• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vreselijke plaklak

Handig dat hars ook oplost bij alleen maar gebruik van warm water, wist ik niet!

@nicknameless jij bent blijkbaar tevreden over dat Valma Harsverwijderaar? Ik heb dat ooit eens gebruikt op een BMW motorkap, en de zwarte BMW had toen in de zon allemaal soort van blauwe vlekken. Schrok me het hoedje.
Paintcleaner en het was weg, maar heb het toen voor mezelf gebanned van mijn collectie.
 
Die blauwe vlekken was waarschijnlijk vettigheid, dat lost de hars/teer aardig op namelijk.
Naspoelen/wassen/ontvetten is ook zeker aan te raden, welke hars/teer verwijderaar je ook gebruikt...
 
@olle griese ,laat ik voorop stellen dat jij er een goede waxlaag op hebt zitten en dat scheelt.
Er is verschil tussen soorten boomsap en echt harsdruppels. Boomsap kan ook zo'n vettige laag achterlaten.
In basis zou mijn advies hetzelfde zijn als die van bv @nicknameless maar ik wil een aanvullende optie/tip geven.
Nanolex pre wash (ook in laten weken) in een sterke verhouding alvorens de lak af te spuiten zou ook een goede aanvullende stap kunnen zijn ,ik vond het de lak erg goed reinigen tenminste en met kleien kwam er gewoon zowat niks meer af.
 
  • Leuk
Reactions: olle griese
Ik kan me ook niet voorstellen dat het van die erge harssoort was hoor, helemaal omdat er er bij (vrij) heet water makkelijk af ging.
Maar dat het plakte was een feit.
De ruitenwissers bleven halverwege het raam vastgeplakt staan en bij het zijraam hetzelfde probleem.
Die trok de rubber mee naar binnen en ook het raam zat halverwege vast.

Het stomme is dat we van dinsdag op woensdag in een hotel op de veluwe hebben gezeten.
Auto in de buurt van een boom en raad het al, weer plak.
Maar ook dat ging er erg makkelijk weer af met heet water.