• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuurwerkschade

astrasportstourer11

Detailing rookie
25 nov 2011
23
0
Ik was er al bang voor. Vuurwerk in de straat, de auto nog zo strategisch mogelijk geplaatst en toch kom ik vandaag (was een grote poetsbeurt van plan) een schade aan de zijkant tegen. Een vuurwerkpijl heeft de lak aangetast.
Enig idee of de all risk verzekering dit dekt? Ik heb een bonus/malus bescherming.
De hele zijspan zal gedaan moeten worden ivm kleurverschil, en een waxoyl behandeling, want dat zit ook op de rest van de auto.

:eek:
 
Vergeet de wax-oil behandeling :no

Troep van de bovenste plank.

Gewoon de schade laten herstellen en naderhand de gehele auto goed ontvetten zodat alles weg is. Daarna lekker zelf aan de gang gaan met een wax.
 
was al heel blij met mijn bij de oliebollenavond aangeschafte spulletjes (ben tot het drogen met de delirium doek gekomen). ik wacht wel tot na de reparatie om de opvolgende stappen met de spulletjes uit te proberen.
Ja die waxoyl zal er toch al wel af zijn.
 
Zonde zeg! Zo te zien is de lak echt weg: er lijkt diepte verschil te zijn tussen het witte en zwarte deel.

Wat zegt de verzekeringspolis?
 
Is er echt lak weg :

Als ik die foto bekijk lijkt me dat er gewoon een "pel" afgesprongen is zoals bij steenslag maar dan groter........

Maar die foto kan ook bedriegen natuurlijk , is niet zoals je erbij staat irl.
 
nicknameless zei:
Is er echt lak weg of is het oppervlakkige schade?
Er is ook lak weg. Dat zie je aan de gele vlek op de foto. (om een of andere reden moet je erop klikken en wordt hij niet gewoon afgebeeld).
Dus de zwarte lak is weg en een lelijke gele onderlaag is zichtbaar. Het is niet heel groot (halve cm ofzo) maar omdat ik weet dat het er zit zie ik het al van 10 meter afstand. En als lakperfectionist wil ik dit natuurlijk snel weghebben.
 
Dat is balen zeg, is dit niet plaatselijk bij te werken...:weetniet

Mijn Astra is zo op het eerste gezicht er ongeschonden uitgekomen en de Ka is wel vervuild van de troep die uit de lucht is komen vallen. Straks even afspoelen.
 
Dat is echt balen zeg !

Even een tip : wel aangifte doen of in ieder geval bellen ivm je verzekering en in geen geval gaan rijden tot die tijd !
Heb dit zelf ook al bij de hand gehad met mijn vorige auto die "opeens" schade had en bovenstaande zijn dingen die ik toen nog niet wist.

Wat Nicknameless ook al zei : die waxoyl behandeling is gewoon gebakken lucht dus daar zou ik me niet te druk om maken.
Zelf vermoed ik dat bijspuiten (erg zonde bij zo'n jonge auto) de enige optie is...
 
DKBM zei:
Zonde zeg! Zo te zien is de lak echt weg: er lijkt diepte verschil te zijn tussen het witte en zwarte deel.

Wat zegt de verzekeringspolis?

De polis zegt dat schade ook wordt gedekt als de auto geparkeerd staat.
Onder andere worden gedekt: Vandalisme en Brand. Dit is een combinatie van beiden denk ik zo
 
Wat zijn die witte 'vegen' links van de plek waar de lak weg is? Is dat ook vuurwerkschade of is dat een weerspiegeling van iets?
 
Yep dat is onderdeel van de schade. Het kan geen auto zijn geweest, want aan die kant van de auto kon niemand parkeren (vanwege een boompje).
Die vegen lijken minder diep, maar volgens mij niet weg te poetsen.
 
Juffer1 zei:
Dat is echt balen zeg!

Even een tip : wel aangifte doen of in ieder geval bellen ivm je verzekering en in geen geval gaan rijden tot die tijd!
Heb dit zelf ook al bij de hand gehad met mijn vorige auto die "opeens" schade had en bovenstaande zijn dingen die ik toen nog niet wist.

Wat Nicknameless ook al zei : die waxoyl behandeling is gewoon gebakken lucht dus daar zou ik me niet te druk om maken.
Zelf vermoed ik dat bijspuiten (erg zonde bij zo'n jonge auto) de enige optie is...

Thanks ik ben meteen gaan bellen en heb de schade gemeld. Morgen hoor ik meer. Het is inderdaad een auto van nog geen 2 maanden oud. Volgend jaar maar een parkeergarage of garagebox opzoeken tijdens de jaarwisseling. Al is dat natuurlijk ook nooit 100% garantie
 
Johnny Bravo zei:
Balen zeg zo'n begin van het jaar!
Kan het niet zijn dat er iemand met een fiets of iets anders tegenaan is gekomen?
Alles kan natuurlijk. Echter hij stond zo geparkeerd dat je er niet langs kon van deze kant, tenzij je er heel veel moeite voor deed.
Maar de lak kan het niet navertellen.. oooh mama