• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag blue Velvet en Blue Velvet Pro

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumleden,

Ik heb kort geleden mijn NXT van meguiars opgemaakt. (de eerste keer overigens dat ik een blik wax ook daadwerkelijk heb opgebruik!)

Nu zoek ik iets anders om onder mijn favoriete wax colliniite 915 te doen.

Nu ben ik sinds kort in bezit van een C4 Picasso in de kleur gris fer. Dit is een staal blauwe kleur. Het is beslist niet neutraal grijs en ook redelijk donker. Ik wil al voorbereiden met Black Hole om de diepte en donkere lak te benadrukken. Ik heb ik een review van bleu velvet en bleu velvet pro gezien dat deze wax soorten erg donker gepigmenteerd lijken en dat deze wax donker blau/zwart van kleur is.

Voegen deze wax soorten nog iets toe aan de staal blauwe kleur van mijn C4 of wordt deze kleur door gebruik van deze wax soorten benadrukt? Ik zou dat namelijk wel mooi vinden. Ik heb wel begrepen dat ze voor donkere lakken bedoeld zijn. wat kan ik hiervan verwachten qua effect?

Ik nijg overigens in mijn keuze naar bleu velvet pro omdat dit ook sealant achtige eigenschappen heeft en dat dus qua werking en bescherming iets vindt toevoegen aan collnite 915 wat meer een old school carnauba wax is.

Ik hoor graag van jullie,
GdV42
 
De keuze voor Blue Velvet Pro kan ik alleen maar aanbevelen. Leuke wax met een heel goede duurzaamheid. Ik denk echter wel niet dat je veel moet verwachten van invloed op de kleur. Ik heb wel gemerkt met de gewone Blue Velvet dat lichte krasjes in mijn bumper eventjes verdwenen (door de toegevoegde kleurstof wellicht) tijdens het aanbrengen van de wax, maar een echt kleurverschil ga je volgens mij niet opmerken.
 
Ik, Dibbuz en Ron-RS hebben de Blue Velvet op Ron zijn rode Twingo getest. Deze werd een tint donkerder 8o

Dit was duidelijk te zien. Komt door de kleurpigment in de Blue Velvet.

Voor een grijze wagen zou ik gaan voor de Dodo Juice Light Fantastic of voor de Dodo Juice Diamond White

Wil je de top off the bill, ga dan voor de Dodo Juice Super Natural

Zie ook het Dodo Juice waxoverzicht
 
Jammer dat ik er geen duidelijke foto van heb! Ik hou mij aanbevolen om nog een keer een 50/50 te doen voor
wat fototjes ;)
 
De stand tijd van de pro is wat langer maar meer waarde voeg deze wax niet toe dan de gewone velvet. De voorbereiding is veel belangrijker.
 
Mocht je echt HEEL nieuwsgierig zijn, mag je best mijne een keer proberen.
Ik heb de Blue Velvet staan, de oude versie in glazen pot nog. Hij schijnt sindsdien steeds ietsjes veranderd/verbeterd te zijn, iets zachter gemaakt geloof ik ook.

Of het de lak donkerder maakt kan ik moeilijk zeggen, mijn lak is nagenoeg dezelfde kleur als de inhoud van het potje :-b
 
nicknameless zei:
Ik, Dibbuz en Ron-RS hebben de Blue Velvet op Ron zijn rode Twingo getest. Deze werd een tint donkerder 8o

Dit was duidelijk te zien. Komt door de kleurpigment in de Blue Velvet.

Voor een grijze wagen zou ik gaan voor de Dodo Juice Light Fantastic of voor de Dodo Juice Diamond White

Wil je de top off the bill, ga dan voor de Dodo Juice Super Natural

Zie ook het Dodo Juice waxoverzicht


Allereerst iedereen bedankt voor hun reactie!

Over het donkerder worden bij gebruik van Bleu velvet: dat vind ik juist mooi dus dat is meegenomen!

Ik zou zelf niet snel kiezen voor de dodo wax soorten die bedoeld zijn voor lichtere metallic lakken. De lakkleur Gris Fer is namelijk een wat donkerder grijs metallic die ook nog eens een staalblauwe tint heeft. Mijns inziens is het dus mooier als deze wat dieper/donkerder toont. Een wax voor lichtere lakkleuren vind ik hier niet op zijn plaats.

De dodo supernatural is een hele mooie wax maar zit teveel in het zelfde straatje als de Collinite 915. Het zijn beiden carnauba waxen met een lange duurzaanheid. Mijn gedachten gingen toch eerder uit naar een wax die ook sealantachtige eigenschappen heeft zodat dit een aanvulling is op de werking van een traditionele carnauba wax.

De keus is eigenlijk al gemaakt: Bleu velvet pro. Reden? doet lakkeur donkerder tonen en het heeft een sealant ingebouwd. Daarnaast is het ook nog eens een hele duurzame wax. En daar doe ik dan nog een laagje collinite 915 over. die verzegeld de donkerder bleu velvet en is op zich ook nog eens super duurzaam. De hoogste glans is op zich niet mijn doel (en ik vind de glans van collnite 915 erg mooi), ik heb niet vaak de kans de auto een grote beurt te geven dus als ik het doe doe ik het goed en dan is duurzaamheid van de aangebrachte wax veel belangrijker.

En aan Blamm, bedankt voor je aanbod! echter zoals gezegd ik zoek ook een eerste laag die (mede) als een sealant werkt.

Groeten,
GdV42
 
Niet bedoeld om je van gedachten af te brengen wat betreft de Blue Velvet Pro, ongetwijfeld een regelrechte topper, maar wat is je overweging om voor een hybrid wax te gaan met daaroverheen een pure wax?

Als je de bescherming van een sealant graag wilt, waarom dan niet voor een goede sealant gaan? Veel forumleden zijn laaiend enthousiast over bijvoorbeeld de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
 
Het nadeel van de Wolfgang DGPS is dat deze minimaal 12 uur droog moet staan, dus niet bloot aan regen of realtief hoge luchtvochtigheid :confused:

Kijk ook eens naar de DJ Purple Haze PRO

Review :rules
 
De reden dat ik niet voor de wolfgang ga is inderdaad dat na het uitwrijven/oppoetsen dit product 12 uur moet uitharden zonder dat er water (regen of condens in de nacht) op mag komen. Aangezien ik geen garage heb zijn deze omstandigheden lastig te controleren.

En nu ga ik heel critisch zijn: ik heb veel lovende kritieken gelezen op dit forum over de glans die de wolfgang sealant geeft en het verwerkingsgemak. Het eind van de review eindigd meestal met een opmerking in de trent van "geweildig product, echt de overtreffende trap van wat je al kent, over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nu nog niets zeggen maar..........". Meestal wordt er dan een belofte gedaan in de trent van ik laat nog hoeren hoe de duurzaamheid is als ik een paar maanden verder ben, maar daar heb ik nog nooit iets van terug gelezen. DUS hoe staat het eigenlijk echt met de duurzaamheid van de wolfgang sealant? ik weet het niet.......

Laten we duidelijk zijn dat inmiddels wel bekend is dat NXT een heel goed product is dat makkelijk verwerkt en een goed resultaat geeft. Maar je leest ook veelvuldig terug dat de duurzaamheid beperkt is en dat is ook mijn eigen ervaring.

Ik hoop dat het ontbreken van negatieve reviews over de duurzaamheid van de wolfgang sealant betekend dat het in ieder geval beter is op dit aspect dan de NXT. Maar gelezen of gebruikservaringen ben ik voor wat betreft de duurzaamheid niet tegengekomen. Ik zou graag willen lezen van een gebruiker dat hij kan melden na een halfjaar of meer dat de wolfgang nog net zo goed erop zit als de dag dat het is aangebracht. Als die reviews er zijn dan hoor ik dat graag. Ik heb namelijk wel gekeken naar reviews van dit merk en dit product.

En de reden voor een sealant onder een traditionele wax is dat je dan het beste van twee werelden combineerd. Maar het is een luxe probleem want ik denk dat twee lagen collinite 915 ook een geweldig goed glanzende duurzame bescherming biedt. Erger ik kan uit eigen ervaring zeggen dat een laag collnite over NXT die ik had aangebracht in september vorig jaar 2009 het op mijn ford focus tot twee weken geleden nog prima hield. Na het wassen was de beading tijdens regen nog steeds zeer goed aanwezig. Dan heb je het over vijf maanden! en die laag had het echt nog wel een maand of twee uitgehouden dat voelde ik gewoon aan bij het wassen hoe waterafstotend hij nog was. En de vuilafstotendheid was ook fenomenaal. Vuil komt wel op de auto maar is er met minimale inspanning ook weer af te wassen. En dat was ik nog niet eerder tegengekomen bij een ander merk.

Groeten GdV42
 
@ GdV42,

De Wolfgang DGPS moet juist niet 12 uur uitharden :!

Aanbrengen, laten curen 30 minuten (swipetest), afnemen en dan de wagen minimaal 12 uur droog laten staan.

Ik heb de DGPS staan, je kan gerust een keertje langskomen om hem te testen.
Zoetermeer - Ypenburg is zo aangereden of vice versa. :ja

Wat betreft de duurzaamheid, niemand (inklusief mezelf) heeft het geduld om tig maanden te wachten.

:D
 
nicknameless zei:
@ GdV42,

De Wolfgang DGPS moet juist niet 12 uur uitharden :!

Aanbrengen, laten curen 30 minuten (swipetest), afnemen en dan de wagen minimaal 12 uur droog laten staan.

Ik heb de DGPS staan, je kan gerust een keertje langskomen om hem te testen.
Zoetermeer - Ypenburg is zo aangereden of vice versa. :ja

Wat betreft de duurzaamheid, niemand (inklusief mezelf) heeft het geduld om tig maanden te wachten.

:D


Ja het is de eeuwige verwarring :s Met uitharden bedoel ik (en dat beschreef ik ook ) NA UITPOEtSEN moet het 12 uur uitharden. Wat jij aanduidt met uitharden VOORDAT je het uitpoetst noem ik weer curen.

Ik zal eens een PM etje aan je richten binnenkort. Wellicht kunnen we dan de motorkap van mijn C4 picasso eens in de Wolfgang zetten en de rest behaldel ik dan met collinite 915. Dan kunnen we daarmee ook eens een duurzaamheidstest/vergelijking houden. Of een 50/50 op de motorkap alleen. Alleen zo merk je hoe een product zich in de praktijk houdt. Dus bedankt voor het aanbod.

EN ik heb ook vaak niet het geduld om echt te wachten tot een product niet meer werkt. Vaak voor die tijd heb ik het al weer behandeld! Maar die collinite 915 heeft in dit geval echt de hele winter het uitgehouden. Het weer heeft ronduit niet toegelaten dat ik (buiten een incidentele wasbeurt) opnieuw een laag heb aangebracht.

Groeten GdV