• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vogelstront

Vandaag de wagen van mijn vader een grondige detailbeurt gegeven. Normaal houdt ie 'm zelf redelijk bij, alleen schijnbaar zitten er al een aantal dagen een drietal vogelplakaten op. Kreeg ze met het wassen er al niet erg goed af, maar met het drogen zag ik pas welke schade er was aangericht:

Ziet er niet al te best uit hè. Is dit nog enigsinds minder te krijgen? Het voelt alsof het erop ligt, maar krijg het met geen mogelijkheid eraf. Heb alleen commandant in de buurt, maar dat schijnt nogal agressief te zijn?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het anders eens met de hand applicators van LC icm scratch X..

Ik verwacht ze van de week en ze schijnen super goed te zijn!
 
De mazda 6 van afgelopen weekend die Dibbuz en ik gedaan hebben had ook 2 van dat soort plekken op de motorkap. Ik heb ze bekeken met een lakmicroscoop die ik heb.... slecht nieuws, lak is "gebroken". Met wetsanden hebben we de plekken minder kunnen krijgen, weg krijgen doe je ze nooit :sob:
 
Ik had op mijn kofferdeksel de welbekende strontplek, heeft er maar 1 dag op gezeten en toch goed ingevreten.

Dit hebben we gister even 2 maal met SSR3 behandeld en de excenter, en hij is echt nog maar zeer vaag te zien, dus nog een keer en hij is weg.

Op het dak zit er nog 1 maar die zat er al toen ik hem kocht, deze heeft wat meer nodig maar verdwijnd ook wel.
 
Dat viel inderdaad nog mee. De plek vertoonde al het 'uitgedroogde woestijn' effect, maar hij is vrijwel onzichtbaar geworden met de SSR3. Het plekje kun je met moeite nog wel terugvinden, maar dan moet je echt weten waar het zit, en dan nog vind je het niet 1, 2, 3. (en hij is nog niet nabehandeld met 2.5 en 1).

Enerzijds zie je hier weer eens hoe razendsnel die birdpooh een hoop schade veroorzaakt, anderzijds geeft het ook aan dat je er nog wel iets mee kunt als je er heel snel bij bent!

De plek op het dak zag er op het oog hetzelfde uit, maar is een stuk lastiger weg te krijgen, omdat hij er al langer zit.

Tijd is dus echt een belangrijke factor. Niet alleen met weghalen van de pooh op zich, maar ook bij het behandelen van de schade.
 
Vogens mij heb ik geluk gehad.

Ik heb een keer op de nacht van zaterdag op zondag 11 guus meeuwis flatsen op m'n auto gehad 8-o (Terwijl ik hem die zaterdag net gewassen had :-& ) Ik had pas maandag pas tijd om dit er af te halen. Ik had geen andere keuze dan de wasbox. Deze wasbox had ook alleen shampoo water ]-0
Toen ik klaar was met spuiten was er uiteindelijk niks meer van te zien. :party:

Bij het verwijderen van de zogeheten birdpooh probeer ik altijd zo veel mogelijk water te gebruiken. Het moet door middel van water langzaamaan losweken. Zodra je gaat boenen of met een doekje er overheen gaat vegen lijkt het wel alsof jet er gewoon in wrijft. Vandaar dus gewoon de waterstraal. Duurt ff maar laat naar mijn mening wel de minste blijvende vlekken na.
 
Hee Paul, fijn dat je het weer redelijk strak hebt gekregen.
Nog bedankt dat je me ff af hebt gezet!
Grappig is dat zeg. Op een detaildag in Bergschenhoek een oude bekende tegen te komen!
 
Joost zei:
Hee Paul, fijn dat je het weer redelijk strak hebt gekregen.
Nog bedankt dat je me ff af hebt gezet!
Grappig is dat zeg. Op een detaildag in Bergschenhoek een oude bekende tegen te komen!

moet de volgende keer de auto met een iets zwaarder iets doen denk ik, ssr3, maargoed ben tevreden met het resultaat wat ik tot nu toe zie
krasjes op de hoeken van de bumper zijn ook stukken minder

ja was idd wel grappig, kom aanlopen en dacht gelijk, goh een bekende hier?
maar geen foto's van je jeep?