• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat ik al heb, wat heb ik nog nodig?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik heb de volgende producten liggen:

Meg NXT Tech Car wash shampoo
Meg Quick clay
Meg Scratch-X
Meg Step 1
Meg STep 2
Meg Hot Rims All Wheel Cleaner
Meg Carpet Cleaner
Meg Quick interior detailer
Rain-X
Auto Glym Bumper care
Meg NXT all Metal polish

Aantal microvezel doeken en wat pads

Ik ben nog naar een aantal dingen op zoek. Ik hoor graag wat adviezen ;)

Ik wil graag een handdoek om de auto droog te maken.
Gezien de prijs denk ik dat het die van pb wordt: Link

Voor de bumper care wil ik een vervanger... Deze is bijna op en ik vind hem te vet na gebruik. Na eenmaal auto wassen is dat wel weer weg, maar ik vind ook dat het resultaat niet lang genoeg blijft...
Als ik het onder de motorkap gebruik zit er door het vettige na een tijdje rijden overal zand aan geplakt.
Ik denk dat het of deze van meg wordt: link of deze van pb: link
Zijn deze 2 ook geschikt voor banden?
Beide producten zijn niet goedkoop, dus ik hoop dat ze hun werk beter doen als van auto glym!

Ik heb ook nog geen APC, dit zal gezien de prijs denk ik ook megs worden ;)

Ik hoor graag tips en adviezen ;)
Mis ik nog dingen?
 
Droogdoek: Prima keuze
Trims: Ik gebruik zelf naar tevredenheid de PB Trim Restorer, je kan ook is kijken naar de Black WOW! Trim restorer is niet echt voor op banden maar het zal vermoedelijk niet schadelijk zijn.
APC van meg's is prima, wil je goedkoop pak dan de Bilt-Hamber Surfex HD van een liter.
 
APC van Meguiar's is inderdaad goedkoper, maar Poorboy's APC is geconcentreerder. De hoeveelheid eindproduct voor dezelfde prijs zal na aanlengen met water elkaar niet veel maken. Voordeel van de PB APC is dat deze per liter te verkrijgen is.
 
De droogdoek van Poorboys is goed, de droogdoek van Carrand is wel duurder, maar z'n geld meer dan waard! Ik heb ze beide en geef de voorkeur aan de Carrand doek.

Heb je al een goed product om te kleien, bijvoorbeeld Last Touch of Spray & Wipe? Je kan ze beide verdunnen en de laatste is echt multi functie dus ook handig voor het interieur of de ramen.

En de banden? Ik heb zelf de Bold n' Bright van Poorboys en de Wolfgang Tyre Gel. Ik geef de voorkeur aan de laatste vanwege de duurzaamheid (en vergeet gewoon de prijs die eeen flesje in vergelijking kost), maar de PB is ook goed, trekt in de band en je doet erg lang met een fles.
 
Ik heb van Megs dat pakket met clay, en quick detailer geloof ik dat het is.

Dat kleien gaat prima, kost alleen nogal veel tijd ;)
 
Ik ken die droogdoek van Poorboy's niet, maar ik heb de Miracle Dryer van Chemical Guys en die werkt perfect. Volgens mij is die hetzelfde als de Carrand doek waar DKBM het over had, maar dan met een andere verpakking. Laatstgenoemde Carrand doek is dacht ik een euro goedkoper.
 
De Miracle Dryer ziet er nu weer iets anders uit. Die doek bestaat helemaal niet. CG's koopt gewoon een partij doeken in waarvan zij vinden dat het de Miracle Dryer is en dat is dan de Miracle Dryer.
Als ze de volgende keer een party Watermagnets inkopen dan is dat de Miracle Dryer ;)
 
Je hebt het helemaal goed: het is exact dezelfde doek, geproduceerd door Carrand. CG labelt hem om. De Poorboys doek is uiteraard wel een tikkie goedkoper en biedt veel bang for the buck. Maar als je het geld er voor over hebt ......;)

*** edit: de grootmeester was net even eerder ***
 
Dibbuz zei:
De Miracle Dryer ziet er nu weer iets anders uit. Die doek bestaat helemaal niet. CG's koopt gewoon een partij doeken in waarvan zij vinden dat het de Miracle Dryer is en dat is dan de Miracle Dryer.
Als ze de volgende keer een party Watermagnets inkopen dan is dat de Miracle Dryer ;)
Huh, da's vreemd. Ik wist wel dat ze die doeken gewoon ergens inkochten, maar ik zou er dan toch wel van uitgaan dat ze dan telkens dezelfde doeken zouden verkopen.
Maar de 'oude' Miracle Dryer was toch wel hetzelfde als de Carrand? Of doet Carrand hetzelfde?
 
Deze lijkt weer op die van Cobra maar is ongeveer dezelfde doek als de Carrand. Als ik moet kiezen zou ik voor de Carrand gaan. Die ziet er iets mooier uit.
 
DKBM zei:
De Poorboys doek is uiteraard wel een tikkie goedkoper en biedt veel bang for the buck

Dat vind dit een prima uitgangspunt om mee te beginnen ;)

De normale zemen die thuis liggen werken echt voor geen meter...
 
Goed op weg zo!

Ik zou eens kijken of je ergens nog een white diamond (ik neem aan dat het voor de zilveren auto is?) tussen kan plakken...:)

Trims: Trim restorer (alleen voor de geur zou je hem al moeten nemen...:D )

Ik heb de cobra droogdoek, en ben daar erg tevreden over! Volgende keer ga ik wel eens even kijken naar de Carrand doek..:)
 
Zie mijn voorstel topic voor de 2 auto's die ik heb waar ik het voor zal gaan gebruiken: Link.

Is APC voldoende om de motorruimte schoner te krijgen?
Als alles een beetje schoon is kan ik al het zwarte kunstof en slangen (en dat zijn er heel wat!) netjes zwart maken.

Of heb je nog wat extra's nodig om de motorruimte netjes te krijgen? Ik verwacht geen spot resultaat, want het wordt toch wel weer vies.
Hoe kan je het beste te werk gaan? Want met de tuinslang er door zie ik niet zitten. Er zitten overal stekker en relais...
Ik las iets van een plantenspuit. Is het een optie om alles met een plantenspuit met APC te doen? ,^^
 
Als je zware vervuiling weg wil halen kun je de APC verhouding sterker maken naar 1:10 of zelfs 1:5

Plantenspuit zal wel goed werken en daarna alles afnemen met een hoop (oude) doeken. Ik zou iig niet de doeken gebruiken die je daarna ook weer voor de lak gebruikt.

De PB Trim restorer kun je niet alleen voor de trims gebruiken maar ik gebruik het naar alle teveredenheid ook voor de banden en onder de moterkap.
Voor de banden geld goed ontvetten:
Met bold 'n brigt max 1 week standtijd met wat regen
Met trim restorer bijna 2.5 weken standtijd met wat regen
 
Iemand nog tis voor kwastjes voor in het interieur tegen een leuke prijs?

Ik zie toch veel hoekjes en gaatjes die je met een doek niet kan bereiken...

Wat is het voordeel van velgenwax t.o.v. normale Megs Tech wax op je velgen? ;)
 
Ik heb de Rimwax van SmartWax (ooit eens een klein potje gekregen). Vind ik prima werken. Verder heb ik geen ervaring met andere velgenwaxen, maar Tim heeft ooit eens een test gedaan met een viertal verschillende producten. Kijk maar eens op het forum.