• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen FR

Ibin

Detailing trainee
2 mei 2016
9
35
Beste detailers,

Al enige tijd ben ik in het bezit van een nieuwe witte Ibiza. Om de auto te onderhouden ben ik na verschillende handleidingen hier terecht gekomen. Inmiddels heb ik al een aantal spullen om alles netjes (krasvrij) te onderhouden. Collinite, White Diamond, QD+, Non Ferro etc. zijn mij niet onbekend.

Helaas moest de auto laatst langs de dealer en deze heeft de auto door de wasstraat gehaald :cold_sweat: waardoor er nu swirls in de lak zitten. Ik durf het echter nog niet aan om zelf te gaan polijsten met een machine maar eigenlijk zou dit nog een keer met de hand moeten gebeuren. Zou Monello Finale met een oranje hand pad voldoende kunnen zijn voor hele lichte swirls?

26495727930_72308e97cc_n.jpg
 
op kosten van de dealer door een mede forum lid laten polijsten.. :D
vind dit niet kunnen eigenlijk.. zuinig op je spullen zijn en andere verklote het weer..
 
Inderdaad een nare ervaring. Sommige mensen waarderen gepaste trots niet.
Dit gezegd hebbende weet ik niet of je dit gaat redden met de hand. Je kunt het proberen maar Seat staat bekend om zijn meestal keiharde lakken.
Maar die paar euro voor een handpad zijn ook de ergste niet, Finale is een product wat je handmatig als machinaal kunt gebruiken dus nooit weggegooid
 
Welkom en geen fijne ervaring inderdaad.
Je kunt altijd een test spot doen, mocht het niet genoeg werken kun je altijd een stap hoger in de monello lijn bv.
 
Welkom!

Uit ervaring kan ik zeggen dat je de kosten hoogstwaarschijnlijk niet kan verhalen op de dealer. Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt (auto krasvrij ingeleverd, en vol swirls teruggekregen). Na veel getouwtrek is er zojuist, een uur geleden, een onafhankelijk schade-expert bijgekomen en zijn oordeel was: Elke auto heeft zulke krassen en het is nog maar de vragen of die fijne krasjes eruit gehaald kunnen worden. Ook had hij nog nooit gehoord van hologrammen in autolak.

Kortom, de dealer wil uiteraard niet betalen en zal waarschijnlijk ontkennen en zelfs bij de 'schade-experts' ontbreekt de kennis om een rechtvaardig oordeel te vellen.

Ik hoop dat jouw dealer meer kennis heeft dan mijn garagist en dat hij je in de schade tegemoet zal komen.
 
welkom,
en mooi klote laat je auto in goede handen achter denk je en dan dit.
ik was wel terug gegaan om te overleggen hoe dit opgelost wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Suzanne jansen
Ik geloof er wel in dat deze krasjes er uit te halen zijn als je ziet hoe sommigen detailers van die diepe krassen weg weten te halen.

Aan de andere kant is het voor het overgrote deel van de klanten een extra service als hun auto weer zonder vuil klaarstaat. Helaas voor ons niet en misschien helpt zo'n "Was mij niet" bordje de volgende keer. :)
 
Welkom op het forum.
Wij zijn inderdaad een minderheid die de wasstraat niet kan waarderen.
Als ik bijvoorbeeld naar het merendeel van mijn collega's kijk (allemaal leaserijders), dan zijn ze blij dat de auto weer eens naar de garage mag. Dan komt deze weer 'zo mooi schoon' terug.
Wij kunnen ons heel druk maken om swirls; de meeste mensen weten niet eens wat het zijn of vinden het veel gedoe om niets.
 
Ik geef je heel weinig kans met Finale, mijn inschatting is dat Mezzo op oranje handpad toch nodig is, om een duidelijke verbetering te krijgen.
 
Mooie auto :D

Inderdaad een nare ervaring, ik ben er zelf nooit voorzichtig genoeg mee.
- Bij het maken van een afspraak laat ik het op de werkorder zetten
- Bij het afgeven bij de dealer hang ik het Monello "niet wassen" kaartje aan mijn spiegel en geef nogmaals aan dat de auto absoluut niet gewassen mag worden
- Bij het telefoontje tussendoor met de te verwachten kosten geef ik nogmaals aan de auto niet te wassen
- Bij het ophalen vraag ik of de auto niet toevallig gewassen is :yum

Noem het overdreven, maar mijn auto heeft nog geen krasstraat van binnen gezien (ongepoetst af laten leveren).

Even terugkomend op de vraag of Finale met handwerk wat gaat helpen...ik ben er bang voor.
Zelf heb ik mijn metallic zwarte Ibiza uit 2013 enige tijd terug voor een deel gepolijst om te zien of mijn producten toereikend zijn.
Zelfs met een Dap900 had ik Scholl S3 + Spiderpad nodig om de motorkap helemaal strak te krijgen.
 
Ik geef je heel weinig kans met Finale, mijn inschatting is dat Mezzo op oranje handpad toch nodig is, om een duidelijke verbetering te krijgen.

Oeii ik probeer binnenkort even een foto te maken van de situatie zodat het wat duidelijker over komt wat ik bedoel.

Welkom leuke auto!
Heb je toevallig een foto van het interieur?

Bedankt! Nee helaas niet het is hetzelfde interieur als wat Henkendes heeft gepost en dan met FR stoelen met lendensteunen enz. :)

Mooie auto :D

Inderdaad een nare ervaring, ik ben er zelf nooit voorzichtig genoeg mee.
- Bij het maken van een afspraak laat ik het op de werkorder zetten
- Bij het afgeven bij de dealer hang ik het Monello "niet wassen" kaartje aan mijn spiegel en geef nogmaals aan dat de auto absoluut niet gewassen mag worden
- Bij het telefoontje tussendoor met de te verwachten kosten geef ik nogmaals aan de auto niet te wassen
- Bij het ophalen vraag ik of de auto niet toevallig gewassen is :yum

Noem het overdreven, maar mijn auto heeft nog geen krasstraat van binnen gezien (ongepoetst af laten leveren).

Even terugkomend op de vraag of Finale met handwerk wat gaat helpen...ik ben er bang voor.
Zelf heb ik mijn metallic zwarte Ibiza uit 2013 enige tijd terug voor een deel gepolijst om te zien of mijn producten toereikend zijn.
Zelfs met een Dap900 had ik Scholl S3 + Spiderpad nodig om de motorkap helemaal strak te krijgen.

Dankjewel! Ik ga dit in het vervolg ook aangeven. Een keer daarvoor hadden ze het interieur schoongemaakt maar dat is dan weer geen ramp. Als ze maar van de buitenkant afblijven. :D

UIt jouw verhaal kan ik opmaken dat een handpad niet veel zal gaan doen. Ik kan altijd een testspot proberen om te kijken of het doet wat ik wil maar ik betwijfel het als VAG zulke harde lakken heeft.

Toevallig bijna dezelfde besteld :). Dan in 3 deurs en zwarte velgen.

Goede keus! Kan niet anders zeggen. Voor een voorwiel aangedreven auto rijdt het echt strak met het sportonderstel. :D Ik heb hem een aantal maanden geleden nog wat laten kietelen met een chiptune. Rijdt nu als een echte FR. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Henkendes