• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik nodig met een DAP500 en welke wax is een Meguiar's alternatief?

MDP

Detailing chief
25 jan 2009
197
85
44
Hallo, al eerder heb ik mij hier voorgesteld en ook laten doorschemeren dat ik het poetsen naar een hoger plan wil tillen. Naar lang wikken en wegen staat de DAP500 hoog op mijn verlanglijstje! Nu is mijn vraag: Zijn er verschillende DAP500 en zoja, welke raden jullie aan voor een amateur? Waar moet ik op letten, als ik met een DAP500 aan de slag ga? Natuurlijk kun je met een DAP500 niks beginnen zonder de juiste middelen. Ook hier de vraag, wat kan ik het beste erbij nemen en wat is nodig? Ik ben opzoek naar goede producten, prijs vind ik nog niet eens heel erg belangrijk, wel wil het 'simpel' houden. Simpel maar toch naar een hoger plan? Nou ja, jullie zullen vast wel weten wat ik ermee bedoel. :)

Ook ben ik opzoek naar een nieuwe wax. Ik heb altijd producten van Meguiars gehad, maar er is meer op de markt dan Meguiars alleen. Wat gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen?

Veel vragen, ik weet, en wil diegene die reageren al bij voorbaat bedanken voor de genomen moeite!



- Startpakket DAP500. Daar zitten dan, neem ik aan, alle middelen bij, die ik nodig heb om te kunnen detaillen?
- Collinite 845 liquid insulator Wax.Voor het polijsten, na het kleien?
- Poorboy's Black Hole
- Kwastjes voor naden schoon te maken.
- Carrand droogdoek.
 
D'r is maar 1 DAP500, nu de V2
Om te beginnen zou ik zeker naar een dap pakket gaan kijken

de Monello polish kit
een setje handpads voor de waxen en een setje goede doeken bijv. de poorboy's dmt
ik denk dat je hiermee al een aardige opstap hebt.

aanvullen met een goede wax bijv. de natty's...
 
welkom martin:-"

de dap500v2 raffini kit.. zonder enige twijfel!

voor een waxje kan je kijken naar de pb natty's blue of als je er 1 wilt die langer houdt collinite 845 liquid insulator

na het wassen en kleien en polijsten zou je ook nog een glaze als extra stap kunnen gebruiken, om de laatste kleine swirls die je mogelijk overhoud, te bedekken / de laklaag te voeden, met bijvoorbeeld : poorboy's blackhole
 
Lexusfreak zei:
D'r is maar 1 DAP500, nu de V2
Om te beginnen zou ik zeker naar een dap pakket gaan kijken

de monello polish kit
een setje handpads voor de waxen en een setje goede doeken bijv. de poorboy's dmt

ik denk dat je hiermee al een aardige opstap hebt.

aanvullen met een goede wax bijv. de natty's...

Dat pakket ziet er niet oneven uit! Blijft deze in het assortiment of is het een tijdelijke aanbieding?

stimpy68 zei:
het is een DAP500 geen DAB500 ;) as in Dual Action Polisher

Mijn excuses, Stimpy en bedankt voor de info!! :)

aron147 zei:
welkom martin:-"

de dap500v2 raffini kit.. zonder enige twijfel!

voor een waxje kan je kijken naar de pb natty's blue of als je er 1 wilt die langer houdt collinite 845

na het wassen en kleien en polijsten zou je ook nog een glaze als extra stap kunnen gebruiken, om de laatste kleine swirls die je mogelijk overhoud, te bedekken / de laklaag te voeden, met bijvoorbeeld : poorboy's blackhole

Hey Aron!! Ik lees al een tijdje mee hoor maar toch bedankt voor het warme welkom. :p Ik zal de door jou genoemde producten op mijn boodschappen lijstje zetten. Poorboy's 'zwarte gat' is dat vergelijkbaar met GP (Glans protector) of compleet wat anders? Zijn er nog meer 'wonder producten' die de moeite waard zijn? Als ik toch bezig ben.......
 
De DAP500 pakketten staan al een tijdje in de webshop. Dat zijn geen tijdelijke aanbiedingen, dus je mag er wel van uit gaan dat die voorlopig nog wel aanwezig blijven.
Black Hole is een 'glaze', een product dat je lak voedt en daardoor zorgt voor extra glans. Hoe het zich verhoudt tot Glans Protector... :weetniet
 
glansprotector is naar mijn weten een nano coating, dus nee, het is heel wat anders..

glansprotector is puur een soort verzegeling, en gemaakt om bescherming te bieden.
blackhole is (zoals soeper schreef) een glaze, bevat voedende olie en een filler, zo zullen KLEINE overgebleven swirls gemaskeerd worden, en vaak zal je een diepere look verkrijgen.

hierna dien je een beschermende laag aan te brengen,
dit kan je doen door een sealant, of wax te smeren,
let hierbij wel op, de meguiars nxt heeft een cleaner, en zal dus een gedeelte, zoniet de gehele, blackhole behandeling doen verdwijnen.

een goede afsluiter is bijvoorbeeld natty's paste wax blue (gezien je een donkere wagen bezit)
een langer houdende is de collinite 845.

ik zelf vind de 2 bovengenoemde waxen, zeer fijn werken
 
Kunnen we dit topic niet omdopen tot: MDP washlist! Toepasselijk, toch? :grinning:

Mja, om even orde op zaken te stellen, hoe het er nu uitziet:

- Startpakket DAP500. Daar zitten dan, neem ik aan, alle middelen bij, die ik nodig heb om te kunnen detaillen?
- Collinite 845 liquid insulatorVoor het polijsten, na het kleien?
- Poorboy's Black Hole
- Kwastjes voor naden schoon te maken.
- Alternatief zeem.
 
Overigens, wat clayen betreft, ik heb nog clay liggen, alleen mijn detailer is op. De clay ligt in een daarvoor bestemd bakje, maar hoe lang/hoe vaak kun je deze houden/gebruiken?
 
Hoi MDP,

zoals je weet staat er veel info op 't forum, dus veel lezen......:|~*

1: wassen
2: kleien
3: dappen met monello mezzo op wit of orange pad ( ligt aan de staat van de lak, ligste combi eerst proberen. Eventueel eerst met finale op wit, misschien hoef je niet zwaarder te gaan.
: dappen met finale op witte pad of op zwarte pad
4: glaze ( voeding ) zwarte pad
5: waxen of sealen ( bijv collinite's 845 ) blauwe pad of gouden pad

Wax laten curen en uitboenen met mf doek en dan met de cobrabonnets om je orange pad nog tot hoogglans uit poetsen

succes
 
Bedankt Peter! Uitcuren als in de wax laten intrekken? Voor de rest staat er zeker veel informatie op het forum, waar handig gebruik van gemaakt kan worden.
 
Cureren='wax zijn werk laten doen'. Als je een swiptest doet ( schone vinger streepje trekken ) dan zie je of de wax klaar is om te worden 'afgenomen' met een mooi doekje ( smaakjes genoeg )
 
PeterSpijker zei:
1: wassen
2: kleien
3: dappen met monello mezzo op wit of orange pad ( ligt aan de staat van de lak, ligste combi eerst proberen. Eventueel eerst met finale op wit, misschien hoef je niet zwaarder te gaan.
: dappen met finale op witte pad of op zwarte pad
4: glaze ( voeding ) zwarte pad
5: waxen of sealen ( bijv collinite's 845 ) blauwe pad of gouden pad

Even koppelen aan mijn lijstje:

1: 2 Emmers, NTX wash.
2: Detailer (nog even toevoegen aan mijn lijstje) + clay.
3: DAP500 startpakket (voldoende??).
4: Blackhole.
5: Collinite 845.

Wat nog aan het lijstje wordt toegevoegd:

- Kwastjes voor de naden.
- Doeken om de wax uit te wrijven (suggesties?).
- MF washandschoen (suggesties?).

Wat kan/mag er nog meer bij?
 
als detailer voor enkel kleien, kan je dodo's born slippy gebruiken..
nog geen gladdere claylube gehad, ideaal!
de refill concentrate kost geloof ik 10 euro, en maakt 2.5 liter claylube!

@peter,
ik weet het, alleen kwam hij hier nooit.. dan is een welkom toch wel op zijn plaats vind ik..
daarbij is mdp een verfent alfaforum bezoeker, tot een half jaar geleden, was ik daar medaille houder:party:
vandaar mijn welkom
 
Ik zal hem o.v.b erbij zetten, Aron! Thanks! Zodadelijk nog eens kijken/zoeken naar een poll wat betreft detailers.
 
Meguiar'sUltimate Wipe Wash Mitt, komt in de poll als beste naar voren
en de Dodo Juice Fantastic Fur doeken vind iedereen die hem heeft geweldig:heart_eyes: