• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen met 2 emmers, gritguards, Gyeon mitt. En nog krassen!

Het zijn ronde krasjes volgens mij? Was je ook in cirkels?
Zag ik ook al. Ik ga altijd met rechte lijnen over de lak heen.
Denk dat ik bij de laatste polijstbeurt niet helemaal niet goed heb opgelet.
Over 2 weken maar eens onder handen nemen. ;)
Dan is die ook strak voor de vakantie (rit).

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
met een witte auto zie je het toch al moeilijker
maar ben het eens dat met je vorige polijstbeurt een hoop verbloemd is door het polijstmiddel
en een goede wax gebruiken dan heb je ook veel minder kans op swirls
 
Ik was altijd met een 2 emmer systeem met gridguard, ik foam van te voren en probeer zo voorzichtig mogelijk te wassen. Maar aangezien mijn honda een boter maar dan ook boterzachte lak heeft lijkt het na 2/3x wassen alsof hij al jaren door de wasstraat heen gaat. Aangezien de flanke van mijn auto best lange stukken zodner dorpels ed zie ik die krassen vanuit elk oogpunt. Ik heb weleens de neiging gehad om hem de plomp in te rijden maar bij elke auto houd je kans of {was}krassen en andere narigheid.
 
Maak je foam ook niet te dik. Ziet er wel leuk uit natuurlijk maar op deze manier blijft de foam meer plakken dan dat het vuil afvoert.

Als je echt zacht wilt wassen, raad ik een DodoJuice Wookie aan. Zachter kan haast niet.
 
Inmiddels auto weer gepolijst...
En een Monello Thick Mitt erbij genomen. We gaan zien!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Inmiddels auto weer gepolijst...
En een Monello Thick Mitt erbij genomen. We gaan zien!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Heb vorige week ook de Monello Thick Mitt besteld, maar nog niet gebruikt, ben benieuwd naar je bevindingen:) Zat er eerst aan te denken om de Gyeon Smoothy te halen maar mede door wat ik er hier over heb gelezen en ook omdat de thick mitt vorige maand in de aanbieding was;) toch besloten om voor de Monello te gaan:cool:
 
Heb vorige week ook de Monello Thick Mitt besteld, maar nog niet gebruikt, ben benieuwd naar je bevindingen:) Zat er eerst aan te denken om de Gyeon Smoothy te halen maar mede door wat ik er hier over heb gelezen en ook omdat de thick mitt vorige maand in de aanbieding was;) toch besloten om voor de Monello te gaan:cool:
Hij neemt echt veel water op vergeleken met de Gyeon smoothie.
En is dus ook een stuk zwaarder met t wassen. Je krijgt t er warm van!
Maar. Hij neemt al t vuil wel goed mee.
Prima ding voor €10,50!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Ik lees toch steeds vaker dit soort klachten over de gyeon mitt.... Terwijl ik hem super soepel over de lak vind glijden!

Ik vraag me ook wel eens af hoe veel water mensen gebruiken.. Bij mij gaat er toch wel een volle sop emmer door heen.
 
Ik lees toch steeds vaker dit soort klachten over de gyeon mitt.... Terwijl ik hem super soepel over de lak vind glijden!

Ik vraag me ook wel eens af hoe veel water mensen gebruiken.. Bij mij gaat er toch wel een volle sop emmer door heen.
Ik zag vorige week bij CC in berkel. En daar hing de nieuwe mitt. Deze is een stuk zachter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Hij neemt echt veel water op vergeleken met de Gyeon smoothie.
En is dus ook een stuk zwaarder met t wassen. Je krijgt t er warm van!
Maar. Hij neemt al t vuil wel goed mee.
Prima ding voor €10,50!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Bedankt voor je reactie;) En ik krijg het sowieso wel warm van auto wassen haha:blush: Dus dat kleine beetje meer maakt voor mij dan niet uit haha:p Zal hem zaterdag zelf eens proberen, schijnt dan mooie weer te worden:)
 
Ik heb hier een zwarte Ford staan en een zwarte Seat, was en poets ze alleTwee op de zelfde manier. Je kan na een half jaar al goed zien welke van de 2 een zachte lak heeft! Ik denk dat de lak heel zacht is en dat er onvoldoende correctie is geweest,.
 
Inmiddels allemaal opgelost hoor Tjeerd ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk