• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70 D3 grijsbruin metallic 170000km 2010

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
53
In de periode 17 november tot en met 22 november een full detail uitgevoerd op een Volvo V70 D3 met als bouwjaar 2010 in de kleur grijsbruin metallic. Het interieur was redelijk netjes, maar is toch nog wel behoorlijk opgeknapt. De auto had op de kofferdeksel (Zet dus nooit de doos met boodschappen op de auto!) en op de motorkap een aantal behoorlijk stevige krassen, maar zag er verder erg netjes uit. Zo te zien was deze V70 altijd met de hand gewassen en had in elk geval niet vaak de krassstraat gezien. Ook de motorruimte zag er erg netjes uit

De volgende stappen zijn uitgevoerd:

Interieur:

Gestofzuigd
- Stoelen, tapijt en matten gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
- Interieur gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en gevoed met PoorBoys Natural Look
- Ruiten gereinigd met PoorBoys Glasscleaner

Exterieur:

- Auto gefoamd met Monello Artico Magico Snowfoam
- Velgen gereinigd met Poorboys Spray and Rinse velgenreiniger en Monello Non Ferro
- Auto gewassen met Monello Lavare
- Auto ingesprayd met Monello Non Ferro. (Er kwam nagenoeg geen verkleuring van af, dus weinig vliegroest)
- Asfaltspetters verwijderd met Valet Pro Tar and Glue remover
- Wielkasten, trims, randen, richels en banden gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en diverse kwasten
- Auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- Gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Testspot gemaakt. De lak bleek in tegenstelling tot de meeste Volvo lakken goed te corrigeren. Uiteindelijk de volgende passes uitgevoerd:
Flex 14-2 150: Meguiars M105 op Monello oranje CCS pad
Dap900: Meguiars M205 op Monello witte Raffini pad en zwarte CCS pad
- Velgen gepolijst met Monello Finale en Monello zwarte cone
- Lak ontvet met Gyeon Prep
- Twee lagen PoorBoys EX-P aangebracht (tussenliggende tijd 12 uur)(vanwege de aankomende winter en langere standtijd van de EX-P deze keer geen glaze aangebracht.)
- Afgetopt met Collinte 915 Marque d'elegance carnaubax wax
- Velgen voorzien van twee lagen PoorBoys Wheelsealant
- Trims, kunststofdelen motorruimte en kunststof delen wielkasten gevoed met Auto Finesse Revive
- Laatste extra beetje glans toegevoegd met Nanolex Final Touch (omdat het kan)
- Ruiten gereinigd met PoorBoys glascleaner

Tijd voor de bijbehorende plaatjes:

De V70 bij aankomst:
vooraf_zps5787dee5.jpg


V70 in een sneeuwjasje
foam_zps0c8c47ae.jpg


Op het eerste gezicht waren de velgen nog redelijk netjes, maar bij gebruik van Non Ferro bleek er toch nog wel behoorlijk remstof/vliegroest op te zitten.
nonferro_zpsca9ac5f7.jpg


V70 na het aanbrengen van de Final Touch
klaaringarage_zpsa23e3139.jpg


Aangezien de achterbank niet vaak wordt gebruikt had iemand anders hier zijn jachtterein van gemaakt...
spinrag_zps61260a70.jpg


De achterbank kon ook nog wel een reinigingsbeurt gebruiken
achterbankvies_zps8198380f.jpg


En weer schoon
achterbankschoon_zps547627ab.jpg


Interieur vooraf
interieurvies_zps0b1aaf19.jpg


Interieur na reiniging
interieurschoon_zpsab396974.jpg


Scharnier kofferruimte vooraf
scharniervies_zps450b5ed5.jpg


En na reiniging
scharnierschoon_zps294d5256.jpg


Velg bij aanvang
velgvies_zps7ac14a8e.jpg


Velg bij oplevering
velgschoon_zpsd9495fd9.jpg


Zet nooit!!! een doos met boodschappen boven op de auto!
krassenkofferklep_zps3b691c13.jpg


Better safe than sorry. De krassen er niet helemaal uitgekregen, maar het is wel weer een stuk netter
krassenkofferklepna_zps68c666be.jpg


En tot slot een rondje rondom
linksvoor_zpsfe54300c.jpg

zijkantlinks_zps4bbac8e3.jpg

linksachter_zpse995d6ad.jpg

rechtsachter_zpsce1c8327.jpg

zijkantrechts_zps16065043.jpg

rechtsvoor_zpsd9f89442.jpg
 
Prachtig resultaat. Geen idee wat er op de banden zit maar ik vind ze te veel glimmen. Ik hou meer van de wat mattere look die bijvoorbeeld de Black Diamond tire gel van Wolfgang geeft.
 
Oh ja, vergeten op te schrijven. Meguiars Endurance high gloss tire gel. Ik vind het juist wel mooi. Net na opbrengen is het iets te, maar een dag later vind ik de glans precies goed. En de standtijd is erg goed. Ik heb ook Auto Finesse Satin geprobeerd, maar dat vond ik weer helemaal niks. Was na een week al helemaal weg. Maar wat m.i veel belangrijker is, is wat de klant er van vindt. Ik laat de klant altijd zelf kiezen, mat of glans.
 
Zaten er onder toen de eigenaar de auto kocht. Waarschijnlijk door de verkoper er ondergezet omdat de banden die er onder zaten kats versleten waren. Achter zitten namelijk wel fatsoenlijke Michelins.
 
@kleinduimpje : die Fulda's zijn echt niet slecht, hoor. Ik heb ze op mijn V60 ook (opgelegd door lease-bobo's), en stond er eerst zeer weigerachtig tegenover. De bandenman zei toen dat ze me prettig zouden verrassen. Na 15.000 km moet ik hem gelijk geven - ze doen het voor mij zelfs beter dan de fabriek-af Continentals (stiller, zuiniger, slijtvaster). Wegligging is meer dan OK.

Ontopic: mooi resultaat, ook op het dak. De banden glimmen voor mij ook teveel. Ik ben net weer fan van de Autofinesse Satin Tyre Gel.