• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen en drogen zonder afspoelen, probleem?

Clean Benz

Detailing rookie
23 mei 2013
39
0
Afgelopen weekend heb ik voor de eerste keer de auto gewassen met de Poor Boys Super Slick & Wax.
Eerste de auto afgespoeld en toen was het de bedoeling de auto volledig te wassen (2 emmer systeem) af te spoelen en te drogen.
Nadat ik het dak had gewassen en ik aan het zijpaneel begon zag ik dat het dak al droogde en witte vlekken achterliet van de wax (stond behoorlijk wind zondag).
Toen ik dat zag direct het dak overnieuw gewassen en opvolgend direct de delirium er overheen gehaald, keurig droog zonder strepen.
Maar ik had hem niet meer afgespoeld!
Uiteindelijk wel zo per paneel de auto geweassen zonder na te spoelen.
Nu vraag ik me af of dit wel een slimme actie is geweest omdat ik misschien toch wat zand achter had gelaten ondanks de rasta washmitt, 2 emmer systeem en delirium droogdoek.
Wat denken jullie, kan wel of nooit meer doen? :weetniet
 
Hallo, andere Roosendaler...

Ik denk.... Nooit meer doen! Ik spoel altijd na het wassen de auto met een "open" slang, dus zonder sproeier of iets. En in de zomer (als die ooit nog weer komt) doe ik eerst de liggende delen en dan de zijkanten, èèn voor èèn.

Succes!
 
Ik zou toch altijd naspoelen hoor!

zeker met die Poorboys SS&S, deze heeft zeker naspoelen nodig! omdat deze nog wat vlekken kan nalaten,
en als er restjes shampoo nablijven weet je nooit dat deze zouden je waxlaag verder aantasten.

Met het naspoelen verwijder en verdun je de shampoo nog meer
 
Ik was er al bang voor maar het droogde zo snel door de wind dat ik dacht direct maar even drogen.
Zal in het vervolg gewoon deel voor deel doen en dan wel even afspoelen voor het drogen.
Bedankt voor de feedback :cool:
 
zorgen dat je je wagen/plaatwerk nat houdt, dan kun je gewoon in één keer de hele wagen drogen ;)
 
Ja ook een manier maar denk dat het voor mij makkelijker is om dan deel voor deel te doen.
Kan niet altijd voor mijn deur staan en pak dan een gieter om te spoelen, als ik dan steeds de auto moet nathouden blijf ik op en neer lopen om die gieter te vullen :ja