• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat is de beste engine cleaner

1965coupe

Detailing rookie
6 mei 2011
5
0
Beste detailers,
ik heb 2 oldtimers en wil de motorruimte eens reinigen en daarna met engine dressing van meguiars behandelen

welke cleaner is het beste die van meguiars ook of van auto glym
valt me op dat autoglym grotere verpakking heeft en goedkoper is ook..
lees bij auto glym wel commentaar over witte strepen/plekken...
bij meguiars staat slechts 1 ervaring//

vast bedankt vd reacties

groeten 1965coupe
 
De meeste ervaringen hier gaan over niet te oude auto's en normale straatvervuiling
Bij een echt oudje is het vuil vaker een deel olie en een deel straatvuil
Daarbij komt dat sommige oude lakken raar reageren op APC

Persoonlijk zou ik gaan voor een koudontvetter en die verdunnen
Bilthamber Surfex is mijn favoriet, maar die is uit het assortiment
Een alternatief zou kunnen zijn om ValetPro Snowfoam Combo te nemen en die te verdunnen
Qua werking en geur overeenkomst met Surfex
 
Engine Cleaner van Meguiars is een mooi product. Heb mijn Ibiza's motorruimte er eens mee gedaan en is mij goed bevallen. Was wel een halve fles voor nodig, denk dat de Autoglym variant voordeliger is.
 
Denk inderdaad dat je even goed moet lezen wat RedCat schrijft. De motorruimte van een oldtimer is niet die van een hedendaagse wagen.. Je zal ook een stuk voorzichtiger te werk moeten gaan aangezien er vaak gevoeligere onderdelen aanwezig zijn dan bij hedendaagse wagens.
 
Naar mijn idee bevinden zich in een 'old-timer' (over welke bouwjaren hebben we het hier?) juist minder gevoelige delen, is het allemaal een stuk basaler.
Jarenlange aankoeksels van vettigheid en overige aangekleefde troep op de metalen gedeeltes ben ik altijd te lijf gegaan met een paar oude verfkwasten en doodnormale benzine. flink insoppen,borstelen en met wat oude todden en een oude schroevendraaier om troep eruit te lepelen klaarden in ieder geval voor 90% het grove werk voor relatief weinig geld. oude teerlagen van ooit gedane bitak behandelingen krijg je ook prima met benzine weg, heb je geen duur spul voor nodig. Daarna een keer met een zeer stevig sopje/veel afwasmiddel erdoor heen
Bij modernere auto's met een hoop tupperware onder de kap, daar zou ik een stuk voorzichtiger mee zijn.
Eventuele benzinestank nadien valt erg mee en vervliegt redelijk snel.

na de grove fase ga je over op de 'echte 'middelen voor de blingbling look voor zover je die wil bij echt oude auto's.
 
Ik gebruik beide van autoglym (eerst Trim restorer van PB maar nu Autoglym - Vinyl & Rubber Care) maar dat is persoonlijk ben er erg blij mee vooral de dressing.
Als je motor schoon is gespoeld dressing op de nog natte motor spuiten laten intrekken 1 a 2 uur oppoetsen en klaar.
Heb zelf geen strepen maar wel goed wegspoelen met een hogedruk plantenspuit en borstel.....
 
https://forum.Carclean.com/threads/review-autoglym-engine-cleaner-vinyl-rubber-care.4098/

:heart_eyes:
 
Voor de mustangs moet je denk ik toch even voorzichtig zijn, en kun je niet zomaar een willekeurige engine cleaner pakken: je hebt te maken met ouderwetse lakken en niet de watergedragen lakken van tegenwoordig. Daarnaast misschien wel veel minder kunststof en elektronica, maar ook andere soorten kunststof, isolatiemateriaal (bijv. bougiekabels) en andere rubbersoorten dan vandaag de dag. Wat bij een hedendaagse auto geen probleem is, kan bij ene ouwetje wel een probleem zijn. Ook met water misschien wat voorzichtiger: vroeger viel een auto wel eens stil als je te hard door een diepe plas reed, dus afscherming is gewoon minder dan tegenwoordig.