• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat met een peugeot 407 bj2009

fozzy444

Detailing trainee
5 mei 2010
28
47
Hallo,

zaterdag moet ik de zwarte peugeot 407 van mijn zus een detailbeurtje geven. De wagen is van het bouwjaar 2009 en er zitten hier en daar wat waskrasjes en andere fijne krasjes. Kunnen jullie me helpen welke polish ik zou kunnen gebruiken om deze weg te krijgen. Ik beschik over de Monello raffini kit maar tevens over de SSR1-2-3.
Een testspot maken doe ik altijd maar nu weet ik niet goed welke reeks te gebruiken.
Alvast bedankt voor de tips en hulp.
 
Je zegt het zelf toch al. Testspot... maar doe het dan met beide reeksen en beslis dan welke het beste werkt?
 
Met een testspot bepaal je juist de reeks :weetniet
Het is al heel vaak aangegeven dat je niet zo maar een vast recept kunt geven voor een bepaalde auto/type e.d. Gewoon een kwestie van uitproberen.
 
Zacht als zijnde lichtgroen of wit, mezzo of finale etcetc
Elke auto is anders, dus je ontkomt gewoon niet aan een testspot.
Het zal naar alle waarschijnlijkheid geen mega harde VAG-lak, maar zoals altijd: uitzondering bevestigd de regel ;)
 
fozzy444 zei:
Ik vraag dit omdat ze toch zeggen dat de franse wagens een "zachtere lak" hebben.

Sorry, maar ze kunnen zoveel zeggen als ze willen, je weet het enkel zeker door het eerst zelf te testen, iedere lak kan anders zijn. Het toverwoord is en blijft testspot!
 
Laat even je bevindingen weten wat betreft de testspot en de kit die je gaat gebruiken.

Ik ga ook een zwarte 407 van begin dit jaar doen.
Ik ben er nog niet uit welke kit ik ga kopen.

Kan ze natuurlijk ook alle 2 gewoon kopen :party:
 
Euh... dit is nu al heel vaak gezegd, en ik zeg het nu nog maar weer een keer: iedere lak is anders, het kan heel goed zijn dat de lak van de auto die jij gaat doen heel anders is. Jij zult dus ook gewoon een testspot moeten doen. Dat zeggen we nu al een paar maal in deze post.... :weetniet
 
Zal na zaterdag mijn bevindingen posten en zal zeker een testspot maken met beide producten. Bedankt voor de reply's en tot zondag.
 
hier ben ik dan, het is uiteindelijk de monello reeks geworden. Resultaat was verbluffend mijn zus en haar man konden hun ogen niet geloven wanneer ze de auto terug zagen. zal zo spoedig mogelijk foto's posten.
De auto wordt wel goed onderhouden maar mijn schoonbroer gebruikt 1 emmer om te wassen en een waterblade om zijn wagen te drogen en ik denk dat dit de reden zijn van de swirls en krassen die aanwezig waren op de lak.
We hebben de mezio op oranje en de finale op zwart gebruikt en resultaat was schitterend.
De monello kit is echt een aanrader.
Grtz