• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo C70 T5 summum my2007

Thanks voor je antwoord, heb hem vandaag bij de dealer besteld. Onder op strip dus dat moet lukken. Heb je de oude er gewoon met een vislijntje afgehaald?
 
Vanmorgen de nieuwe letters opgehaald en er vanavond opgezet. Er afhalen ging goed hoewel de letters wel steeds de lijn doorsneden :p Maar geluldig te werk gegaan (met fohn) en uiteindelijk goed er afgekregen. Daarna de lijm er af gehaad maar toch waren de letters nog zichtbaar, maar met een beetje polijsten toch mooi weggekregen.

Wist je trouwens dat het EXACT dezelfde letters zijn.... maar dan op andere afstand? Voelde me wel een beetje genaaid toen ik dat zag haha. Maarja zie ze maar eens op de juiste afstand te krijgen...
 
Inmiddels een jaartje verder en de Volvo gisteren ontdaan van de Polishangel Cosmic 9h coating en voorzien van Gyeon Prime (had hem een paar keer de de wasstraat gehaald in de winter en daardoor zaten er wat krasjes op) Tevens op vakantie een klein parkeerdeukje opgelopen wat nog uitgedeukt moet worden.

Hoewel er geschreven wordt dat de Prime makkelijk afneemt vond ik dit toch wel wat lastiger dan de Polishangel.
15yxmw7.jpg



Onlangs ook de pedalen vervangen door oem aluminium exemplaren.
x1c187.jpg




En tot slot nog wat foto's van vorige maand ( toen hij nog in de Polishangel stond :) )

dwq5q0.jpg


iqanhg.jpg


1zx7bsy.jpg


12493sn.jpg
 
Mooie combinatie exterieur/interieur, prachtbak! Ik ga binnenkort met Prime aan de slag en lees dat je het afnemen 'lastiger' vond. Hoe heb je het verwerkt: hoe lang gewacht na het opbrengen (of juist niet gewacht), hoe heb je de grote delen (zoals motorkap, dak en achterschermen) opgedeeld en met welke doek afgenomen en opgewreven?
 
@Navigator, ik heb de prime niet langer dan een minuut laten curen per deel en in de schaduw / garage opgebracht en na een paar uur de cure opgebracht. Ik heb microvezeldoeken met een korte vezel gebruikt om het af te nemen.
De Polishangel is echt een stuk eenvoudiger af te nemen, maar misschien moet ik die producten ook niet vergelijken omdat dit geen vloeibare coating is.

Mijn volledige stappenplan was:

1)Wassen / drogen met 1 emmer + gritguard + overdosis Meguiars sopje en Woolmitt.
2)Kleien, alles wat onder de hoogte van de stootstrips zit (deels ivm tijd en deels omdat ik vorig jaar een volledige kleibeurt had gedaan en er weinig op de delen boven de stootstrips af kwam
3)Lakdikte metingen rondom gedaan en had vrij lage waardes op de voor zijschermen en de motorkap en moest hier dus rustig aan doen...
4)Een aantal plekken met geel / M105 en Wol / M105 op de Pro 900, vervolgens Eraser.
5)Polijsten met Geel en inizo op de DAP900, vervolgens Eraser.
6)Polijsten met Oranje en mezzo op de DAP900, vervolgens Eraser.
7)Polijsten met Lichtgroen en M205 op de DAP900, vervolgens Eraser.
8)Polijsten met Lichtgroen en Polishangel 9h Primer, vervolgens Eraser (beetje dubbel met stap 6 maar goed ik was toch bezig :ja )
9)Gyeon Prime
10)Gyeon Cure


Heb geen 2 emmers gebruikt omdat de auto niet erg vuil was en ik toch moest polijsten
En als je je afvraagt waarom ik slechts 1 laag Gyeon Prime erop heb gedaan..:weetniet., ik heb ik de UK een setje Modesta BC05 besteld en zal deze over een paar maanden aanbrengen waardoor de Prime er toch weer af gaat ;) )

Ik heb overigens wel het idee dat de Prime een hardere glans geeft dan de Polishangel coating, maar dat zal meer mijn beleving zijn vermoed ik?
Ben in ieder geval erg tevreden over het resultaat! :heart_eyes:
 
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie inclusief stappenplan. Ik ben nu wel erg benieuwd naar het resultaat op mijn auto, een zilvergrijze. Had al begrepen dat Prime een glasharde glans geeft, precies wat ik mooi vind, en dus ook prima geschikt voor lichtere kleuren. Het wordt voor mij de eerste keer (licht) polijsten met de DAP 900, na een korte oefening op de auto van mijn liefje, en het aanbrengen van een coating. Maar ik houd wel van een uitdaging, komt helemaal goed.

Wat ik gelezen heb, en ook volgens Tim, is Modesta een mooi product, maar ten opzichte van Gyeon wel wat prijziger. Wat is de motivatie om na slechts een paar maanden Prime over te stappen?
 
Welke velgen zijn dit eigenlijk? Voor mijn c30 zoek ik ook zoiets? Wat een heeeeerlijke bak he, die c70 en dan met t5!