• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen passat cc

Gielen_24

Detailing rookie
28 apr 2016
28
15
28
Dit gaat mijn eerste detail projectje worden :innocent:
Vandaag al eens een testje gedaan om het 7jaar verwaarloosde lederen interieur op te knappen, het is zelfs zo erg dat de zijkant van de bestuurders zetel het leder afgebrokkelt is van in en uit te stappen. Omdat het mijn eerste keer is met het reinigen en voeden van leder was dit de ideale kans.
Vandaag heb ik de bestuurders zetel en het stuurtje proper gemaakt. Nu plaatjes met de praatjes:

Rug gedeelte stoel gereinigd
2h6u6xg.jpg


Rug gedeelte gevoed
k3oqx2.jpg


Een klein stukje van et stuur gereinigt merkte duidelijk verschil
35bdsvs.jpg


Stuur verder gereinigt en opniuw gevoed
2d0zx3c.jpg

347iiop.jpg


Waar ik ge eindigt ben vandaag door et slechte weer
2hwfvw5.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Hey Hallo,

Op de eerste foto's zie je inderdaad dat de rugleuning gereinigd is; Schoon en minder glimmen. Daarna dat hij weer gevoed is. Super!

Vind het leer er nog goed uitzien, trouwens. Kon wel een wasbeurt gebruiken, dat wel.


Greetz
 
Ziet er weer netjes uit zo, erg mooi interieur ook:cool: Ben gistermiddag en vanochtend ook bezig geweest met mijn interieur te "detailen" (leer reiningen en voeden + kunststof reinigen en beschermen) Dat kan er weer tegen aan van de zomer haha;)
 
voor het reinigen heb ik de Chemical guys leather cleaner gebruikt en deze in gewerkt met witte schuursponsjes
Daarna gevoed met Chemical guys leather conditioner
Gisteren avond een bestelling geplaatst bij CC zodat ik de roosterstjes van de verwarming mooi kan proper maken ;)
 
Ik zou daarmee opletten hoor. Als je te ver gaat kan je door de verf heen gaan. Beter inwerken met een paardenhaar borstel en eventueel wat vaker herhalen.
 
Oooohh... Melamine sponsjes!

Tja, zoals Dreier-Reihe al aangeeft, hier moet je wel mee oppassen. Ik gebruik die sponsjes op kunststof en met beleid op rubbers omdat deze sponzen een licht schurende werking hebben.

Soms wil een kunststof niet reageren op voeding en dan schuur ik het op met Melamine. Hierna'is het schoon en reageert het wél op voeding.


Leer behandel ik simpelweg met een reiniger en een paardenhaar borstel. De vervuiling komt meestal uit de poriën en niet alleen oppervlakkig.



Greetz
 
Hier even een voorbeeld;

Dit is de ruitenwisserplaat van een GT3 die niet reageerde op voeding. Als hij nat werd, bleef hij dof.
Op de eerste foto kun je zien dat ik het linker gedeelte opgeschuurd heb met melamine en APC...

20160120_131513.jpg



Op de volgende foto heb ik 50/50's gemaakt na het lokaal opschuren met de sponzen...

20160120_125629.jpg
 
Toeval pas mijn Passat CC interieur gedaan. Schoongemaakt met cleaner van meg en daarna geseald met sealer van meg. Gewoon schoongemaakt met en doek die bij het pakket zat. Zal volgende keer ook is proberen met paardenhaar borstel.

Had interieur gekocht leder/alcantara. Had eerst standaard stof. Dus alles lekker binnen in huis behandeld.

32C3CFBC-3AD3-4612-9018-1B5CDFC2B246_zpsea4bzkwt.jpg


5A267D1B-8717-473D-B9BD-92FE37E8B520_zpsequ24mzr.jpg

Ingebouwd

B33743A8-63FF-4D84-A0ED-CC8E3B16BFDC_zpskutidqfi.jpg

033BE220-8620-4849-A9FE-03F51906B3B6_zps7klx6z6h.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen