• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer deze producten te gebruiken in full detail?

morph

Detailing rookie
21 mrt 2011
18
0
Hallo,

Ik ben nieuw in deze wereld maar heb toch al aardig wat informatie kunnen vergaren . En ga van het weekend beginnen met mijn eerste project. De auto waarmee ik ga beginnen is al tien jaar oud en heeft wel de nodige krassen en swirls.

Maar wanneer moet ik deze producten gebruiken op welk moment. Of helemaal niet?

Meguiars SwirlX Swirl Remover
Meguiars ScratchX 2.0 - 207ml

Over welke producten ik beschik.

Polijstmachine .

meguiars

- Gold Class Shampoo
- Smooth Surface Clay Bar
- Ultimate Compound
- Soft Foam Applicator Pads
- Supreme Shine Microfiber Towel
- en paar van action^
- wax Gold Class Carnauba Plus.
- velgenreinger en interieur reiniger
- trim blackner

Gewoon voor een starterde detailer
 
We hebben er 1 in de schuur met 21 cm pads. Maar gaat dat werken?
Anders doe ik toch alles met de hand. Het is namelijk eerste keer.
En voordat ik dap koop wil ik eerst een cursusje bij jullie.

Maar die maar wanneer gebruik je die scratch? Na het kleien?
 
Ik denk dan dat je zo'n apparaat hebt? :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zo ja, waardeloos apparaat nutteloos en verdiend de naam polijstmachine absoluut niet :no , want daar heeft het de kracht niet voor. Met de hand gaat het beter. investeren in een DAP zou ik zeggen! :ja

Volgorde van een 5 stappen plan is:

1. Wassen
2. Kleien
3. Polijsten
4. Voeden
5. Beschermen

Scratch-X/Swirl-X zijn polijstmiddelen, dus? Stap 3 :grinning:
 
Haha die ja
$$)
Word dus lekker met de hand.

Maar naar het kleien. Begin ik dan eerst met scratch. Moet ik dan weer de auto schoonmaken?( hoe?)
En daarna ultimate compound gebruiken. En we hebben ook nog black hole hier staan. En daar black hole gebruiken?
Maar moet je hem dan wassen of met een doek schoonmaken voor in de wax zetten?
 
hey,
kijk ff op de site van megs en je vind meteen wat je eerst moet gebruiken en er zijn wel meer merken hoor die evengoed zoniet beter zijn dan megs.
ik heb net mijn auto in deze volgorde gedaan met het handje:
1:wassen
2:kleien mothers kleiset,blokje in 2 knippen en je hebt er 4!!de sprayer verdunnen tot je 2 keer zoveel hebt ,anders kom je niet toe voor 1 auto!!
3:prof. polish pb,met mf-pad en lekker smeren niet te dik alsof jij de machine bent,dus een paar keer dezelfde plek doen zoals met een dap.deel per deel doen en met mf-doek goed uitpoetsen
4:black hole pb:met mf-pad en goed insmeren en ff laten drogen,wrijft toch makkelijk uit!
5:2 lagen wax : mothers fx synwax :met mousse-pad(rood)zeer dun,ff drogen en na 1 keer de auto ,best een 2e keer doen voor meer blingbling
6:1 laagske natty's past wax:cool: :p :cool: :cool: moet niet maar mag,deze houd iets langer dan vloeibare wax
en de volgende keer dat ik hem gekuist heb gaat er terug een laagske natty's op.
ik ben nog op zoek naar iets anders ipv elke keer een extra laagske wax(quick detailer of zoiets)
indien je handmatig krassen wil wegdoen geef ik 1 goede raad:lees ff wat meer en je zal merken dat je er beter niet aan begint zonder dap!!:-b
indien geen machine dan zou ik gewoon het 5-stappenplan volgen en die black hole vult al die krasjes deels wel op en je wagen zal er zeker beter uitzien dan voorheen.
groeten danny