• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar te beginnen

Wilfred

Detailing trainee
22 dec 2014
29
38
61
warnsveld
Ik heb een grijze omega en zou graag info willen over carcleaning zowel handmatig als machinaal
welke producten adviseren jullie mij?
heb geen ervaring met carcleaning
ben benieuwd naar jullie info en suggesties

met vr Gr. Wilfred

Ps foto's lukt mij niet sorry
 
Welkom,

Om te beginnen lees even de volgende topics door:

https://forum.Carclean.com/#handlei...g-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s

https://forum.Carclean.com/#handlei...ig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900

Hier staat van alles omschreven wat voor stappen je kunt uitvoeren, en wat betreft welke producten etc staat er ook veel in de topics, alleen vind ik zelf dat er al weer vele nieuwe soorten en merken bij zijn gekomen.
 
Dank je bjornl ik had gehoopt of je ook wist of er produkten zijn voor specifiek lichte en donkere kleuren auto's, harde en zachtere laksoorten

de twee topics had ik al eens doorgelezen

In ieder geval bedankt

gr wilfred
 
Wilfred,
Er zijn vele producten te koop zo ook voor harde/zachte laksoorten . Er zijn ook artikelen te koop bv voor donkere of lichte auto's vaak in de vorm van een glaze of een wax. Voor je over specifieke artikelen gaat nadenken wil ik je meegeven dat polijsten van de laklaag voor 90% van je uiteindelijke resultaat gaat zorgen. Mijn tip zou zijn om dus ook minimaal 75% van je budget aanvankelijk aan het polijsten te besteden voordat je bv een dure was aanschaft. Om erachter te komen wat voor hardheid de lak heeft zul je op diverse panelen een testspot moeten uitvoeren. Met bv een Dap900 pakket zul je een heel eind kunnen komen bv en de polijstmiddelen die daarbij zitten zijn prima. Waarschijnlijk zal Monello mezzo en vervolgens finale genoeg zijn om circa 80% van de defecten te verwijderen maar goed een testspot zal dat uit moeten wijzen.
 
Aanvulling:
Na het polijsten ontvetten/lak reinigen met Gyeon prep waarna de wax (bv collinite 845) beter zal hechten.
 
Wat Ric en Bjorn zegt! Daarbij zou het makkelijk zijn om aan te geven wat je zou willen bereiken en wat je er aan uit zou willen geven.

Daarbij ben ik van mening dat alle producten op alle kleuren werken. Uiteraard doen sommige het beter op bepaalde kleuren, maar dat zijn maar nuances. En ik ben ook van mening dat het geen goed idee is om gelijk met een agressieve combi aan de gang te gaan en dat je beter iets minder agressiefs kan nemen. Dat werkt sowieso op een 'zachte' lak, maar ook op een harde, maar dan iets minder snel.
 
Mocht je overwegen machinaal te gaan polijsten zou ik eens kijken naar deze set:

https://www.Carclean.com/product/Polis...er_Pack_102775

Hiermee heb je een hele mooie set om te beginnen, 3 soorten polijstmiddelen met bijbehorende pads, een trio doeken om polijstresidu af te nemen/vegen, afplaktape om rubbers en trims af te plakken en een super mooie degelijke opbergtas, dit is ook ideaal!

Hierbij kreeg je in een periode een busje Gyeon Prep gratis, ik weet niet of dit nu nog zo is, anders zou je er nog een flesje Gyeon Prep bij kunnen doen, hiermee haal je de laatste polijstresten van de lak, en ontvet je de lak goed, om vervolgens de wax aan te brengen en goed te laten hechten.

Bijvoorbeeld de Collinite 845, super wax, lange standtijd, en eenvoudig machinaal aan te brengen met de zwarte pad in de dap set.
Leuke betaalbare wax, en doet super goed zijn werk.
https://www.Carclean.com/product/Colli..._CO_845_101219


Verder is het allemaal een beetje afhankelijk van wat je zelf wilt, wat je budget is, wil je machinaal of handmatig enz..
 
Welkom Wilfred,

Zilver en glans is een lastige combinatie, niet onmogelijk maar wel iets lastiger als bij een donkere auto.
Gaat het om een Omega A of B ? De A heeft namelijk niet zo'n harde lak als de B.
In beide gevallen moet je met Monello Veloce een heel eind komen. Deze kan je daarna afbouwen met Monello Finale.

Persoonlijk zou ik me eens gaan verdiepen in het machinaal "poetsen". Een Omega is een beste lap blik en het resultaat wat je met de hand behaald kan mijn inziens niet op tegen een machinale behandeling, zeker niet bij een Omega B.

Om na het clayen en polijsten nog wat extra glans te creëeren zou je een product zoals poorboys White Diamond kunnen gebruiken mits je geen coating gaat toepassen ivm een goede hechting en/of vlekken.
Waarmee je dat gaat beschermen is een hele persoonlijke keuze. Persoonlijk ben ik erg fan van de Dodo Juice waxen, in jou geval zou een light fantastic of Diamond White een goede keuze kunnen zijn. Wil je een wat goedkopere wax dan zou je ook een poorboys natty's of collinite 845 kunnen overwegen.

Mocht je wat meer praktijk tips willen hebben of eens wat producten uit willen proberen, Warnsveld - Harderwijk is ook niet het einde van de wereld en je bent van harte welkom.

Gr. Arjan
 
Allereerst welkom Wilfred. Ik zou je willen adviseren om het gewoon vanaf de basis op te bouwen. Begin eerst eens met wassen en drogen volgens de regels, als je dat namelijk niet beheerst is het resultaat van een detailing beurt al snel niet meer te zien. Begin vervolgens aan kleien en handmatig een wax/sealant laag aanbrengen al dan niet voorafgegaan door een glaze. De volgende toevoeging is polijsten en dan ben je al een heel eind op streek.

Het voordeel als je steeds een stap toevoegt, is dat je aandacht kunt geven aan de stap die nieuw is voor je, terwijl je de stappen die je al eerder hebt gedaan, dan routine matig kun doen. Als je het complete proces in één keer gaat doen (al dan niet met hulp) dan zul je de volgende keer beslist zaken door elkaar gaan halen, omdat alles nieuw is.
 
Carcleaners bedankt voor jullie reacties.
ik zal alles eens rustig op mij in laten werken.
de hele materie nog eens doorlezen voordat ik mijn keuze maak

gr wilfred

en idd Harderwijk is niet zo heel ver (zeker niet voor een vrachtwagenhauffeur )
En het is een omega B 2.0 8v x20se automaat 1999 grijs