• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee auto afdrogen..

Jopie

Detailing rookie
7 okt 2008
99
0
Ik gebruik op het moment de Watermagnet van Meg maar ben hier absoluut niet tevreden over.
Welke droogdoek raden jullie aan om de auto goed en krasvrij en streeploos mee droog te krijgen..
 
Ik zweer bij de Miracle Dryer van Chemical Guys en de doek van Cobra (die niet meer leverbaar is, maar exact hetzelfde als de MD van CG).
 
bij een boel producten hebben mensen verschillende ervaringen/meningen, maar over de droogdoek is iedereen het volgens mij wel eens
 
Was best tevreden van de WM van Meguiars maar kon er helaas geen volledige wagen mee afdrogen, met de Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel lukt dit wel maar deze is dan ook een stuk groter dan de WM van Meguiars.
 
Ik gebruik nog steeds vol overgave de WM van Meguiar's. Ik krijg daarmee mijn wagen perfect droog.

Tip: Als DE WM of andere droogdoek hard wordt deze een 24 uur in een emmer met azijn leggen. Het kan zijn dat er veel kalk in je doek zit. Deze tip wisten jullie toch al?

Tip2: Het afspoelen van je auto na het wassen. De meeste mensen doen dit verkeerd en zijn dan niet tevreden over hoe de WM de auto droogt.

Maar dit is toch ook bekend bij jullie.

groet,

Alex VB
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, zo spoel ik de wagen inderdaad af edoch lukt het me niet om de ganse wagen af te drogen, ik kom net altijd iets tekort met de WM.
 
Alex VB: bedankt voor de tips! Bij ons zijn de tips bekend, maar wellicht niet bij alle lezers! Dus zeer waardevol om dat nog eens te melden! :)^

Verder denk ik dat de Poorboy's Waffle Weave Drying Towel (13,-) meer waar voor zijn geld is dan de Miracle Dryers (17,50). De droogcapaciteit van de Poorboy's doek is ook uitstekend!
 
Ik heb voor het eerst mijn nieuwe auto gewassen (nog geen stappenplan alleen wassen en drogen) en daarbij de WM gebruikt vond het inderdaad ook niet echt super maar ik ben dan ook maar een newbie en heb misschien niet de juiste slag te pakken.
Maar aangezien ik toch nog moet verzamelen voor een stappenplan zal ik ook de Miracle Dryer in mijn lijstje opnemen, zulke lovende uitspraken kan je gewoon niet links laten liggen ;)
 
Tim zei:
Verder denk ik dat de Poorboy's Waffle Weave Drying Towel (13,-) meer waar voor zijn geld is dan de Miracle Dryers (17,50). De droogcapaciteit van de Poorboy's doek is ook uitstekend!

:)^

Gebruik um al geruime tijd naar volle tevredenheid!
 
Hey, das mijn filmpje ;) Ik heb ook altijd de WM gebruikt en werkte prima, totdat ik de MD ontdekte. Het zal je verbazen, maar deze werkt beter dan de WM :ja Maar het afspoelen van de auto speelt er inderdaad een grote rol bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet eerlijk zeggen dat die paar keer dat ik de Mother's droogdoek gebruik hebt dat deze ook zéér fijn werkt!
 
Mothers is zeker een uitstekende doek! Dat kan je ook zien aan de vele beoordelingen bij de doek:

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Drying_Towel_50,8x60,9cm_155300_100572

Het voordeel van de Mothers is, dat hij wel diezelfde droogcapaciteit heeft, maar dat hij een stuk compacter is dan de concurrentie! Alleen is hij ook weer een stuk duurder!