• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde van schoonmaken en kleuren van leer

Pepijn

Detailing rookie
19 jun 2010
24
0
Goedemiddag,

Het lederen interieur in onze Volvo V40 (1996) ziet er niet zo mooi meer uit.
Nu wil ik de auto langzaam aan eens goed aan gaan pakken en te starten met het interieur.

DSC_4026.jpg


DSC_4028.jpg


Ik heb het 2 stappen plan van Meguiar's al eens aangeschaft, evenals een flesje met de juiste kleur lederverf.

DSC_4033.jpg


Echter... welke volgorde kan ik het beste aanhouden?

Ik denk zelf:
1: Schoonmaken met 1e stap Meguiar's
2: Kleur aanbrengen
3: Afwerken met de 2e stap Meguiar's.

Graag jullie mening of dit de juiste volgorde is.
 
Pepijn

Jammer dat je deze mooie lederen zetels niet vroeger behandelt en beschermt hebt.
Nu moet je een groot karwei doen.

Probeer jouw stappenplan eens uit en kijk of het goed is, zoniet roep je maar eens.


Groeten
Vamos
 
Mee eens Vamos, maar ik heb de auto pas 2 jaar en bij aanschaf was het leer niet veel anders dan nu. Ik heb er ongeveer 12.000km mee gereden.

Moet wel erbij zeggen dat het leer al ruim 236.000 km oud is, dus tja...

Ik ga er eens mee aan het poetsen en zal het resultaat wel in dit topic zetten.
 
Voordat je gaat verven zou ik eerst mijn zetels ontvetten. Liefts met APC, desnoods met een drupje Dreft. Goed afnemen met water en een microvezel.


Daarna verven.


De week erna de cleaner en conditioner gebruiken. In de Meg's cleaner zitten bestanddelen waardoor je verf wellicht niet zal hechten.
 
Pepijn de Lederplus is een ledercreme en geen lederverf.
Je kun de kleur ophalen maar dat is maar tijdelijk, het zal er wel van opknappen.
Let er wel op dat het leder in het begin glad wordt.
Van Oranje(merk van je product) heb je ook Ledercleaner.
Hoe ik dit weet, (interieur)bedrijf waar ik werk verkopen we dit product ook.
Gebruik het zelf ook op mijn rood leren bank, haal de kleur er mee op,
maar herstel de craquele(scheurtjes in kleur pigment op de leder huid)
er niet mee.(ja tijdelijk dan, maar dat had ik al gezegd) :schaam
 
Ik heb Oranje bij de schoenmaker gekocht en de kleur komt verbazingwekkend goed overeen met de originele kleur van het leer.
De scheurtjes e.d. blijven ook nog wel vrij lang (±6mnd) netjes in de kleur, maar ik moet wel zeggen dat het onderhoud 0,niets is :schaam

Is daarna wel met de Megs afgewerkt (nu dus >1jr. geleden)

Zou je de leadercleaner aanraden, of zou een goede ontvetter (APC bijv.) voldoen?
 
Je kunt ook Colourlock proberen, maar dan dien je andere spullen aan te schaffen. Ze verkopen ook Leder Fresh in de gewenste kleur van je auto. Nou zul je aan dit interieur ook een 'iets' grotere uitdaging hebben dan mijn auto ;)
 
Pepijn zei:
Ik heb Oranje bij de schoenmaker gekocht en de kleur komt verbazingwekkend goed overeen met de originele kleur van het leer.
De scheurtjes e.d. blijven ook nog wel vrij lang (±6mnd) netjes in de kleur, maar ik moet wel zeggen dat het onderhoud 0,niets is :schaam

Is daarna wel met de Megs afgewerkt (nu dus >1jr. geleden)

Zou je de leadercleaner aanraden, of zou een goede ontvetter (APC bijv.) voldoen?

Goede ontvetter volstaat wel, ledercleaner is dat immers ook.
 
Leder reinigen met colourlock lederreinger sterk
Leder ontvetten met lederbenzine
Te behandelen oppervlakte opschuren met schuurpad
Stofvrij maken en eventuele diepe krassen ed opvullen met lederplamuur
Leder kleuren met lederverf
Protector aanbrengen

Al deze producten zijn van colourlock

Check hun site eens.