• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over polijsten en pads (again)

deasha

Detailing chief
5 feb 2010
192
85
He,
ik had een vraagje over pollish en de polijst pads...:grinning: ja nog zown topic, kon het niet vinden eigelijk...:schaam

Hoe zit het met de polijstmiddelen en pad combinaties?
betreft trouwens een Golf mk4...

meest voorkomede is dit naarwat ik lees:
menzo - oranje lcc
finale - witte lcc

Is het handig/nodig om na deze stappen de finale nog op zwarte lcc pad te doen?
of na de menzo op orange en finale op white meteen glazen of waxen?
gaarne uw antwoord motiveren..:|~*

alvast bedankt!,
erwin
 
Als je zwart of lichtgroen hebt, dan zou ik daar mee finishen. Is vaak nog net ietsje fijner.

Mezzo gebruik ik zelf het meest op wit en oranje, waarbij mezzo op oranje de zwaarste combi is van die twee.

Ik heb het zelf al een aantal keren geprobeerd, maar in de meeste gevallen ging Finale op lichtgroen netjes genoeg finishen na Mezzo op oranje, en was de tussenstap Finale op wit niet nodig.

Wat op jou auto DE oplossing is, is vooraf niet in te schatten, gewoon zelf een paar probeerstukjes op je auto maken.
Zo krijg je ook een beetje feeling wat welke pad/product combinatie op jou lak doet. Proberen = Leren.
Niet haasten, en goed inspecteren wat er per stap gebeurd.

Zo zou je kunnen beginnen met Mezzo op wit, behaal je daarmee niet de correctie die je wenst, dan ga een stapje zwaarder naar Mezzo op oranje.
Voorgaande stappen zou ik altijd afwerken met Mezzo op zwarte of lichtgroene pad (mits je die in bezit hebt).
 
Met wit kun je niet finishen :no Wit heeft een cuttingfactor, finishen doe je met een pad zonder cutting factor... zwart dus.
 
Ik lees het niet vaak in ieder geval, en als ik het lees dan geef ik hetzelfde antwoord als ik eerder gaf, finishen doe je (in mijn ogen) niet met wit.

Laten we het zo zeggen, ik doe het niet, en de naam finishen zegt het al, het is je laatste polijststap om een zo strak mogelijk resultaat te krijgen en de lak klaar te hebben voor het aanbrengen van een glaze. Dan ga je niet een pad met cuttingfactor gebruiken, hiermee kun je weer microkrasjes maken, in mijn ogen is dat logisch.
Als jij zelf vindt dat het resultaat met een witte pad prima naar je zin is, dan hou ik je niet tegen ;)
 
oke oke duidelijk...

dus wat jij zegt is even als voorbeeld:
menzo - orange
??? menzo of finale - white ???
finale - zwart

glaze zwarte lage dap stand dan wel handmattig..
 
Welke pad en product je gebruikt hangt af van je testspot

1 - Begin met Wit/mezzo
2 - Geen resultaat dan pak je oranje/mezzo

Je schaalt dus op als het niet werkt, ga niet meteen beginnen met oranje en mezzo, het kan prima werken, maar het is makkelijk om grover te gaan als je eerst fijn geprobeerd hebt dan van meteen grof terug te gaan.

Heb je met de eerste stap voldoende resultaat bereikt, dus de lakcorrectie behaald die je wilde, dan ga je afbouwen/finishen. De naam zegt het al: finale
Finale kun je op een witte pad gebruiken, maar dan is het geen finishen, maar fijn polijsten, omdat de pad een cuttingfactor heeft, echt finishen doe je met een zwarte pad en finale, de pad heeft geen enkele polijstfactor meer, alleen het product.
 
nog een vraagje over pads,
de smartpads van lcc vervangen door de kompressor pads van monello?
of zijn de smartpads wel gewoon goed?
 
Smartpads werken gewoon goed, met de Kompressors kan je net wat langer doorwerken en net wat beter werken bij gewelfde/schuine delen.
Mijn advies: smartpads opmaken door slijtage (=gebruik) en daaarna kan je overstappen op de Kompressor (hoeft niet natuurlijk :-b ).
Mag ook eerder natuurlijk, maar je hoeft de smartpads niet per direct naar het cilindrisch archief te verwijzen.