• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over Stappenplan volgen met DAP900.

Maaij

Detailing rookie
23 mei 2015
1
0
Hallo,

Ik heb bij carclean een setje gekocht om m'n auto machinaal te behandelen.

Stappen die ik wil doen:
1: wassen met shampoo
2: kleien
3: polijsten met dap900 (complete kit).
4: glaze van pb white
5: wax van pb

Vandaag ben ik begonnen met wassen en kleien en toen was ik geloof ik 4 uur verder. Is dit normaal?? Moet wel zeggen dat ik m'n auto een aantal weken niet meer heb gewassen. Het gaat hierbij om een witte auto van begin 2015. Is een dus een vrij nieuwe auto. Voor het kleien was op de auto veel bruine puntjes te zien en na het kleien is alles gelukkig mooi weg. Oppervlakte is echt superglad geworden.

Helaas had ik geen tijd meer om alles af te maken en toen maar besloten om morgen verder te gaan.

Mijn vragen:
1: Is het mogelijk om de stappenplan in 2 dagen uit te voeren of is dit niet aan te raden?
2: Moet ik morgen mijn auto opnieuw wassen voordat ik met polijsten verder gaat of is afspuiten voldoende? Auto staat nu gewoon buiten
3: Moet ik polijsten in de schaduw doen of mag dit ook in de zon (niet in de volle zon bij 30 C natuurlijk)?
4: Wat is de normale herhaling om de auto opnieuw te kleien, polijsten en waxen? Ik ben van plan om m'n auto om de 2 weken te wassen met de hand.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!
 
1. Alles is mogelijk, in 2 dagen moet je een heel eind komen, maar neem je tijd. Haastige spoed is zelden goed, werk anders liever paneel voor paneel totdat je het resultaat hebt dat je voor ogen had. 2. Afhankelijk wat de auto vannacht mee gekregen heeft en of hij binnen heeft geslapen. Minimaal een rondje met een detailerspray. Wassen is beter. (Kleien uiteraard niet nog een keer). 3. Schaduw. De zon is niet zozeer het probleem, wél de temperatuur van de lak. Op een warme lak is het niet fijn polijsten en is je polish snel doorgewerkt. 4. Mijn eigen wagen doe ik maar 1 x per jaar compleet polijsten, soms kleien indien nodig en regelmatig indien nodig een nieuw laagje wax/sealant/coating. Kan in de zomer al na 4 weken zijn, kan in de winter 5 maanden zijn. (Laatste winter een laagje Collinite 476s met na het wassen een wetcoat behandeling). Veel plezier!
 
Als het de eerste keer is dat je met klei werkt op de lak is het niet abnormaal dat je er enkele uren over doet. Als je het goed wil doen moet je je tijd nemen. Met wat oefening ga je sneller werken. Laatst heb ik een BMW E60 5-reeks van 2006 met 120k km gedaan. Vreselijk swirlhalla was dat! 20u en 45min. aan gewerkt over drie dagen. Eigenaar viel net niet om van verbazing toen ze het resultaat zag.