• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar kan je Spot Buff pads voor gebruiken?

dachshound

Detailing rookie
6 okt 2009
314
0
Ik zie bij veel mensen in de collectie de spot buff pads verschijnen.

Nou komen er bij mij allerlei vragen boven:
Wat voor toevoeging heeft deze in het standaard DAP assortiment en wanneer en hoe worden deze gebruikt..
Is dit om niet een heel paneel aan te pakken met de DAP, maar zeer lokaal en is dit wel wenselijk om alleen 1 plek aan te pakken (of pakken jullie hiermee lokaal diepere krassen aan en dan met de DAP het hele paneel met lichtere combi's ??).
Wat heb je er praktisch voor nodig voor op een DAP.:weetniet
etc etc

Is er ergens een show-off, review / how-to te vinden, want heb gezocht maar kan dit niet zomaar vinden..

bvd...
 
Ik gebruik de spot-buff pads op de rotary, voor bumpers en raamstijlen en dat soort zaken.
 
Ik heb de spot-buff gebruikt voor lokaal kleine plekjes, binnenkant + zijkant deur, bumpers.
Vind ze super perfect, de reguliere pads zijn soms gewoon net even te groot en dit werkt dan zeer prettig.
Zit tussen handmatig en regulier in ( qua werkruimte / oppervlak )

Zou er iig geen hele deur of motorkap mee doen, dan is ie echt veel te klein ( je gaat immers met een gedeelte van je nieuwe baan over de vorige baan heen en dan ben je dus 5000 banen verder ;) )

Wat je er voor nodig hebt is:
3.5" Backingplate
en de bijbehorende pads:
101001 t/m 101007 ( 6 stuks totaal waaruit je kan kiezen )
 
Ik heb 2 DAP's. De 500 is uitgerust met een 3,5 inch backingplate en de 900 met de standaard 125mm backingplate.

Zo hoef ik niet iedere keer te verwisselen.

Uiteraard gebruik ik voor het 'snelle' werk ook de rotary met een 3,5 inch backingplate.
 
Bedankt allemaal voor de respons...'k heb nog veel te leren, maar dat maakt het alleen maar leuk (al die nieuwe spullen/manieren van aanpak die ik nog te gaan heb) :)^

Een nadeel, mijn verlanglijst wordt maar niet kleiner...:grinning: