• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over Polijst-stof/residu

TiePie

Detailing addict
20 jan 2013
44
50
Berghem, Noord Brabant
Beste forumleden,

Hebben jullie tips aangaande het voorkomen van het 'aanhechten' of verwijderen van polijststof / spetterjes polijstmiddel? Wanneer ik een auto aan het polijsten ben komt het uiteraard wel voor dat polijsstof op panelen waait die al gedaan zijn. Daarna is het telkens een gedoe deze restjes te verwijderen. Wassen, Eraser.. wrijven met een doek...Er blijven altijd een paar mini puntjes op de lak zitten. Die je vervolgens wel met de hand kunt 'bewegen' maar niet echt van de lak krijgt.

Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Mijn ervaring is als er spetters komen dat je teveel polijstmiddel gebruikt enof begint op een te hoog toerental. Ik verdeel het eerst deppend met de pad en begin dan met een laag toerental en voer de snelheid daarna op. Droog polijststof blaas ik normaal weg met een compressor
 
Krijg je het met een normale wasbeurt er niet vanaf? Dat zou wel moeten lukken volgens mij? En met Gyeon Q²M Prep zou je het zeker weg moeten kunnen krijgen. Of, in geval van de Monello polijstmiddelen kan je ook Raffini Spruzzo gebruiken.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Het meeste krijg ik er met een normale wasbeurt wel af, maar er blijven altijd kleine puntjes achter. Ik zal de Spruzzo of Prep eens gaan proberen.

Aangaande hoeveelheid polijstmiddel; ik gebruik voor een heel paneel (bijvoorbeeld spatscherm voor) 2 tot 3 iets groter dan erwt formaat druppels op de pad en doe deze eerst al deppend verdelen en dan op stand 1 van de DAP900 verder verdelen dan pas voer ik het toerental op. Ik spoel ook regelmatig de pad uit en draai deze even 'droog' (uiteraard niet OP de auto ;)).

Compressor heb ik niet in mijn bezit maar lijkt steeds meer een goed idee te worden om aan te schaffen, deze tip neem ik ook mee.

Mocht iemand anders nog tips hebben, laat maar komen!
 
Er terug over gaan met je DAP......en vervolgens gewoon ontvetten zoals anders ?
Je moet zeker geen nieuwe "hit" maken op die stukken , maar het helpt wel om die puntjes echt weg te krijgen ......en het gaat sneller dan dat je eerst de puntjes wil wegwrijven en dan ontvetten.