op de lak, dit is Blackwow die is uitgelopen door de regen. Heb al de zoekfunctir geprobeerd te gebruiken, maar die heeft geen zin op mn telefoon. Krijg het met wassen er niet uit. Apc proberen en daarna opnieuw waxen? Of zijn er andere opties om de wax te besparen? Begreep dat er af en toe ook melaminesponsjes op de lak gebruikt worden? Of wordt het echt polijsten?

Alvast bedankt weer voor de hulp!
 
Begreep dat er af en toe ook melaminesponsjes op de lak gebruikt worden?

Ik moet er niet aan denken.. Dan kun je machinaal aan de slag om de doffe plekken weg te werken. Ze zijn totaal niet geschikt voor lakwerk.
 
Ik heb het ook al eens gehad. Black wouw is heel erg vettig, dus met een mengsel van APC krijg je het wel weg. Daarna wel ff opnieuw waxen:)^
 
Dat uitlopen had ik ook met mijn vorige auto (die had van die zwart plastic bumpers) ik kreeg het er altijd gewoon af tijdens het wassen...

Dus dat zou ik als ik jou was als eerste proberen, gewoon een washandschoen en normale hoeveelheid shampo (zo zou ook je wax in takt blijven)

Je kan natuurlijk ook altijd een detailing spay als spray & whipe proberen
 
Heren, bedankt weer voor de antwoorden. Heb apc 1:10 gebruikt met mf doek en de dressing van de kunststof delen heb ik er ook afgehaald met apc en een melaminesponsje. Daarna een laagje collinite 845 over de behandelde delen. Is weer netjes zo. Kunststof is nu onbehandeld, ik ga me eerst beraden wat ik er op ga doen, DLUX, auto finnesse revive trim dressing of toch weer black wow of een ander product proberen. Helaas blijft het op de alfa's hier niet langer dan 3 weken zitten. Dat geeft voorlopig weer stof tot nadenken.,^^
 
Ik raad voor het behandelen van je kunststoffen: 303 - Aerospace Protectant aan.

Ik heb het nog niet zo heel lang, maar tot nu toe niets dan positiefs (trims na melaminesponsje en de aerospace als nieuw en ook deurrubbers enz)
 
Ik gebruik gewoon het spul dat ik op m'n banden smeer :grinning:

........wel goed nawrijven met een doekje (anders is het te vettig)
 
Op mijn VAGjes vind ik de Dodo Trimsealant goed werken, 1x aanbrengen en je hoeft daar het eerste jaar niet meer naar om te kijken. Weet alleen niet of dit ook voor jouw auto geldt.