• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[VW Polo] Hoe deze auto aanpakken?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Binnenkort ga ik de Polo van een vriend van mij aanpakken. De auto is nog nooit gekleit en zit onder de swilrs en krassen. Hoe ik de krassen en swirls moet aanpakken weet ik wel.
De auto staat ongeveer 15 meter van een boom en hoe het kan weet ik niet, maar er zit helemaal een harslaag op de auto. Allemaal kleine spikkels bij elkaar. Ook is de lak enigszins verkleurd.

Foto's ter verduidelijking:

IMAG0182.jpg


IMAG0183.jpg


IMAG0184.jpg


IMAG0185.jpg


IMAG0186.jpg


IMAG0187.jpg


Ik weet dat je voor hars heel goed het Bug Squash kan gebruiken, maar is er nog een ander middel die ik hiervoor kan inzetten voordat ik ga wassen? Bug Squash wordt anders enigzins duur om te gebruiken.

De lak is op sommige plekken verkleurd. Ik heb op het forum wel eens 50/50 shots gezien van verkleurde lak en behandelde lak, dat zag er erg goed uit. Hoe bereik je dit resultaat en hoe lang blijf je dat resultaat behouden?

Natuurlijk zal ik in de Show Off een topic aanmaken zodra ik de auto helemaal gedaan heb.

Edit:
swirls_verwijderen.jpg


Deze foto kwam ik eens op het forum tegen (betreffende topic kon ik niet weer vinden) als voorbeeld wat ik bedoel. Met welke middelen zou dit goed werken?
 
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Bug_and_Tar_Remover_473_ml_G10716_100048

maar ben er niet zeker van of dat goed werkt. Je zou het eventueel met APC kunnen proberen.
 
Ik zie dat dat de ervaringen met dit product niet goed zijn. Bug Sguash kan ik ook voor vliegenresten gebruiken anders staat dat product weer op de plank.
 
Bug Sq lijkt mij ook beter. Dat is niet eens veel duurder, maar wel veel beter. Ik begreep dat er ook nog een Bug Towel bestaat?
 
De buqtowel heb ik ook thuis en werkt prima. Je kan er de lak niet mee beschadigen, maar je moet wel het oppervlak goed insprayen en in laten werken zodat je het goed kan verwijderen. Vliegen de ik 1:3 maar hars moet ik puur gebruiken denk ik.
Het belangrijkste is hoe ik de kleur weer mooi kan op laten leven.
 
Ik denk dan aan geel + Inizio of Purple + Inizio, maar dat hangt af van wat je tot je beschikking hebt en wat de testspot je duidelijk maakt.
 
Zoals ik het heb geleerd is geel gemaakt voor verweerde lakken, swirls en krassen met cuttingfactor 5/5, te gebruiken met Inizio.