• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat mis ik nog - aanschaf dap 900 (in de nabije toekomst)

inge

Detailing addict
26 nov 2012
928
65
Inmiddels al het nodige gelezen en er voor mezelf uit dat er een dap gaat komen - de 900 powerpack - alleen nog wachten op een goede aanbieding (ccdag? iemand die de zijne wil gaan verkopen?).

Van de pads wil ik alle kleuren 2x aanschaffen + rood + zwart + groen (dwz om te beginnen alleen de 5.5" en wat later een extra set van de 4") Echter daar er veel verschillende soorten padmerken zijn is het dan handig om alleen de Monello lijn aan te houden of ook andere merken uit te proberen? Welke dan eventueel en waarom?

Welke detailer spray kan ik er het beste bijnemen de perfetto van Monello? of van een andere merk?

Ik wil graag zo allround mogelijk beginnen (mn swirls voor nu) om in de toekomst niet voor verassingen te komen te staan. Ik heb al Eraser en PB prof Polish.

Inhoud power pack:

De DAP900 V2 D/A Polijstmachine - inclusief 5" en 3,5" steunplaat
Monello Professional 4" en 5,5" Yellow Cutting pad - Voor het aanpakken van krasjes met Raffini Inizio Forza
Monello Professional 4" en 5,5" Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello Professional 4" en 5,5" White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale
Monello Raffini Veloce
Monello Raffini Mezzo
Monello Raffini Finale
Monello Peluche Verde 3-pack
3M 3434 afplaktape - 19mm

Kortom wie heeft er tips voor me.
Mocht er een mede-forummer zijn met een dap 900 in de verkoop: ik houd me aanbevolen. :)
 
De Monello pads zijn prima en volop verkrijgbaar. Met de Pro. Serie van de pads heb ik geen ervaring, maar de CCS pads bevallen mij uitstekend. Met welke reden wil je een detailerspray erbij nemen? Monello Perfetto kun je nemen, voordeliger zijn Spray&Wipe van Poorboys World of de Basics of Bling van Dodo Juice (concentraat versie).
 
Mooi lijstje zo. Snap alleen niet helemaal waarvoor je de detailer gaat gebruiken? En had je al Eraser? Dit om te ontvetten na het polijsten. Ik heb geen ervaring met andere producten dan Eraser, maar na het gebruikt te hebben hoef ik ook niet perse iets anders...
 
Ik gebruik de s&w (1/1) om de pads in het begin wat vochtig te maken , anders zit je pad alleen vol met polijstmiddel.
Als het wat warm is , doe ik dit elke keer voor een paar drupjes op de pad aan te brengen .

Die s&w gebruik ik regelmatig (standaard in de auto voor vogelshit-alarm) en doe ik standaard 1/1 met demi-water .....zo maak ik van 1 gallon 2 :-"
 
Inderdaad; een beetje s&w op de pad zodat niet al het polijstmiddel erin trekt. Verder is het multifuncitoneel, ik gebruik het bij het kleien, bij het drogen en om snel even wat af te nemen.

Ik weet niet of je budget het toestaat, maar ik adviseer je echt om er een goede lamp (Brinkmann) bij te bestellen. De eerste keer heb ik ook zonder gepolijst, maar dan is het toch verdraaid lastig om goed te zien hoeveel correctie je hebt behaald en wat je nu eigenlijk precies aan het doen bent.
 
Dank voor alle reacties. Dan weet ik dat ik op de goede weg mbt dat wat ik nodig heb om goed te kunnen beginnen.

De detailerspray had ik ergens gelezen dat je die nodig hebt om je pads te bevochtigen voordat je ze gaat gebruiken. Maar als jullie daar andere tips voor hebben ... dan hoor ik ze natuurlijk heel erg graag. Spray&Wipe staat op mijn wensenlijstje.

@ibizasigno - Goed te weten dat de ccs prima bevallen dan ga ik die als 2e set aanvullen.

@Yorick, ja Eraser heb ik al - gebruik ik momenteel voornamelijk in huis (waar autospullen al niet goed voor zijn)

@Retcod, de Brinkman ga ik in gedachten houden. Ik wil nu eerst op mijn bouwlampen een goed statief zoeken zodat ik als ik binnen mag gaan werken (als het weer niet mee zit) in ieder geval meer dan voldoende licht heb (heb 2 bouwlampen) - maar mocht ik budget over hebben dan gaat er zeker een Brinkman komen (staat al een tijdje in mijn wensen lijstje)
 
Bouwlampen zijn natuurlijk een goed alternatief, dan heb je in ieder geval je handen vrij. Het voordeel van een losse lamp vind ik dat je de hoek en afstand tot de lak goed kan varieren terwijl je de lam vasthoudt.
 
Mannen, helemaal met jullie eens dat het een goede investering is (op de iets latere termijn) - eerst maar eens het gewone werklicht optimaal zien te krijgen.
 
even hier mijn vraag stellen mbt dap 900 en de uitgebreide keuze polijstmiddelen:
Ik denk er sterk over na het Revitalise pakket van AF aan te schaffen als kit bij mijn DAP 900.
Daarin zitten de drie pads (rode - gele - oranje) met elk hun polijstmiddel.

Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met het AF revitalise pakket en zo ja, is dat de moeite waard als beginner?
 
Denk dat niemand er ervaring mee heeft, wij ook nog niet.
 
Dat is jammer - ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met de AF polijstmiddelen + pads.
@Unusualkid - ziet er naar uit dat je een mooie review mag schrijven hierover als je ze inderdaad gaat bestellen.