• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar detail jij je auto?

Polo444

Detailing addict
5 apr 2015
144
65
Misschien is dit wel een leuke vraag voor waar jij je auto een detailing beurt geeft?

Is het bij je thuis voor de deur, bij een was box of heb je een speciale garage waar je auto veilig binnen kunt zeggen.
hier kun je van alles kwijt misschien dat andere detailers nog op ideeën kunnen komen wat voor hun misschien eventueel ook makkelijk kan zijn.
 
Voor een simpele wash&wax ga ik naar de lokale wasbox, uiteraard gebruik makend van m'n eigen spullen.

Voor het uitgebreide werk kan ik in het magazijn op m'n werk terecht. Daar sta ik droog, uit de wind en zon en heb ik geen last van pottenkijkers of mensen die je met 1000 en 1 vragen lastig vallen o_O
 
RoadSide Warrior hiero!

Poetsen op straat is de enige mogelijkheid die ik heb. Dus met slecht weer kan ik niet werken en met mooi weer ook weer niet.

Mocht ik voor deze zomer mijn auto volledig onder handen willen nemen, vraag ik aan een aantal eigenaren van auto's die ik gedetailed heb, of ik een dag in hun garage/showroom/magazijn mag staan.
 
Wasbox, thuis voor de deur, of in een ruimte van mij zaterdags werk. Hìer ga ik heen wanneer het weer niet mee zit, en de auto wil polijsten etc.
 
Op de oprit langs en voor het huis.
2x per jaar op het werk op zaterdag in de garage.
 
Ook hier naar de lokale wash boxen met Gemma seal emmers uiteraard.

En detailen lekker binnen in de parkeer kelder met 2 parkeer plekken.
6124ffced459b2240ab1d3c46a4c9eaf.jpg
 
Op mijn oprit, voor mijn garage. In de garage detailen gaat niet echt, de ruimte rond de wagen is daar te beperkt. Ik was en detail dus ook vrijwel enkel bij mooi weer, dat wil zeggen: droog en niet teveel wind. De temperatuur maakt mij in principe niet uit, de producten die ik gebruik dan weer wel. Je raadt het al: tussen oktober en aprilbdoe ik niet veel meer dan wassen en quick detailen :blush:
 
Een carport moet er nog komen bij ons. De plek is er, maar er zijn eerst nog andere projecten. Carport zal waarschijnlijk volgend jaar een feit zijn, en daar kijk ik wel naar uit want ben zeker dat het veel leuker werkt zo.
 
Gewoon voor de deur. Alles, dus wassen en detailen. Had ik maar de luxe weelde van een garage. ☺
Maar vind het in een zonnetje wel de fijnste plek.
 
Op de oprit voor de garage. In de garage gaat helaas niet omdat ie vol staat met vriezers t.b.v. een andere uit de hand gelopen 'hobby'. ;)

Ook hebben we geen carpoort, maar een partytent voor in de zomer zou misschien wel een handige optie zijn voor diegenen zonder carpoort.
 
Voor het simpele was werk gebruik ik de oprit, als ik een auto alleen doe dan kan ik in de garage terecht.

Als we met meerdere mensen een (of meerdere) auto's doen dan wijken we uit naar de loods.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    296,4 KB · Weergaven: 182
  • image.jpeg
    image.jpeg
    393 KB · Weergaven: 209
Ik zie veel oprit/wassers voorbij komen. Ik foam/was ook voor mijn deur, op een parkeervlak, maar ben er recent op gewezen door een agent dat wassen op straat is verboden in mijn gemeente. :S

(Liet hem de foto's zien van velgen die waren ondergescheten met ijzer en de ijzerverwijderaars + foam rijkelijk vloeide :p)

Mijn excuus voor als de milieupolitie een toevallig bezoekje brengt; ''Ik gebruik biologisch afbreekbare middelen, dus ik vervuil niet, ik ruim op voor de gemeente!''...''De vervuiling op mijn auto komt van het milieu, dus als het regent komt dit ook in de riolering. Echter breek ik het eerst effe voor jullie af''.

In mijn buurt zijn er geen gesplitste afvoeren, dus...


Greetz
 
Partytent is inderdaad goede tip! Maar dan mag er echt niet meer dan een zuchtje wind staan, als dat ding omwaait terwijl je net in de wax staande auto eronder staat te curen....o_O
 
wat is die andere hobby ???........ BBQ-en ?? :p
Neeee, hahaha. Barf! Onze honden en katten eten rauw. ;)

Partytent is inderdaad goede tip! Maar dan mag er echt niet meer dan een zuchtje wind staan, als dat ding omwaait terwijl je net in de wax staande auto eronder staat te curen....o_O
Dat valt wel mee, denk ik. Er zijn partytenten met een soort opening bovenin, plus kun je zijkanten openlaten waardoor de wind weg kan.
Bij windkracht 10 zou ik 'm wel weghalen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Stefan-C5