• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat kan ik het best gebruiken na het kleien, maar vóór het waxen? Ik wil niet te zwaar pol

henkdo

Detailing rookie
23 jul 2011
3
0
Ik heb sindskort een zilvergrijze metalic VW Passat en wil deze een complete poetsbeurt geven.
Ben beginnend poetser en wil niet dagenlang bezig zijn, maar gewoon redelijk vlot een leuk resultaat zien.
Laklaag vind ik op zich nog prima en ik wil eigenlijk niet bezig met al te zwaar spul.
Inmiddels heb ik shampoo en wax van Meguiars NX.
Ik wil er een klei setje van Mothers bij kopen.
Mijn vraag is nu; wat kan ik het beste gebruiken tussen het kleien en waxen, zonder nu zwaar te gaan polijsten?
Ik zat zelf te denken aan Poorboys Professional Polish. Of zal ik na het kleien de auto direct in de wax zetten?
Maar is dat een goede optie of is iets anders beter?
Graag jullie advies.

Groet,
Henk
 
Professional Polish is wel mooi spul als je niet te zwaar wilt gaan.
Mocht dat alsnog niet genoeg blijken te zijn, kun je altijd nog wat zwaarder zoeken.
 
Hey!!

Je bent al op de goede weg,die prof.polish kan zeker geen kwaad,al is het om de lak nog properder te maken voor je een wax of desnoods een glaze(bvb black hole) en daarna een wax zet.(bvb step 3 mothers)
Krassen zal je er niet mee weghalen(met de prof.polish) ,dan moet je echt wel machinaal gaan.
Maar op zich is wassen,kleien,(eventueel polijsten met de prof.polish),waxen(2 laagjes liefst) ook goed hoor en je ziet zeker een groot verschil!!
Wat je koopt hangt af van je voorkeur,kijk anders ff in de collecties of show-offs wat er zoal gebruikt wordt:ja
Spray&Wipe hoort in bijna iedere collectie thuis.............toch maar eens goed lezen wat je er allemaal mee kan doen :cool:

Danny
 
Let op dat je (zeker als beginner) marring met het kleien niet kan uitsluiten.

Weet hier iemand hoe je deze marring dan handmatig kan verwijderen?
 
Is deze "sterk" goenoeg voor marring?

https://www.Carclean.com/product/Po...Abrasive_Swirl_Remover_473ml_PBSSR1-16_100719