• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is het meest iedeale plan voor een NIET-correctie

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hallo iedereen,

Ik heb aanstaande weekend een Renault Megane (wit - bwj 2008) opstaan voor een wash-klei-polish-wax voor een vriendin.

Nu, ik heb wel wat producten staan maar vroeg me af wat een mooie combo zou geven met het minste stof & geringste tijd ;

1) Klei - Pb's Prof Polish - Chemical Guys Glosworkz Glaze - Collinite 845 of m26

2)Klei - Autoglym SRP - Chemical Guys Glosworkz Glaze - Collinite 845 of m26

Andere AIO en cleaners/glaze wat ik heb is; Lime Prime, Ultimate Polish.

Is er een groot verschil tussen de DAP en het handje qua fillingcap?

Heeft de glaze nog een functie na de srp? Omdat hier toch al een sealant inzit, gaat de glaze dan wel hechten?


Grtz

Stephan
 
Ik denk optie 2, zonder glaze. De 845 zitten wel/geen cleaners in, dat is een beetje de discussie volgens mij, ik weet niet of je evt de 915 of EX-P hebt staan?
 
Klei, SRP, #845 en meer/minder niet:
- klei om te reinigen op het oppervlak
- SRP om te reinigen in het oppervlak + miniswirls te maskeren door de fillers
- 845 om te beschermen voor langere tijd
 
@Stephan: Geen ervaring mee
Zou ook lekker machinaal de SRP doen ... scheelt spierpijn de volgende dag
@EPL79: gaat er om waar ie beste mee aan de gang kan gaan met de middelen die hij in post#1 naar voren haalt ( als zijnde in bezit ), en niet wat iemand goed/beter/best vind ;)