• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doen jullie om je auto winterklaar te maken?

Vincentos

Detailing addict
16 mei 2008
141
62
Hallo,

Wat doen jullie om je auto klaar te maken voor de komende winter? Er zit goed herfst weer aan te komen dus van poetsen komt het de eerst komende tijd niet meer.

Wat ik doe:

- Wintervelgen eronder (als er pekel wordt gerstrooid);
- Dikke laag rain-x op de voorruit; :heart_eyes:
- Rubbers rondom de portieren invetten;
- Tweede laag PB Natty's erop.

Groeten,
Vincent
 
Portier en achterkleprubbers lekker invetten zodat deze niet vast kunnen vriezen. Verder 2 lage Poorboys sealant, toppen met 2 laagjes Rubbishboys en de velgen in 3 lagen PB wheelsealant.

Owjah, en antivries in het ruitensproeier tankje :)
 
MartijnIbi zei:
Portier en achterkleprubbers lekker invetten zodat deze niet vast kunnen vriezen. ....

...

Ik deed dit altijd met siliconenspray of WD40, ging prima. Nu eens met trim restorer van PB gedaan. Aangezien dit op petroleumbasis is, moet dit toch ook goed gaan?
 
Voor de lak :
-Pre-Wax Cleaner
-3 Lagen Jetseal
-3 Lagen Collinite 915 om te beginnen..Zolang het weer nog goed blijft zet ik wekelijks een extra laag..
Alles is wel met ruime tussentijd gedaan ,zodat het volledig kan Curen..

Voor de rest :
-Wintervelgen
-Anti-vries voor de vloeistoffen
 
Welke vloeistoffen gooien jullie allemaal antivries bij eigenlijk? De gewone rode koelvloeistof is zowieso bestand tegen temperaturen tot -35, is deze het niet dan is de auto toe aan nieuwe koelvloeistof. Als je iets meer ruitenreiniger in het reservoir van de ruitenwissersproeier gooit bevriest deze ook niet dus voor mij geen anti-vries! :no
 
Xizer zei:
Welke vloeistoffen gooien jullie allemaal antivries bij eigenlijk? De gewone rode koelvloeistof is zowieso bestand tegen temperaturen tot -35, is deze het niet dan is de auto toe aan nieuwe koelvloeistof. Als je iets meer ruitenreiniger in het reservoir van de ruitenwissersproeier gooit bevriest deze ook niet dus voor mij geen anti-vries! :no

Tja, of je nou antivries erin gooit of meer geconcentreerde ruitensproeier vloeistof, het idee blijft hetzelfde. Je prepareerd je vloeistof voor de koudere dagen :D
 
Mijn Lude een full detailbeurt gegeven in het laatste weekend van september met een dubbele waxlaag, in oktober nog 2x gewassen en nabehandeld met een spray wax (PB's QW+).
Afgelopen zaterdag kans gezien om te wassen, maar vandaag al weer helemaal vies na slechts 30km. En dat alleen om mijn winterwielen (velgen+banden) te laten monteren.

Zoalng het weer het toelaat probeer ik het maar met de hogedrukspuit enigzins schoon te houden...
 
ik was van plan hem van de week aan te pakken maar zit er helaas niet in
denk dat die zo de winter maar in moet gaan :confused:
 
maximaal 1x per week wassen, toyota staat in de race glaze 55, de ford in de race glaze 42, velgen in de poorboys sealant en de raampjes met car-lack behandeld.
 
- winterbanden monteren
- dubbele waxlaag
- scharnieren en sloten met WD-40 sprayen
- nieuwe ruitenwissers
- voorruitdoek in de kofferbak
- sneeuwkettingen in auto leggen
- wipersticks kopen
- alle rubbers met vaseline
- accupolen met vaseline
- deken en flesjes water in kofferbak
- ruitenkrabber en raamwisser in auto leggen
- vorstbeveiliging controleren van koelvloeistof
- ruitenwisservloeistof vervangen voor antivries variant


Nog iets vergeten of aan te vullen?
 
De Astra voorzien van een verse laag Monello Ibrido.
Ruiten behandeld met Aquaseal.
Winterwielen gemonteerd nadat deze 2 lagen Migliore WheelSeal hebben gekregen.
Rubbers behandeld met Oké wax.
Vloeistoffen gecheckt.
Wipersticks in het dashboardkastje en een ruitbescherming in de kofferruimte samen met de ijskrabber en wisblade.

Winter-proof!

Maandag wordt de Smart aangepakt voor komend winterseizoen.
 
Voor de winter ben ik altijd snel klaar.
Pyamajasje aan voor de winterslaap.
winterjag.jpg


En voetjes van de vloer
Winterjag2.jpg


kachel op 15 graden
 
Zo staat mijn RS er nu ook bij, helaas zie ik hem niet dagelijks omdat hij logeert bij mijn broer i.v.m het afbouwen van de quattro.
 
Afgelopen week net klaar voor de winter:

Wielen eronder vandaan.
Velgen wassen, reinigen, IronX, kleien, polijsten, laagje CG WheelGuard en Coll. 845
Rubber van de wielen reinigen en zijkanten Wolfgang's BlackDiamond
Wielkasten reinigen en dressing

Auto wassen, IronX, kleien, polijsten en 2 laagjes DJ SuperNaturalHybrid aanbrengen
Trims gereinigd met PreWow en Mothers borsteltje
2 keer PB's TrimRestorer aangebracht
Glas gewassen, gekleid, gereinigd (o.a. met Provision Scrub en IPA) en daarna RainX

Portier/scharnierdelen en de gelakte delen binnenkant motorkap (en motorruimte) met Autofinesse Triple gereinigd/geseald.
Kunststofdelen (rubberen beschermslangen en afdichtingsrubbers) met PB Natural Look

Van de winter alleen nog maar te wassen en bij te houden met een detailspray (of spray-sealant). In mijn geval met Jeffs Werkstatt Acrylic Jett.
 
Uiteraad winterbanden heb ik er al onder en de deurrubbers
ingespoten met siliconen, antivries ruitenvloeistof zit er in...

Ruitkrabber zit eigenlijk al heele jaar in de auto net als de
noodhammer, sleeptouw, startkabels en onderkoelings deken...

Voor de ramen hebben we een mooie hoes, en voor de echte
winterdagen met veel sneeuw komen de wegrij hulp matten
in de kofferbak te liggen.

Verder lees dat veel een dubbele waxlaag erop doen, lijkt mij
ook geen verkeerd plan met alle strooiwagens...



Afbeelding wegrijhulp matten van ANWB:

groot.png


groot1.png