Een unieke auto, deze rode Volvo S60.
21 jaar jong, nog steeds in het bezit van de 1e eigenaar. De eigenaar wil graag deze auto in nieuwstaat behouden.
Opzich stond ie er al wel netjes bij, de nodige swilrs, een enkele kras. Kunststof had wat aandacht nodig, de velgen ook. Sponningen en motorruimte moesten ook goed gedaan worden.
± 20 uur werk is hier in gaan zitten.
Als eerst heb ik de Volvo een Foam behandeling gegeven met de Monello Foam, omdat er toch nog wel enige vorm van bescherming op de lak zat gleed deze redelijk snel er van af:
Vervolgens alle naadjes gekwast.
Uitvoerig hand gewassen met DDJ Born toe Mild shampoo en goed afgespoeld.
De velgen goed gereinigd met Great Lion Wheel Cleaner i.c.m. Monello Wheel Whoolie en een Valet Pro kwast:
De auto heb ik na het droogmaken vervolgens een klei behandeling gegeven met Monello klei en DDJ Slippy als lube. Er kwam niet heel veel vervuiling af, vooral bij de bekende plekken.
De auto nogmaals afgespoeld en vervolgens wederom gedroogd.
Banden gereinigd met Gyeon Tire cleaner en de Mother bandenborstel.
De nodige lakinspecties uitgevoerd met lakdikte meter, krassen gemarkeerd met een tapeje, kunststof afgeplakt.
De lak had de nodige swirls:
Op de B stijl:
Daarna in meerdere stappen uitvoerig de lak tot hoogglans gepolijst.
Na een test spot met Menzerna 2400 op de gele pad merkte ik dat na 1 hit resultaat gaf, echter het had wel meerdere hits nodig per paneel.
Vervolgens de gehele auto gefinisht met Menzerna 3000 op groen ook weer meerdere hits.
De ruiten Gepolijst met AutoGlymm, daarna afgenomen en gereinigd met DDJ Clearly.
Daarna heb ik de wagen nogmaals afgespoeld en vervolgens gedroogd met de Monello Senza Acqua droogdoek.
De lak ontvet met Gyeon prep.
De lak beschermd met FussoCoat. Ik had ook 1 paneel, voor test gedaan met Collinite 915, deze lijkt een wat warmere, donkere glans te geven, maar i.v.m. de duurzaamheid toch gekozen voor de Fusso. Was even benieuwd hoe beide het op rood zouden doen. Dit met de hand gedaan op een Monello pad.
De ruiten beschermd met TurtleWax ClearVue.
Sponningen gewaxt. En na gelopen met Sonax BSD.
Alle kunststof exterieur delen behandeld met Gyeon Trim coating.
Banden gevoed met Sam's Tire dressing.
Velgen gewaxt.
Interieur:
Interieur gereinigd en uitgezogen. Ik heb hiervoor de Nanolex interieur cleaner gebruikt. Reinigt goed, en geeft verder geen glans. Naadjes nagelopen en stofvrij gemaakt met DopeFibers kwast.
Lederen bekleding gereinigd en opnieuw gevoed met Gyeon Leather Cleaner Mild en CleatherCoat aangebracht voor de bescherming.
Dashboard en ruiten gereinigd aan de binnenzijde met DDJ Clearly en een DDJ wafel doek en later met een droge doek nogmaals afgenomen met ik gebruik daar deze voor van ProfiPolish.
Motorruimte gereinigd met PB APC.
Zwart plastic verzorgd met Autoglym Vinyl & Rubber Care. Randjes met Sonax BSD.
Uiteindelijk de auto nog afgetopt met een rondje Gyeon Cure.
En het eind resultaat:
21 jaar jong, nog steeds in het bezit van de 1e eigenaar. De eigenaar wil graag deze auto in nieuwstaat behouden.
Opzich stond ie er al wel netjes bij, de nodige swilrs, een enkele kras. Kunststof had wat aandacht nodig, de velgen ook. Sponningen en motorruimte moesten ook goed gedaan worden.
± 20 uur werk is hier in gaan zitten.
Als eerst heb ik de Volvo een Foam behandeling gegeven met de Monello Foam, omdat er toch nog wel enige vorm van bescherming op de lak zat gleed deze redelijk snel er van af:
Vervolgens alle naadjes gekwast.
Uitvoerig hand gewassen met DDJ Born toe Mild shampoo en goed afgespoeld.
De velgen goed gereinigd met Great Lion Wheel Cleaner i.c.m. Monello Wheel Whoolie en een Valet Pro kwast:
De auto heb ik na het droogmaken vervolgens een klei behandeling gegeven met Monello klei en DDJ Slippy als lube. Er kwam niet heel veel vervuiling af, vooral bij de bekende plekken.
De auto nogmaals afgespoeld en vervolgens wederom gedroogd.
Banden gereinigd met Gyeon Tire cleaner en de Mother bandenborstel.
De nodige lakinspecties uitgevoerd met lakdikte meter, krassen gemarkeerd met een tapeje, kunststof afgeplakt.
De lak had de nodige swirls:
Op de B stijl:
Daarna in meerdere stappen uitvoerig de lak tot hoogglans gepolijst.
Na een test spot met Menzerna 2400 op de gele pad merkte ik dat na 1 hit resultaat gaf, echter het had wel meerdere hits nodig per paneel.
Vervolgens de gehele auto gefinisht met Menzerna 3000 op groen ook weer meerdere hits.
De ruiten Gepolijst met AutoGlymm, daarna afgenomen en gereinigd met DDJ Clearly.
Daarna heb ik de wagen nogmaals afgespoeld en vervolgens gedroogd met de Monello Senza Acqua droogdoek.
De lak ontvet met Gyeon prep.
De lak beschermd met FussoCoat. Ik had ook 1 paneel, voor test gedaan met Collinite 915, deze lijkt een wat warmere, donkere glans te geven, maar i.v.m. de duurzaamheid toch gekozen voor de Fusso. Was even benieuwd hoe beide het op rood zouden doen. Dit met de hand gedaan op een Monello pad.
De ruiten beschermd met TurtleWax ClearVue.
Sponningen gewaxt. En na gelopen met Sonax BSD.
Alle kunststof exterieur delen behandeld met Gyeon Trim coating.
Banden gevoed met Sam's Tire dressing.
Velgen gewaxt.
Interieur:
Interieur gereinigd en uitgezogen. Ik heb hiervoor de Nanolex interieur cleaner gebruikt. Reinigt goed, en geeft verder geen glans. Naadjes nagelopen en stofvrij gemaakt met DopeFibers kwast.
Lederen bekleding gereinigd en opnieuw gevoed met Gyeon Leather Cleaner Mild en CleatherCoat aangebracht voor de bescherming.
Dashboard en ruiten gereinigd aan de binnenzijde met DDJ Clearly en een DDJ wafel doek en later met een droge doek nogmaals afgenomen met ik gebruik daar deze voor van ProfiPolish.
Motorruimte gereinigd met PB APC.
Zwart plastic verzorgd met Autoglym Vinyl & Rubber Care. Randjes met Sonax BSD.
Uiteindelijk de auto nog afgetopt met een rondje Gyeon Cure.
En het eind resultaat:
Bijlagen
Laatst bewerkt: