• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor het eerst mijn auto poetsen, welke producten?

kers

Detailing trainee
4 jun 2010
10
47
ik kijk al tijdje rond op dit forum maar heb me nooit echt aangemeld. Nu toch maar gedaan en wil ook maar eens me auto gaan poetsen :p!

Ik heb niks kwa spullen dus moet alles nog aanschaffen. ik wil hem kleien en dan oppoetsen dat je zo mooie diepe glans krijgt.
is het dan verstandig om gewoon zo startkit te kopen zoals deze klikklik en er moeten natuurlijk wat doeken bij gekocht worden.

Of is het verstandig om gewoon alles los te kopen en dat jullie iets mooi's bijelkar kunnen zoeken.

Alvastt bedankt o:)
 
Waarom zullen "wij" iets moois voor je bij elkaar gaan zoeken. Er staat ontzettend veel informatie op het forum over wat je zou kunnen aanschaffen. Even zoeken en je zult versteld staat. OK, één tip! Het Monello Raffini Polish Kit



Tip! Ik ben zelf ook geen wonder in de Nederlandse taal, maar lees even na wat je geschreven hebt.
 
kunt ook beginnen met:

poorboys sample kit "4 step"
en meguiers klei kit :)

dan weetje of het iets voor jou is.. scheelt je een hoop geld!

dus kun je eerst je producten uitproberen alvorens een grote verpakking te kopen..

groetjes,,
 
1. auto wassen Meguiars Gold Class Car Wash - 473ml klik
( ik wil in begin alleen met de hand schoonmaken en later een foaming gun kopen zoals deze klik omdat deze makkelijk aan de tuinslang te koppelen is. Of zou ik een andere shampoo kopen?

2. daarna drogen met CSF Delirium Orange Drying Towel klik

3. kleien Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd klik

4. behandelen met Monello Raffini Polish Kit klik

5. Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) klik

bij de monello raffini polish kit zitten wat flessen om mooi op te poetsen moet ik voor elk flesje een Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad of kan ik alles met 1 de zelfde doen?!
 
Nog makkelijker: DUW HIER
Daar staat het gehele stappenplan om handmatig aan de slag te gaan.
Alles is dus al uitgezocht :)

Tipje van flipje: als er iets verkeerd staat, dan komt er vanzelf een rod rood kringeltje onder het woord, dan kan je als je er op staat met muispuntje, en dan de rechtermuisknop inrost de verbeter opties zien

---------------------------------------------------------------------------------


kers zei:
bij de monello raffini polish kit zitten wat flessen om mooi op te poetsen moet ik voor elk flesje een Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pad of kan ik alles met 1 de zelfde doen?!
Ga je niet redden met zo'n geel padje, je zal een pad moeten hebben met een slijpgraad ( bv oranje ), dit in combinatie met het polijstmiddel.
No worries: dacht vroeger ook dat als je maar grof middel gebruikte en dan maar hard genoeg duwde met een doekje je dan ook resultaat ging boeken, helaas :(

Maar zoals aangegeven, lees even het handmatig topic door, werkt perfect !

Ow ja, als je alles weer netjes hebt gekregen, dan is het wel raadzaam om er een waxlaagje op de doen, de aangegeven Natty's wax ( met gele applicator ) werkt goed.
Iedereen die 'm heeft gebruikt is er zeer tevreden over.

Je kan het allemaal zo gek maken als je zelf wilt, begin rustig bij de basis en kijk hoe het bevalt etc.
Snuffel het Te Koop gedeelte ook regelmatig af, soms hele mooie aanbiedingen om stapjes uit te breiden;)